Reconeixement de les emocions

Una activitat més que hem fet al cicle inicial però que perfectament es pot fer en qualsevol altre cicle.

Adjunto la fitxa.

ACTIVITAT: Reconeixement de les emocions     

BLOC TEMÀTIC:  Consciència emocional 

RECURSOS I MATERIALS:

  • Fotografies  i làmines amb cares humanes manifestant diferents emocions
  • Fotografies amb la imatge de la por 

OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ:

  • Reconèixer emocions diferents i saber deduir el per què de cada emoció.
  • Treballar les habilitats socials a través d’un cas fictici. 

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:

1a. Part: Plantejament inicial per treballar les habilitats socials. Cas: T’has adormit, arribes tard a l’escola i després de córrer molt la porta de l’escola és tancada i no pots entrar a l’escola. 

 2a Part: D’una en una es van mostrant les fotografies (mida gran) i els infants van dient quina emoció creuen que té el personatge de la fotografia. També diuen el per què creuen que té aquella emoció.  

3a Part: Dibuixar i pintar una cara humana amb l’emoció de la por. 

AVALUACIÓ: 

Finalment s’han centrat més amb el tema de la ràbia i el dibuix l’han fet sobre la ràbia.

Aprofito per dir que les planificacions que fem a l’escola són un punt de partida però les necessitats i les propostes dels infants també determinen el contingut d’una sessió en concret. Hem de ser capaços d’adaptar les activitats als interessos dels alumnes.

Igualment i de manera natural, durant la sessió,  han plantejat  la curiositat per saber quina diferència hi havia entre termes sinònims d’alegria. Han sortit els següents:

  • Alegre
  • Content
  • Eufòric
  • Feliç
  • Plaer
  • Satisfet
  • A gust
  • Esplèndid
M. Teresa Abellan Pérez

Quant a M. Teresa Abellan Pérez

Sóc mare, mestra d'educació especial, psicopedagoga i formadora en educació emocional; per mestres, infants i famílies. Des de fa molt de temps m'entusiasma, investigo i aprenc sobre temes socioemocionals. Crec imprescindible treballar l'educació emocional per a formar persones humanes, íntegres i amb habilitats socials suficients per afrontar els reptes socials i viure una vida plena. La meva altra gran afició: córrer i caminar per la muntanya.
Aquest article ha estat publicat en 4. PRIMÀRIA, Reconeixement de les emocions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *