Els nens i nenes de P4, en aquest 2n trimestre, han investigat sobre un període de la història que ens cau molt llunyà. Con que hem recollit un munt de fotos i vídeos, us les he classificat en diferents apartats i , cadascun d’ells té el seu propi link. Espero que us agradin i Aprofiteu per veure-ho tots junts en família. Cuideus molt
COVA: Després de veure el vídeo de la Prehistòria, vam fer vàries Rutines de Pensament: DEU VEGADES DOS, COMPARA I CONTRASTA. Vàrem construir i decorar la Cova del nostre museu.
ALIMENTACIÓ: Amb un treball cooperatiu (Companys de feina) vam dividir la classe per parelles i havien de seleccionar dos aliments, decidir si era carn-peix o fruita i posar en comú, a la resta de la classe, si s’aconseguia caçant, pescant o recollint.
També en Cooperatiu, vam fer una teatralització d’un dia de caça o de pesca per posar-nos a la pell dels paleolítics.
En tauletes vam muntar puzles amb motius de caça per poder iniciar-los amb les eines que feien servir per la caça i la pesca.
Un treball cooperatiu (FOLI GIRATORI) ens va servir per, en grups de 4 alumnes, elaborar una fitxa amb una eina dibuixada. Els membres del grup havien de pintar-la, copiar el nom de la eina, dibuixar-la i presentar-la a la resta dels grups. Per tant, el primer que havien de decidir era QUI feia QUE.
https://photos.app.goo.gl/kzarZTrmDd6sJKXy5
EL FOC: Després de escoltar el conte “Camino del volcan”
https://drive.google.com/file/d/1QfHswy6u_zPXA3b-fdRo5idBVh0QZy9X/view?usp=sharing
vam trobar una capsa amb bastons, llumins, encenedor, pastilles foc, palla… i vam experimentar i conversar sobre el foc, les seves avantatges i els seus perills.
https://photos.app.goo.gl/WZhcS4oUTQ5NjDu39
ANIMALS: Després de trobar alguns dels animals prehistòrics amagats a sota de la roba de sac, vam decidir portar-los al nostre museu i pintar-ne de nous.
https://photos.app.goo.gl/ZB3mxJKNDVsD6oxy9
PINTURA RUPESTRE: A partir d’una video sobre “Les coves d’Altamira”
vam fer la Rutina de Pensament: VEIG, PENSO I EM PREGUNTO, i vam realitzar una xarla sobre la funció màgica de les pintures (propiciar la cacera i la reproducció dels animals i els humans).
També vam rebre la visita d’un expert (pare de l’Imer de P5) que ens va ensenyar a fer pintura prehistòrica, amb fang i greix. Ens vam embrutar una mica però, va valdre la pena.
Primer vam estampar la nostra mà en un paper d’embalar, simulant la paret de la cova i, després vam fer un dibuix prehistòric (lliure) a sobre d’una pedra.
https://photos.app.goo.gl/NJy9T1DUqX2e5Awx9
TREBALL COOPERATIU: Ens hem iniciat en els grups-base del treball cooperatiu, on cada grup (format per 4 alumnes) ha anat decidint i arribant a acords, sobre les tasques generals de cada membre: portaveu, secretari, responsable de material, responsable del silenci. També, entre tots, hem decidit quines normes havien de seguir quan treballéssim en grup.
- Hem organitzat el material
- L’hem col·locat en la part del museu que pertoca
- Hem confeccionat diferents murals
- Hem pintat dibuixos i escrit paraules relatives al nostre tema, per confeccionar el mapa mental.
https://photos.app.goo.gl/4VGUiGkv7DB4WQMz6