Etiquetes al front

Hola de nou. Us penjo una activitat que acabo de fer amb el grup de 6è de primària. És un grup que ja fa temps està familiaritzat amb el vocabulari i la temàtica del treball emocional. Avui ha estat un dia especialment gratificant perquè he constatt com a través del temps els nois i noies van prenent consciència i interiortizant el contingut emocional bàsic . Mentre reflexionàvem respecte els efectes i el què sentíem fent l’activitat, l’Aïna diu:

– Això és la tècnica del banc de boira!

Sensasional i cert. Estàvem aplicant la tècnica del banc de boira, una estratègia assertiva per relacionar-nos amb les altres persones des del respecte.

Us recomano l’activitat.

ACTIVITAT:   Etiquetes al front                                                                    

BLOC TEMÀTIC: Regulació i experimentació de les emocions

RECURSOS I MATERIALS: papers adhesius  i llapis 

OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ:

  • Observar les reaccions dels altres segons missatges concrets.
  • Experimentar les diferents reaccions segons situacions de relació diferents.
  • Regular les pròpies emocions.
  • Projecció de les meves emocions i respostes de les reaccions dels altres.
  • Sentir impotència davant un altre que et maltracta.  

FONT: Mauro Rodríguez Estrada 

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT: El mestre reparteix uns papers amb missatges de reaccions i conductes sense que cada infants sàpiga què diu. Prèviament els haurà aparellat per tal que l’activitat sigui més profunda i profitosa. Cada noi/noia s’enganxa al front una consigna i quan la mestra ja ha explicat en què consisteix l’activitat, comença el joc. Per parelles (es pot fer en grups de 4 persones) cada noi/noia compleix amb el missatge que la seva parella té penjat al front i independentment del missatge i el tracte que li fa l’altre a ell.

ALGUNS ASPECTES A TENIR EN COMPTE:      

Els missatges hauríem de ser combinats entre positius i negatius.

Per exemple:

  • Estíma’m­         
  • Escolta’m; escolta activa­         
  • Tot el que jo dic està be´.­         
  • Alàga’m­         
  • Fes-me la pilota­         
  • Critica’m­         
  • Ignora’m mirant el rellotge o el sostre­         
  • Admira’m­         
  • Ridiculitza’m­         
  • Maltracta’m verbalment­         
  • Insulta’m 

Possibles parelles que faciliten el contast i intensitat dels efectes que produeixen:­         

  • Alàga’m – Ignora’m mirant el rellotge o el sostre­         
  • Ridiculitza’m – Tot el que jo dic està be´.­         
  • Insulta’m – Admira’m­         
  • Estíma’m – Critica’m­         
  • Escolta’m; escolta activa – Maltracta’m verbalment 

Una bona activitat!!

M. Teresa Abellan Pérez

Quant a M. Teresa Abellan Pérez

Sóc mare, mestra d'educació especial, psicopedagoga i formadora en educació emocional; per mestres, infants i famílies. Des de fa molt de temps m'entusiasma, investigo i aprenc sobre temes socioemocionals. Crec imprescindible treballar l'educació emocional per a formar persones humanes, íntegres i amb habilitats socials suficients per afrontar els reptes socials i viure una vida plena. La meva altra gran afició: córrer i caminar per la muntanya.
Aquest article ha estat publicat en 4. PRIMÀRIA, Etiquetes al front. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *