Monthly Archives: setembre 2009

On the emergence of L2 oracy in bilingual education: una tesis

La gent del bloc http://deestranjis.blogspot.com/ escriuen el següent article sobre CLIL; val la pena llegir-lo…

El pasado lunes tuve la suerte de formar parte del tribunal que evaluó la tesis de Pat F. Moore, titulada ” On the emergence of L2 oracy in bilingual education: a comparative analysis of CLILand mainstream learner talk” y dirigida por el Dr. Francisco Lorenzo, de la Universidad Pablo de Olavide. Me gustaría contaros cuáles son las conclusiones de este trabajo de investigación de tres años de duración realizado por una investigadora llena de ilusión y de experiencia (además de una experta en evaluación de la comunicación oral y hablante de varias lenguas)...

(click en la imatge per seguir llegint)

Drama in Maths – Drama for Learning. From teachers.tv

How one teacher uses the Drama for Learning and Creativity initiative to incorporate drama into her maths lessons.

D4LC, an initiative pioneered by Patrice Baldwin of Norfolk County Council Children’s Services. She explains how she uses it to train teachers to improve their drama techniques and deliver drama lessons across all areas of the curriculum.

Here, the focus is on a lesson given by Terri English at Great Hockham School in Norfolk. It follows her use of “Teacher In Role” as a creative device to make maths lessons more engaging for her pupils, stimulating the creative side of their brains.