Sant Jordi es viu a la biblioteca

La Diada de Sant Jordi és per excel·lència el dia del llibre, la lectura, les biblioteques i les llibreries.

Us convidem a visitar el bloc de la nostra bibioteca. Clica sobre la imatge! Fàcil, no? Endavant!

Lettering Delights



Anem a buscar el bon temps volant

Els alumnes de cicle mitjà han fet un treball a plàstica per decorar la biblioteca: núvols i globus.

Han quedat molt bé i ja estan penjats a la biblioteca.

Com que sembla que no acaba d’arribar el bon temps l’anirem a buscar volant.



Tipologia de textos: El conte

A redacció de textos hem treballat el conte.
Vam començar coneixent la història dels contes, els seus avantpassats i vam aprofundir amb els germans Grimm, uns grans clàssics. Ens vam inspirar amb ells, per crear el nostre conte, cadascun ben diferent. Per fer una bona cloenda, hem conegut una versió del conte de la Caputxeta Vermella una mica estranya. Era un conte políticament correcte, ens ha agradat molt!!!



Anem a la biblioteca!!!

Després de moltes visites a la Biblioteca municipal de Constantí, hem realitzat la darrera, com a alumnes de l’escola Centcelles. Ha estat la cloenda d’anys i anys visitant-la i escoltant amb les orelles ben obertes tot el que ens explicaven.
Després de l’explicació que ens ha fet en Carles, sobre la vida en general, el nostre futur i la relació estreta que té el món del conte amb la realitat. La Montse, ens ha preparat una activitat que no ens l’esperàvem pas, aquesta començava així…
“Ja fa anys que veniu a la Biblioteca. Ara és l’hora de demostrar tot el que sabeu…”
Ha estat una activitat molt dinàmica i divertida. Un recull de tot el que hem treballat durant la Primària en aquestes boniques instal•lacions, ens ha agradat molt i ens ho hem passat del tot bé. Tots hem estat molt ràpids i no hem tingut cap dubte en resoldre la gimcana.
“Gràcies per tot el que ens heu ensenyat”



Educació Viària

I per fi va arribar el gran dia, els alumnes de 6è vam utilitzar les bicicletes que vèiem cada dia al circuit d’Educació Viària, instal•lat al pati de l’escola!
Vam aprendre una mica més del que ja sabíem, de com hem de circular, tant des del punt de vista d’un vianant com des del d’un conductor. En aquest cas, amb bicicletes, però quan siguem més grans ja podrem circular amb motocicleta o cotxe, i hem de respectar als altres.
Va ser del tot divertit, vam realitzar diferents papers, tant de vianants com de conductors i ens va agradar molt, però el que ens va agradar més van ser les bicicletes!



Sant Jordi a l’escola

Encara falten unes dies però per l’escola ja es comença a sentir la festa. Aquest drac recorda als nens i nenes que Sant Jordi és ben a prop.

Festa de llibres, roses, lectura, tallers literaris, il·lusió…

 



Llegim al costat del drac

Aquesta tarda alguns alumnes de 5è han estat llegint diferents llibres relacionats amb Sant Jordi i ho han fet al costat del drac. Bé, un dels dracs que tenim.

 

Cada alumne ha escollit quina lectura volia llegir, se l’ha preparat i després l’ha llegit als altres companys.

Ho han fet molt bé i no només han llegit sinó que han après la importància de preparar-se una lectura abans de llegir-la en públic.



Els alumnes de 3r vam vistar el zoo de Valls

Els alumnes de 3r, amb la resta de companys de l’escola Centcelles, vam visitar el Zoo de Valls. Va ser una jornada inoblidable on els ulls no sabien cap on mirar amb tanta novetat. Vam realitzar una visita on vam veure aus, una zebra, ovelles, cabres, un porc vietnamita i ases.



Els alumnes de 3r aprenem a mesurar

Els alumnes de 3r hem estat treballant el tema de la mesura a matemàtiques i hem gaudit amb l’experiència de poder mesurar la nostra alçada, així com l’alçada i l’amplada de diferents aules de l’escola i de diferents objectes.

A més hem après a mesurar la nostra massa amb el quilogram i la diferència que hi ha amb el gram.

Ha estat una bona experiència amb la que hem gaudit i après molt.



Preguntes 3a Setmana Gimcana de les Llengües

Pregunta pels alumnes d’Educació Infantil:

ESCRIU EL NOM DEL PERSONATGE


Pregunta pels alumnes de 1r, 2n i 3r:

 

COM ES DIU “DILLUNS” EN ANGLÈS?

Pregunta pels alumnes de 4t, 5è i 6è:

 

DIGUES DUES LLENGÜES QUE ES PARLIN A ESPANYA I QUE NO SIGUI EL CASTELLÀ