En Kieran Egan, filòsof de l’educació, defensa que la imaginació és d’importància crucial en l’adquisició de les llengües. Els seus estudis des de l’Imaginative Education Research Group han contribuït a difondre l’interès per la narrativa, l’oralitat i la recerca en l’imaginari col·lectiu. Ell proposa cinc estadis evolutius en l’imaginari infantil, que serien:
el desenvolupament somàtic (de 0 a 3 anys)
l’estadi mític (3-8 anys)
la comprensió romàntica (8-15 anys)
la comprensió filosòfica (des dels 15 anys)
el raonament irònic propi de la vida adulta, al qual s’arriba en superar el nivell semàntic dels missatges.
Per saber-ne més podeu visitar la seva pàgina web
……………………………………………………………………………..
Article sobre Kiera Egan a la Vanguàrdia
……………………………………………………………………………..
Petit resum sobre el llibre Teaching Literacy:
Engaging the Imagination of New Readers and Writers, escrit per Kieran Egan
[slideshare id=251325&doc=teaching-literacy2-1202075556852965-4&w=425]
……………………………………………………………………………..
Articles relacionats: