Suport a l’oralitat en llengua Italiana
Des del Servei de Llengües s’ha promogut un Grup de Treball per a la creació de materials i l’assessorament de projectes lingüístics, que vol dinamitzar en els centres educatius els projectes amb Italia, les activitats de transferència interlingüística que contemplin la llengua italiana, i les associacions internacionals de centres educatius que incorporen l’italià com a llengua estrangera en el seu projecte lingüístic de centre. La persona formadora en els cursos 2008-2009 i 2009-2010 ha estat la Sra.Montse Cañada.
La finalitat d’aquestes activitats és donar un impuls a la llengua i la cultura italiana en els centres educatius catalans, des de la valoració de totes les cultures mediterrànies que comparteixen un històric comú.
Es pot destacar l’objectiu general de millorar la coneixènça de l’alumnat de Catalunya per aquest país, i la difusió de bones pràctiques amb les finalitats educatives següents:
- Promoure la llengua italiana en els centres educatius de secundària, amb projectes transversals o temàtics.
- Facilitar materials didàctics adaptats per a treballar els àmbits comunicatius més propers a l’alumnat.
- Orientar el professorat vers les estratègies d’ensenyament i aprenentatge comunicatiu més reeixides.
El professorat assistent als grups de treball aporten anualment un conjunt de recursos educatius orientat a les accions a l’aula, l’exploració dels mitjans audiovisuals, i la recerca en l’entorn internacional més immediat.
Unitats didàctiques del curs 2009-2010
Totes les tasques elaborades pel professorat assistent desenvolupen recursos per a donar suport a les activitats de mobilitat dels centres educatius, i aporten un breu Glossari de les expressions quotidianes més necessàries en un viatge d’estudis.
—-ACTUALMENT EN PREPARACIÓ—-
Unitats didàctiques del curs 2008-2009
Totes les tasques elaborades pel professorat assistent al grup de treball esdevenen parts del procés de construcció de la ciutadania europea plurilingüe i multicultural per a l’alumnat de Catalunya.