Donem el millor de nosaltres

Donem el millor de nosaltres és el lema de la campanya amb què la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya vol sensibilitzar la ciutadania sobre la situació de pobresa en què viuen actualment 1,5 milions de catalans.

En el marc de l’Any Europeu contra la Pobresa i l’Exclusió Social i del Dia Internacional per a l’Eradicació de la Pobresa, la Taula d’Entitats posa en marxa la campanya Donem el millor de nosaltres amb l’objectiu d’informar la ciutadania sobre l’estat de la pobresa a Catalunya i el treball de les entitats socials per fer-hi front.

Alhora, la campanya es proposa promoure la implicació dels ciutadans i ciutadanes mitjançant la seva participació a les activitats de les entitats socials i incorporant al seu dia a dia actituds responsables com ara col·laborar per a la integració dels nouvinguts o, en el cas de les empreses, contractar persones en risc d’exclusió social.

Aquestes i altres propostes queden recollides al web Donem el millor de nosaltres, que inclou un decàleg d’actuacions que tots nosaltres podem incorporar de cara a assolir una societat més justa. A més, el web de la campanya ens anima a enviar les nostres pròpies propostes i idees per fer front a la pobresa.

La Taula d’Entitats presenta, també en forma de decàleg, els deu compromisos que les entitats assumeixen en la lluita contra la pobresa. Aquests compromisos formen part del Compromís 17 d’octubre de les entitats socials catalanes que es pot descarregar del mateix web.

El Compromís es va signar el dia 17 d’octubre per les 29 federacions membres de la Taula d’Entitats. Les entitats denuncien la gravetat de la situació actual, en què un de cada cinc catalans és pobre, i adverteixen que la crisi no pot servir d’excusa per perpetuar la pobresa.

En aquest sentit, el document parteix del convenciment que la pobresa no només ha de ser eradicada sinó que pot ser-ho. Per això, demanen el compromís d’institucions i ciutadania amb una sèrie de fites com a ara la instauració d’un sistema més ambiciós de protecció social i de rendes mínimes d’inclusió, un augment de les actituds i els gestos de solidaritat especialment cap als nouvinguts o l’equiparació de la inversió social a Catalunya, actualment del 17,8% del PIB, amb la de la resta de la Unió Europea, on és del 26,2%.

Mentrestant, podem veure l’espot de la campanya, que emetran les cadenes públiques catalanes.

Quant a epuig222

Professor de Secundària Intervenció Sociocomunitària 508
Aquest article s'ha publicat dins de Exclusió, General, Solidaritat i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Donem el millor de nosaltres

  1. L’objectiu de la campanya, que compta amb una dotació de 17 milions d’euros, és reafirmar el compromís de la UE d’incidir en l’eradicació de la pobresa. El Eurofighter Typhoon és un caça polivalent de combat de gran maniobrabilitat, dissenyat i construït pel consorci d’empreses europees Eurofighter GmbH, creat el 1983 i compost per les companyies EADS, BAE Systems i Alenia Aeronautica. El preu de cada unitat és de 88,4 milions d’euros. Només ha Espanya està previst comprar-ne 87. La UE té una extranya manera de reafirmar el compromís d’incidir en l’eradicació de la probesa, no trobeu?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *