La Matilda és un insecte que va vindre a l’escola a fer-nos una visita als nens de 3r.
El seu origen és el Sur d’Europa . Presenta una longitud d’entre 4 a 6 cm, es tracta d’una espècie terrestre y diürna.
Ens va mostrar com és el seu color verd semblant a la planta on viu, això la protegeix. Aquest camuflatge facilita els seus comportaments depredadors. Generalment es troben en plantes on també hi ha d’altres insectes al voltant. Viuen en l’herba i les mantis adultes, amb ales, són atretes per la llum ultra violeta (UV) a finals de l’estiu i principis de la tardor.
Té la facilitat de girar el cap uns 180º, a més de cinc ulls que li faciliten un camp visual major. Les seves potes tenen unes espines per poder atrapar i subjectar les seves preses i les darreres són quatre. També tenen ales.
Matilda és un insecte depredador i s’alimenta de diversos insectes com mosques, aranyes, grills, formigues, mosques i papallones. Quan cacen es mantenen estirades amb les potes frontals en posició elevada, vigilen i cacen a les seves víctimes ràpidament. És possible que es mengin unes a altres. Viuen uns dotze mesos i transformar-se en adultes passen un procés de muda en sis ocasions.
Vam aprendre comportaments interessants de Matilda.Com la femella adulta es menja al mascle durant o després de l’aparellament. A la tardor posa els ous, els quals surten amb una espuma que els protegeix . A la primavera s’obriran els ous, i de cada bosseta poden sortir uns 200 o 300 ous.
Hem tingut molta sort de conèixer a Matilda perquè és molt difícil trobar-la ja que pel seu color de camuflatge s’amaga molt bé. A la mantis li agrada estar amb plantes que estiguin en flor i en llums dels patis durant el mes d’agost i fins a finals de setembre.
Els alumnes de 3r de Primària de l’escola Centcelles vam celebrar Halloween.
Halloween fa referència a la festivitat tradicional heretada de les celebracions d’origen celta, que tan ràpidament s’han estès per tot el món.
A l’escola vam realitzar diferents manualitats, tals com la construcció d’un vampir amb material reciclat i la decoració de la classe per a l’ocasió.
A més a l’àrea d’anglès van cantar diferents cançons típiques d’aquesta festivitat.
Aquest dilluns, 14 de novembre, els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior han rebut un xerrada informativa de Meteocat, on s’ha explicat als alumnes quins són els elements i factors que intervenen a l’hora de fer les prediccions del clima. També s’ha parlat sobre la importància del canvi climàtic i com aquest pot afectar al Medi Ambient.
Els alumnes de 4t també han fet el posa – circulars. A més a més, han estat treballant amb fulles naturals per decorar l’escola. Han calcat diverses fulles amb diferents colors i després les han retallat. Amb les fulles naturals ja seques, les han esmicolat i les han enganxat formant noves fulles. Totes les fulles formen part de l’arbre de l’escola, que en aquests moments representa la tardor. Ara fa uns dies s’hi va apuntar la castanyera que van fer les mestres de la comissió de decoració. És bonica, oi?
Aquí teniu una mostra del procés i també podeu veure el resultat.
Ja som aquí!
Ara anem a P4, ja no som els més petits de l’escola i el nom de la nostra classe és…”Els lleons”.
Fa uns dies vam rebre la visita d’un ós que és molt viatger i en sap molt d’anglès. Ens van explicar que anirà a França, Irlanda, Àustria, Finlandia i Anglaterra. Entre tots vam fer un treball plàstic molt bonic i esperem que els altres nens dels altres països els agradi molt.
Aquest any continuem treballant la plàstica en anglès. Us presentem la feina que han començat a fer els alumnes de 3r.
De moment, els alumnes han preparat un instrument útil per la classe: un posa – circulars. Serveix perquè quan ens portin circulars a l’aula un encarregat les posarà a cada rotllo. D’aquesta manera, a l’hora de marxar només caldrà que cada alumne agafi el seu. La idea va ser treta del primer Projecte Comenius que vam fer, d’una l’Escola d’Eslovènia.
Els alumnes han pintat un rotllo de paper higiènic i el seu nom. Aquest ha estat el resultat.
El dos de novembre l’escola Centcelles va tornar a ser notícia al Diari de Tarragona ja que setmana del 24 al 28 d’octubre es va realitzar la primera trobada del projecte Comenius a l’escola Centcelles de Constantí. Una de les activitats del programa va consistir en explicar a algunes autoritats del Departament d’Ensenyament en que consistia el projecte, eix vertebrador del qual, és el medi ambient. Aquí us deixem la imatge que va sortir al diari per a que tot vosaltres en pugueu disfrutar i llegir la notícia.
Com cada any i per dates assenyalades la nostra escola realitza activitats diferents per tal que els nenes i nenes en puguin gaudir. Així doncs al passat 31 d’octubre tota l’escola des d’Infantil a Primària va fer activitats relacionades amb La Castanyada i Halloween durant tot el dia.
Al llarg de tot el matí es van realitzar diferents activitats i tallers. Els nens i nenes d’ Infantil van fer panellets i van pintar una Castanyera i uns bolets. Els alumnes de Primària van escriure el conte de la Catanyada i també van realitzar una sèrie de tallers relacionats amb la decoració de Halloween tals com rats penats i màscares.
A la tarda tots els alumnes de l’escola des d’infantil a 6è van cantar al rebedor de l’escola una cançó de la Castanyada i una en anglès de Halloween. Per continuar amb la tradició i finalitzar el dia, tota l’escola va sortir al pati de l’escola a menjar castanyes.
Aquest any l’escola la nostra escola ha començat el tercer projecte Comenius anomenat “Green Europe: invest in the future” que traduit al català significa “Europa verda: inversió de futur”. Els països participants que formen el nou projecte són Anglaterra, Irlanda, França, Austria i Finlandia juntament amb nosaltres que en som els coordinadors. En aquest projecte que comença enguany i tindrà una durada de dos anys, treballarem el medi ambient i l’estalvi energètic a través de diferents activitats que es proposen.
Durant la última setmana d’octubre es va realitzar la primera trobada del projecte amb els diferents mestres dels altres països que va tindre lloc a Constantí. Durant la trobada es van realitzar diferents activitats: vam presentar el projecte a membres de l’Ajuntament i membres del Departament d’Ensenyament, es va parlar de les activitats ja fetes així com les que es treballaran en el futur pròxim i es van realitzar tallers on van participar alumnes i mestres de l’escola entre d’altres activitats.
Tot plegat va ser una experiència molt enriquidora i esperem aprendre molt al llarg de tot el projecte.