Llenguatge oral i escrit
- Llegir diferents gestos facials i interpretar el seu significat.
- Ampliar i utilitzar de manera adequada el vocabulari aprés.
- Gaudir amb l’escolta de contes i altres textos literaris.
- Utilitzar el llenguatge oral per narrar contes, poesies, fer descripcions i interpretar imatges
- Memoritzar dites i endevinalles
- Participar en diàlegs i respectar les normes que els regulen.
- Construir de forma adequada frases en present, passat i futur.
- Comunicar-se utilitzant frases amb concordança de gènere i nombre.
- Dibuixa traços: en creu, en aspa, radial, semicircular, en bucle, en espiral.
- Reconeix i escriu les lletres treballades
- Sap el gest de les lletres treballades i pot llegir a partir dels gestos.
- Discrimina i escriu el seu nom i el d’alguns companys
- Discrimina i llegeix paraules i frases.
Llenguatge matemàtic
- Fer la representació gràfica, en la direcció correcta, dels nombres treballats (0 al 10) per associar-hi la mateixa quantitat d’objectes corresponent.
- Comptar de forma creixent i decreixent fins al 10 iniciant-se en l’aplicació d’un més’ o ‘un menys’.
- Descompondre nombres fins al 10 utilitzant els reglets Cuisenaire.
- Comptar d’1 en 1, de 2 en 2, de 5 en 5, etc.
- Identificar els ordinals i cardinals treballats.
- Iniciar-se en el concepte de suma reconeixent-ne la representació.
- Utilitzar diferents estratègies de càlcul per descompondre nombres i resoldre situacions de comptar.
- Identificar l’atribut comú en un grup d’elements i la pertinença o no a una agrupació de diferents elements.
- Continuar una sèrie dibuixada pel mestre a la pissarra identificant la norma que segueix la sèrie o reproduir un patró nou.
- Ordenar seqüencies temporals senzilles a través d’imatges i situacions de la vida quotidiana.
- Ser capaç d’ordenar seqüències temporals a través d’imatges i situacions de la vida quotidiana.
- Conèixer l’ús del producte cartesià/quadres de doble entrada
- Desenvolupar l’atenció i la percepció visual.
- Identificar posicions en l’espai en relació amb altres objectes: dins – a fora, damunt – a sota utilitzant vocabulari específic per descriure la posició dels objectes.
- Identificar elements que estan en una determinada direcció i/o posició.
- Traçar diferents figures amb diferents tècniques sent capaç de classificar-les i distingir-les.
- Crear figures geomètriques en el geoplà i a través de la unió de punts.
- Identificar les figures geomètriques treballades classificant-les i tenint en compte diferents atributs.
- Identificar les propietats i les figures semblants, congruents, meitats i quarts en una figura.
- Identificar les figures i els cossos geomètrics treballats i les seves meitats per ser capaços de classificar-los.
- Utilitzar instruments de mesura per mesurar objectes: reglets EMAT.
- Identificar mesures de longitud i capacitat comparant-les a través de nocions contrastades.
- Aplicar els quantificadors ‘més que…’. ‘menys que…’, ‘igual que…’ ‘molt’ i ‘poc’ per comparar objectes i agrupacions.
- Iniciar-se en la identificació de l’instrument de mesura del temps: el rellotge
- Iniciar-se en l’ús del vocabulari matemàtic adequat per descriure i expressar diferents conceptes matemàtics treballats.
- Mostrar una actitud d’interès per l’aprenentatge de les matemàtiques, participant activament en els jocs matemàtics.
- Mantenir una actitud de superació davant problemes senzills plantejats, controlant i reflexionant abans de respondre.
- Iniciar-se en la participació de jocs cooperatius complint-ne les normes.
- Iniciar-se en l’autoavaluació i avaluació del treball cooperatiu
- Escoltar amb atenció diferents activitats com ara les Històries per pensar, problemes orals, del dia, etc.
- Mantenir una actitud de superació davant de problemes senzills plantejats, controlant i reflexionant abans de respondre.
- Expressar-se descrivint situacions, sensacions, imatges, etc., des de diferents llenguatges.
- Mostrar coordinació corporal en la representació de elements geomètrics, l’escriptura numèrica i jocs matemàtics.
Llengua anglesa
- Gaudeix amb l’aprenentatge de l’anglès
- Compren expressions amb anglès en contexts lúdics amb i sense reforçament visual.
- Saber reconèixer les parts del seu propi cos.
- Usa la llengua oral, el gest i les imatges per expressar idees, sentiments i emocions.
- Compren instruccions bàsiques en anglès, pròpies de les rutines diàries a l’aula i respon adequadament a elles
Descoberta d’un mateix i de l’entorn
- Conèixer les principals parts del cos
- Adquirir alguns hàbits saludables
- Expressar lliurement els desitjos i emocions
- Identificar característiques i regularitats en l’entorn natural, social i cultural.
- Expressar de manera clara i coherent
- Mantenir una atenció més o menys constant
LLenguatge musical
- Reconèixer i diferenciar el so del silenci responent amb moviment i parada
- Cantar en grup cançons amb gestos.
- Tenir una escolta activa en les audicions
- Reconèixer, interpretar i diferenciar els contrastos fort-fluix, llarg-curt i agut-greu
- Discriminar el timbre d’alguns instruments escolars
- Cantar en grup
- Reproduir ritmes
LLenguatge plàstic
- Mostra destresa en les diferents eines gràfiques: el punxó, les tisores…
- Fa composicions amb plastilina, collage…
- Fa dibuixos segons el model.
- Mostra creativitat quan fa servir i barreja diferents pintures i colors
- Mostra interès quan fa servir ceres, pinzells…
- Té imaginació per expressar-se
- Controla i mostra precisió en el domini del traç i en espais reduïts
Educació Física
- Controla el seu cos en diferent postures, en moviment i quiet.
- Participa en els jocs i segueix les normes.
- Avança en les diferents possibilitats expressives del propi cos.
- Domina progressivament les habilitats motrius: sentit i direcció.
- Progressa en les relacions afectives i comunicatives.
- Sap relaxar-se
Tutoria
- Posa nom al que sent en cada moment
- Es capaç de descobrir el que senten els altres.
- Reconeix els seus aspectes positius i els dels companys
- Desenvolupa la capacitat de negociar una solució als conflictes
- És respectuós amb les diferències amb els altres (sexe, raça, edat, aspecte físic).
- Expressa el que li agrada i el que no.
- Accepta els límits i les normes
Religió
- Saber observar els referents religiosos del seu entorn.
- Saber el significat de les paraules amb sentit religiós més usuals en el seu propi vocabulari.
- Respectar els signes i símbols religiosos del seu entorn.
- Familiaritzar-se amb una primera síntesi de fe.
- Adquirir el gust pel bon obrar.
- Apreciar els valors cristians que faciliten la convivència