St Benet de Bages: Combinant romànic i alimentació amb 2n d’ESO

Avui els alumnes de 2n d’ESO tenim excursió!

Malgrat que no anem gaire lluny (a Sant Fruitós de Bages), el programa és força atapeït i multi-disciplinar.

Per un costat farem una activitat relacionada amb el darrer tema de ciències socials: l’Edat Mitja i, en concret, l’art romànic. No podia ser d’altra manera tenint present que visitem un important monestir romànic, Sant Benet de Bages, que fa relativament poc ha acabat de ser restaurat. A través de la visita guiada i amb diferents audiovisuals hem conegut la història d’aquest monestir benedictí i com vivien els seus antics habitants.

La segona activitat és completament diferent: un taller de cuina aprofitant que, al costat del monestir, hi trobem les instal·lacions de la fundació Alícia, un centre que actua en l’àmbit de la recerca,  en la innovació tecnològica en cuina, en la millora dels hàbits alimentaris i en la valoració del patrimoni agroalimentari i gastronòmic.

En aquest segon taller, després d’una xerrada pràctica sobre cuina fàcil i menjar sa que ens fa una cuinera de la fundació, passem a l’esperada activitat pràctica en que, dividits en petit grup, els alumnes preparen sols uns plats amb ingredients de temporada. Després de la foto de rigor, fem un tast de les diverses creacions i us podem ben assegurar que no n’ha quedat ni un bocinet.

Un cop fetes de les activitats hem pogut dinar als espais exteriors aprofitant l’agradable solet que ens ha acompanyat. Encara hi ha hagut temps de jugar una mica a futbol o fer-la petar amb alumnes d’una escola de Taradell amb qui hem coincidit.

Realment, ha estat un dia ben aprofitat1