Exemple de l’entrada anterior

Com que imagino que es fa difícil visualitzar els meus dubtes sobre la tasca sinó se’n veu la producció us adjunto el material de la Guia Didàctica pel professorat per fer-ho més aclaridor. Com ja he comentat hi ha algunes coses de les que no estic del tot satisfeta i que demà amb la meva tutora de pràctiques i la resta de l’equip espero poder-ho millorar en la línia que volem.

FASE 3

Orientacions didàctiques

Aquesta fase també esta plantejada per  a dur-la a terme en tres sessions:

1º Sessió:

Insertar  text

Llegim i expliquem el conte. I comentem oralment quins són els nostres plats preferits i quins ingredients porten. Expliquem i comentem els plats preferits dels personatges del conte.

Activitats

Escollim entre tots un dels nostres plats preferits. El dibuixem i dibuixem també tots els ingredients que necessitem per elaborar-ho.

A partir d’aquí a la fitxa de cada ingredient investigarem d’on prové, com s’elabora, on el comprem… i podem escriure les principals conclusions. Per fer-ho també podem demanar ajuda a les famílies.

Posteriorment podem penjar alguna de les fitxes al nostre mural en construcció.

fase3

 

Activitats complementàries

Si es vol també es podrien portar a l’escola els ingredients del plat que hem triat i inclòs el propi plat.

  2ª Sessió

 Insertar  text

Lectura i visualització del conte. En aquest fragment del conte és molt important  conduir la reflexió de la comprensió del conte cap a les següents conclusions: insertar ANEXO 2 – Guía para orientar la discusión en clase

 -Pensar abans de comprar.

-Llegir les etiquetes dels aliments.

-Saber d’on provenen els aliments.

-Tenir en compte l’envasat.

-En quines diverses botigues podem trobar un mateix producte (mercat, botiga de barri, botiga de comerç just, supermercat…).

 Activitats

Podem fer petits grups perquè cadascun d’ells investigui un dels aliments de la recepta preferida que hem triat entre totes les proposades per la classe. Seria molt interessant que aquesta tasca la pogués fer cada alumne amb l’ajuda de la família.

Para l’ investigació es pot suggerir/assignar a las famílies buscar informació en diferents fonts: en las etiquetes, en las mateixes botigues, a internet, etc. o se’ls pot suggerir/assignar un “tipus” particular de producte a diferents famílies para assegurar que hi haurà diversitat de informació. (por exemple, tomàtec fresc, tomàtec en conserva, tomàtec orgànic, tomàtec fregit…, o xocolata de comerç just, xocolata blanca, xocolata de marca blanca…)

A part de les indicacions pels pares, pels alumnes els podem proposar un petit guió d’investigació: (veure fitxa en el quadern de l’alumne).

-D’ on prové aquest aliment

-És un aliment que s’anuncia?

-S’aprofita tot o no

-On el podem comprar

-Quin envàs porta

Després les recollirem i farem una posada en comú creant una única fitxa per cada aliment que també podem penjar al mural.

 3ª Sessió:

Insertar  text

 Llegim i expliquem el conte.

Activitats

La idea es tornar a llegir críticament algunes de les fitxes sobretot centrant-se en la reflexió d’aquells aliments que són respectuosos i justos.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *