Una activitat més que hem fet al cicle inicial però que perfectament es pot fer en qualsevol altre cicle.
Adjunto la fitxa.
ACTIVITAT: Reconeixement de les emocions
BLOC TEMÀTIC: Consciència emocional
RECURSOS I MATERIALS:
- Fotografies i làmines amb cares humanes manifestant diferents emocions
- Fotografies amb la imatge de la por
OBJECTIU i/o FINALITAT DE LA SESSIÓ:
- Reconèixer emocions diferents i saber deduir el per què de cada emoció.
- Treballar les habilitats socials a través d’un cas fictici.
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
1a. Part: Plantejament inicial per treballar les habilitats socials. Cas: T’has adormit, arribes tard a l’escola i després de córrer molt la porta de l’escola és tancada i no pots entrar a l’escola.
2a Part: D’una en una es van mostrant les fotografies (mida gran) i els infants van dient quina emoció creuen que té el personatge de la fotografia. També diuen el per què creuen que té aquella emoció.
3a Part: Dibuixar i pintar una cara humana amb l’emoció de la por.
AVALUACIÓ:
Finalment s’han centrat més amb el tema de la ràbia i el dibuix l’han fet sobre la ràbia.
Aprofito per dir que les planificacions que fem a l’escola són un punt de partida però les necessitats i les propostes dels infants també determinen el contingut d’una sessió en concret. Hem de ser capaços d’adaptar les activitats als interessos dels alumnes.
Igualment i de manera natural, durant la sessió, han plantejat la curiositat per saber quina diferència hi havia entre termes sinònims d’alegria. Han sortit els següents:
- Alegre
- Content
- Eufòric
- Feliç
- Plaer
- Satisfet
- A gust
- Esplèndid