Hola nois i noies de primer,
Comença una nova setmana i ja tenim a punt les activitats per fer des de casa. Esperem que us agradin i les trobeu interessants i divertides.
La setmana passada vam fer les videotrucades de les classes i ens va agradar molt veure-us. A més a més hi éreu gairebé tots, els/les mestres estem molt contents/es, perquè teníem moltes ganes de parlar amb vosaltres i que ens expliquéssiu tot allò que volíeu compartir amb nosaltres durant una estoneta.
També us volem felicitar pels treballs i vídeos que feu i ens envieu al correu, hi ha alguns que estan molt i molt elaborats, altres són molt divertits i alguns, fins i tot, ens fan somriure quan els mirem.
Agraïm la tasca dels pares, mares, germans, germanes, etc. en el suport de totes aquestes feines que proposem al llarg de la setmana. Sempre estan al vostre costat per si necessiteu ajuda.
Durant la setmana passada vam anar rebent les vostres pinces decorades del repte de l’escola, recordeu que cada setmana en posarem un i us animem que continueu participant.
Ja aneu enregistrant les dades del temps a la graella? Segons els homes i dones del temps, que es diuen meteoròlegs, aquesta setmana hi haurà canvis considerables i diuen que baixaran força les temperatures…haurem de tornar a treure la jaqueta gruixuda? Us animem que seguiu fent el registre a la graella i recordeu que les dades s’han d’agafar cada dia més o menys a la mateixa hora.
I com ja en sabeu molt… aquesta setmana sereu weather reporters.
ACTIVITAT D’ANGLÈS: Proposta Weather Reporters
Grabeu un vídeo cada dia explicant, en anglès, quin dia és, el temps que fa i si fa fred o calor.
Aneu a la pestanya d’anglès per saber com fer-ho i veure un vídeo d’exemple.
Com que ja hem vist alguns fulls dels vostres diaris des del confinament, aprofitem per fer-vos un recordatori, heu de pensar a anar enregistrant allà totes les coses importants, divertides, les anècdotes o vivències (ara que ja podeu sortir a passejar) que us passin en el dia a dia. Ho podeu dibuixar i explicar-ho.
També us volem recordar que heu d’anar fent el seguiment de les vostres plantes i del seu creixement, i apuntar-ho al diari de camp. Si voleu, ho podeu complementar amb fotografies per veure la seva evolució i els canvis que van fent a mesura que van passant els dies.
Aquesta setmana tenim algunes felicitacions per fer a nenes que fan anys:
Dijous passat dia 7 va ser l’aniversari de la Raghad de 1rA, avui dilluns 11 és l’aniversari de la Manaar de 1r B i diumenge 17 serà el de la Hanan de 1rA, per tant, i de part de tots els/les mestres de Cicle Inicial els volem dir… MOLTES FELICITATS!!! 😀 😀 😀
Per acabar, aquí teniu la planificació d’activitats avaluables per aquesta setmana, recordeu també l’activitat Weather Reporters per anar parlant una estona en anglès cada dia de la setmana:
Avui és dilluns, 11 de maig i volem celebrar que dissabte va ser el dia mundial de les aus migratòries!, sabeu que?, aquesta celebració es fa dues vegades, en dos dies diferents de tot l’any, per tal de conscienciar-nos a tots de la importància de cuidar i protegir aquestes aus. A continuació trobareu més informació sobre aquest dia per poder llegir amb els pares.
MEDI: Avui volem fixar-nos en els ocells, recordar el que sabem i aprendre’n més. A més a més, us escribim els següents enllaços on també podreu trobar informació interessant:
Amb tota aquesta informació i altra que busqueu o pugueu recollir en llibres a casa vostra, tindreu un gran ventall de coneixements sobre els ocells:
Escolliu el tema dels ocells que us interessi (un dels que citem o un altre que penseu vosaltres) ACTIVITAT: Ara us heu d’imaginar que sou periodistes de televisió, podeu treballar a la redacció o fer de reporters al carrer, heu de fer un article explicant què sabeu sobre l’aspecte escollit.
Ens agradaria poder recollir tots els vostres vídeos i poder fer un documental sobre els ocells!!! Endavant!!!
MATEMÀTIQUES: AcTRIvitat 4: Estadística salvatge (1). Plantegem i comencem a pensar! Bmath (15 minuts diaris) |
| Avui és dimarts 12 de maig i a tot el món celebrem l’aniversari del naixement de Florence Nightingale. Qui va ser Florence Nightingale? A continuació ho podreu descobrir:
ACTIVITAT CATALÀ-MEDI: Ara a continuació, trobareu 2 activitats de comprensió lectora i de relacionar:
ACTIVITAT 2: Aprofitant que és el Dia internacional de la Infermeria, els hi volem fer un petit homenatge a la seva tasca diària. Per això necessitem que ens feu arribar la vostra petita aportació (individual o familiar). Quan tinguem les vostres aportacions farem un recull i els hi enviarem per donar-los ànims i les gràcies per tot el que fan. Us proposem algunes idees:
|
|
Avui dimecres, 13 de maig i us volem proposar una concurs de postres! podeu escollir la recepta que vulgueu. ACTIVITAT: Ens podeu explicar la recepta, els ingredients, la quantitat que es requereix de cada ingredient, el temps que necessitarem, etc. Ens podeu fer arribar el vostre postre mitjançant fotos o videos.
MATEMÀTIQUES: AcTRIvitat 4: Estadística salvatge (2). Comprovem i seguim pensant! Bmath (15 minuts diaris) |
| Avui dijous 14 de maig i us proposarem dues activitats per treballar els articles i els plurals en la pàgina liveworksheets. Recordeu enviar les vostres respostes al correu de primer com fins ara.
ACTIVITAT CATALÀ:
MATEMÀTIQUES: Bmath (15 minuts diaris) Activitat optativa: Bmatheroes. Episodi 7. Com cada setmana, el Bernat i el Jordi ens portaran un nou experiment per aprendre i divertir-nos!Enllaç al directe a les 18 h: https://www.youtube.com/watch?v=uDFBB2edj8s Material que necessitarem: https://drive.google.com/file/d/1MxKTa15HdklpUcJeQlECWpO9VfD0UiRF/view |
| Hoy es viernes, 15 de mayo y os proponemos describir vuestra habitación!
ACTIVIDAD CASTELLANO: Para comenzar, primero la tenéis que observar muy bien y anotar las partes más importantes. Después, podéis continuar en otra hoja y redactarlo. Si os resulta demasiado complejo y difícil, también nos podéis enviar un audio o adjuntar una fotografía para que os ayude a explicarlo mejor. A continuación encontrareis un ejemplo para que os sirva de guía: Mi-habitación MATEMÀTIQUES: AcTRIvitat 4: (3) Bmath (15 minuts diaris) |

