Modificacions a partir de l’autoavaluació

A partir del treball autoavaluatiu que he explicat en l’entrada anterior he redefinit ja una sèrie d’activitats del material que estic creant.

Per un costat em sembla adequada la suggerència que se’m va fer per part de l’equip educatiu d’IO sobre la potser no conveniència del quadern de l’alumne. I per tant, el que he fet és incloure aquells exemples d’activitats, d’exercicis, propostes de treballs,…. en una sèrie de annexes al final de la guia didàctica pel professorat.

D’altra banda, en la fase 1 del material he canviat l’enfocament de les activitats que no siguin tant centrades en el conte que es llegeix sinó que a partir de la història es promogui el debat, l’expressió i la reflexió oral cooperativa a l’aula centrant-la en els continguts que en aquesta fase volíem treballar: el propi consum alimentari i la descoberta del consum alimentari d’altres companys, regions, països a partir dels personatges del conte, d’altres alumnes de l’escola de procedències diverses, de familiars, etc. I mantinc el poder plasmar tot això amb la construcció d’un mural.

I en la fase 2 en principi la mantinc igual que l’havia dissenyada perquè em sembla que s’adapta als objectius proposats. Ara bé en la fase 3 modifico un aspecte important de l’activitat i és que pugui escollir cada alumne el seu prat preferit per investigar-ne els ingredients i no triar-ne un de preferit entre tota la classe i que tots investiguessin a partir del mateix. així tindrem més diversitat de plats i d’aliments investigats per posteriorment poder-ne fer una lectura crítica basada en els aliments respectuosos i justs dins del consum responsable.

De moment estic en aquest punt en els canvis em resten les dues últimes fases i revisar-ho altre cop amb l’equip d’IO.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *