Identificació d’emocions a través de la interpretació

Fa pocs dies vaig fer un curs amb la Reina Sánchez una actriu colombiana que fa cursos per a formadors contractada per l’ICE.

La Reina em va fer adonar de la importància i superació personal a l’hora de manifestar emocions i sentiments a través de la interpretació. Interpretar va més enllà de la pròpia interpretació. 

L’activitat que us proposo té a veure amb la interpretació i la identificació de les emocions.

ACTIVITAT:  INTERPRETACIÓ D’EMOCIONS

BLOC TEMÀTIC: Consciència emocional

OBJECTIU:

  • Identificar emocions a través de la interpretació.
  • Aprendre a interpretar emocions i sentiments.
  • MATERIALS I RECURSOS: Cartronets amb situacions concretes fàcils d’interpretar per als infants.

    FONT: Programa de Competència social, Decideix.

    DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:

    S’explica inicialment el què consisteix l’activitat. Cada vegada surt un alume i llegeix sense que la resta de companys s’assabenti del què diu. Comença una curta interpretació que els companys han d’anar encertant. El mestre/a pot anar dirigint la interpretació per tal d’anunciar l’emoció i la possible situació. El mateix alumne també pot anar dirigint i donant pistes perquè els companys endevinin el què i el com de la situació.

    PD. Si és la primera vegada que es fa aquesta activitat, el mestre pot fer de modelatge, fent la primera interpretació.

    El mestre, si està atent a les preguntes i situacions alternatives que proposen els alumnes, s’adonarà de les vivències, pors i essència de cada alumne . Una sessió interessant!

    Que tingueu sort!

    M. Teresa Abellan Pérez

    Quant a M. Teresa Abellan Pérez

    Sóc mare, mestra d'educació especial, psicopedagoga i formadora en educació emocional; per mestres, infants i famílies. Des de fa molt de temps m'entusiasma, investigo i aprenc sobre temes socioemocionals. Crec imprescindible treballar l'educació emocional per a formar persones humanes, íntegres i amb habilitats socials suficients per afrontar els reptes socials i viure una vida plena. La meva altra gran afició: córrer i caminar per la muntanya.
    Aquest article ha estat publicat en 4. PRIMÀRIA, Identifiació d'emocions a través de la interpretació. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *