Hola de nou. Us penjo una activitat que acabo de fer amb el grup de 6è de primària. És un grup que ja fa temps està familiaritzat amb el vocabulari i la temàtica del treball emocional. Avui ha estat un dia especialment gratificant perquè he constatt com a través del temps els nois i noies van prenent consciència i interiortizant el contingut emocional bàsic . Mentre reflexionàvem respecte els efectes i el què sentíem fent l’activitat, l’Aïna diu:
– Això és la tècnica del banc de boira!
Sensasional i cert. Estàvem aplicant la tècnica del banc de boira, una estratègia assertiva per relacionar-nos amb les altres persones des del respecte.
Us recomano l’activitat.
ACTIVITAT: Etiquetes al front
BLOC TEMÀTIC: Regulació i experimentació de les emocions.
RECURSOS I MATERIALS: papers adhesius i llapis
OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ:
- Observar les reaccions dels altres segons missatges concrets.
- Experimentar les diferents reaccions segons situacions de relació diferents.
- Regular les pròpies emocions.
- Projecció de les meves emocions i respostes de les reaccions dels altres.
- Sentir impotència davant un altre que et maltracta.
FONT: Mauro Rodríguez Estrada
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT: El mestre reparteix uns papers amb missatges de reaccions i conductes sense que cada infants sàpiga què diu. Prèviament els haurà aparellat per tal que l’activitat sigui més profunda i profitosa. Cada noi/noia s’enganxa al front una consigna i quan la mestra ja ha explicat en què consisteix l’activitat, comença el joc. Per parelles (es pot fer en grups de 4 persones) cada noi/noia compleix amb el missatge que la seva parella té penjat al front i independentment del missatge i el tracte que li fa l’altre a ell.
ALGUNS ASPECTES A TENIR EN COMPTE:
Els missatges hauríem de ser combinats entre positius i negatius.
Per exemple:
- Estíma’m
- Escolta’m; escolta activa
- Tot el que jo dic està be´.
- Alàga’m
- Fes-me la pilota
- Critica’m
- Ignora’m mirant el rellotge o el sostre
- Admira’m
- Ridiculitza’m
- Maltracta’m verbalment
- Insulta’m
Possibles parelles que faciliten el contast i intensitat dels efectes que produeixen:
- Alàga’m – Ignora’m mirant el rellotge o el sostre
- Ridiculitza’m – Tot el que jo dic està be´.
- Insulta’m – Admira’m
- Estíma’m – Critica’m
- Escolta’m; escolta activa – Maltracta’m verbalment
Una bona activitat!!