Preparació per a les proves de l’examen Preliminary English Test (PET) de Cambridge

PET English 4

Els alumnes de 2n, 3r i 4rt curs d’ESO estan fent algunes proves per a la preparació de l’examen PET (Preliminary English Test) de Cambridge corresponent al nivell B1 previ per a accedir al nivell posterior B2 de FCE (First Certificate in English) de Cambridge. Es tracta d’un nivell oficial d’anglès reconegut oficialment segons la nomenclatura del marc europeu comú de referència per a les llengües. A mesura que els alumnes van avançant en les proves, es van adonant que no són tan difícils com semblen, però que cal molta pràctica i estar força per la feina si es vol passar l’examen amb èxit i avançar cap al següent nivell, el FCE esmentat anteriorment. Nivell sobre el qual també faran proves aquest mateix curs els alumnes de 4rt.

Participació en projeces internacionals interdisciplinars, jocs i intercanvi de correspondència en anglès i/o alemany

Where are weWe have a unique senseWe are in Bermuda!

Bermuda High School for Girls

Aquests darrers dies els alumnes de 4rt d’ESO han participat en un joc anomenat “Culture in a box” que ha consistit inicialment en endevinar de quin país són els estudiants amb els quals posteriorment establiran contacte. Els alumnes han preparat ja els primers correus electrònics amb la finalitat de mantenir correspondència en anglès amb alumnes de la mateixa escola de secundària internacional i es durà a terme un projecte interdisciplinari que treballarà de forma transversal una o més assignatures.
De moment, ja han començat el projecte i el joc, es van aportant idees de com funcionarà tot plegat, però la veritat és que els alumnes estaven súper intrigats i la pregunta predominant era la següent: D’on són els alumnes de l’altra escola?

Després de veure la presentació que han fet els alumnes de l’altra escola, els alumnes han descobert que estan fent un projecte amb un institut de l’illa de Les Bermudes. Han quedat molt sorpresos!

D’altra banda, els alumnes de 3r d’ESO començaran també un intercanvi d’emails amb una escola d’Alemanya, inicialment s’establirà el contacte en anglès però també s’afavorirà la integració de la llengua alemana a mesura que els alumnes avancin i tinguin més coneixements de l’idioma.

Bones pràctiques dels alumnes d’alemany

Aquest curs també han començat a fer alemany alguns alumnes de 2n i 3r d’ESO, són 17 i 11 estudiants respectivament molt il·lusionats en iniciar-se en una segona llengua estrangera. Estan treballant vocabulari bàsic i diàlegs de situacions reals i encara que poc a poc l’idioma es vagi complicant, els resultats dels exàmens són força bons.
Els 13 alumnes de 4rt d’alemany que van començar el curs passat, ja són capaços de produir textos escrits i orals de més nivell, però això no vol dir que no els agradi jugar, ells mateixos han creat un joc de memòria per estudiar vocabulari nou i els seus corresponents articles!

Dialoge Deutsch 2Dialoge Deutsch 3Memory 1 DeutschMemory 2 DeutschMemory 3 Deutsch