Durant aquest últim mes, hem estudiat els habitant de les zones més fredes del món: els esquimals. Ens hem fixat que sempre anaven molt abrigats (amb pells d’animals) per no constipar-se. Tots els esquimals anaven abrigats menys un.

L’esquimal malalt
Entre tots els nens i nenes de P4 ens hem inventat un conte: L’ESQUIMAL MALALT:
“Hi havia una vegada un esquimal que va perdre la jaqueta quan va sortir al carrer. Li va agafar fred al cos i es va constipar. Quan va arribar a casa es va posar una manteta de pell d’ós polar, com la del Moli, i es va quedar per sempre al llit, fins que van arribar els seus pares.
Els seus pares es van enfadar per no haver-se abrigat bé i el van cuidar. Va anar al metge i li van donar quatre medicines. Cada dia una miqueta.
Encara li costava de no estar constipat i li van donar més medicines. I ja es va curar. Quan li van calmar la tos, ja va poder sortir a caçar ossos polars. Però no tenia la jaqueta.
El papa i la mama van anar a buscar la jaqueta mentre l’esquimal es quedava amb l’àvia jugant a cotxes dins de l’iglú”
Amb tot això, la Iolanda ha preguntat que s’ha de fer per no constipar-nos i això és el que m’ha contestat:

A partir d’aquí, hem decidit conèixer QUÈ ÉS L’ALIMENTACIÓ SALUDABLE (piràmide dels aliments). I el resultat ha estat aquest:

