Fa pocs dies vaig fer un curs amb la Reina Sánchez una actriu colombiana que fa cursos per a formadors contractada per l’ICE.
La Reina em va fer adonar de la importància i superació personal a l’hora de manifestar emocions i sentiments a través de la interpretació. Interpretar va més enllà de la pròpia interpretació.
L’activitat que us proposo té a veure amb la interpretació i la identificació de les emocions.
ACTIVITAT: INTERPRETACIÓ D’EMOCIONS
BLOC TEMÀTIC: Consciència emocional
OBJECTIU:
MATERIALS I RECURSOS: Cartronets amb situacions concretes fàcils d’interpretar per als infants.
FONT: Programa de Competència social, Decideix.
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
S’explica inicialment el què consisteix l’activitat. Cada vegada surt un alume i llegeix sense que la resta de companys s’assabenti del què diu. Comença una curta interpretació que els companys han d’anar encertant. El mestre/a pot anar dirigint la interpretació per tal d’anunciar l’emoció i la possible situació. El mateix alumne també pot anar dirigint i donant pistes perquè els companys endevinin el què i el com de la situació.
PD. Si és la primera vegada que es fa aquesta activitat, el mestre pot fer de modelatge, fent la primera interpretació.
El mestre, si està atent a les preguntes i situacions alternatives que proposen els alumnes, s’adonarà de les vivències, pors i essència de cada alumne . Una sessió interessant!
Que tingueu sort!