Us presento una nova activitat que l’Olga s’ha pensat i hem recollit per escrit. Recordeu que és important anar recollint per escrit les activitats noves per tal d’afegir-les al bloc de treball.
ACTIVITAT: M’agrada o no m’agrada
BLOC TEMÀTIC: Consciència emocional i/o personal
OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ:
- Crear consciència de les coses que m’agraden o no m’agraden.
- Reflexionar, diferenciar i introduir els aspectes relacionals i emocionals.
- Posar nom a qualitats personals.
- Començar a crear consciències que les persones som diferents.
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
Aquesta activitat es fa coincidint amb EL PROTAGONISTA DE LA SETMANA[1]
Iniciem la sessió informant de l’activitat que es farà i a continuació , a la pissarra o bé en el mural, es dibuixen els dos diagrames. En un d’ells es dibuixa una cara contenta que representarà la simbologia d’allò que “M’AGRADA” i a l’altre, una cara trista o enfadada que simbolitzarà allò que “NO M’AGRADA” D’un en un pregunten al protagonista de la setmana quines coses li agraden i quines coses no li agraden. La mestra va dibuixant dins un cercle o un altre allò que els infants van dient.
Cal tenir present l’objectiu final que fora el de crear consciència de les diferències entre les persones i el dret a ser diferents. Per a fer-ho, la mestra pot iniciar un feed-back amb tots l’alumnat contrastant diferents opinions i gustos.
ALGUNS ASPECTES A TENIR EN COMPTE:
- Tinguem en compte que els infants d’infantil veuen i senten el món des de les coses més materials i caldrà ajudar-los a fer el pas per analitzar aspectes no materials i més relacionals; m’agrada la companyia dels meus amics, ajudar-los quan tenen una dificultat, compartir el joc, etc.
- Posar nom a les qualitats personals fora parlar de: m’agrada vestir bé, agradar els altres, estar sol, acompanyat, treballar polidament, etc.
- Depenent de l’edat dels infants poden dibuixar ells mateixos les coses que li agraden al protagonista de la setmana.
RECURSOS I MATERIALS:
- Diagrames dibuixats a la pissarra o bé dins un mural de paper.