Hola! Tornem a ser els nens de P3!
Volem dir-vos que ens encanta llegir i mirar contes!
La Filomena ens ha deixat nous contes aquest trimestre, i estem tant contents que quan acabem alguna activitat li demanem a la senyoreta de poder-los mirar!

També voliem fer-vos saber que som uns especialistes en fer trencaclosques de fusta! Cada cop que en fem, ens concentrem al màxim per a què ens surtin d’allò més bé!

Ens agrada fer coses diferents! Però sobretot aprendre molt!



EL MEU LLIBRE PREFERIT

Avui els alumnes de 1r han portat els seus llibres i contes preferits a classe. Alguns dels alumnes ens han explicat el perquè els han escollit com a preferits.

Ara els hem exposat per a què tota la resta d’alumnes que passen per la Biblioteca de l’escola els puguin veure i en les següents sessions ens aniran llegint petits fragments dels llibres.



Educació ambiental 1r

Els alumnes de 1r hem experimentat amb diferents plantes. Aquí us deixem els experiments més bonics: un alvocat i un moniato.
Posant la llavor de l’alvocat en aigua, hem anat observant com aquesta s’obria i n’anava naixent un nou arbre. Potser algun dia podrem menjar-nos els seus fruits!
Per la castanyada, vam agafar un moniato, deixant una punta permanentment sota l’aigua. Hem vist com anaven sortint un munt d’arrels i creixien fulles i més fulles, fins a quedar així de boniques.



JA ESTEM PREPARATS, CANTÀNIA JA ARRIBA!

El proper dimecres 9 de maig, els alumnes de sisè faran la representació de la cantata “50 milions de segons” al Gran Auditori de Barcelona.
L’hem estat treballant, tan la música com la coreografia i escenografia, al llarg del segon i tercer trimestre i… per fi arriba el gran dia!
Esperem que ens vagi molt bé i que el nostre públic en gaudeixi tan com nosaltres.

on PhotoPeach



En busca dels estels perduts

Els nens i nenes de primer i segon hem gaudit d’una sessió de conta – contes a càrrec de l’Eduard, tutor de 2n B.
Tots junts hem experimentat la tècnica narrativa d’una història explicada amb el suport d’un senzill tros de tela, capaç de convertir-se en nombrosos barrets, els quals escenificaven els diferents personatges de la història. Aquesta tècnica, anomenada “chapeaugraphie,” va anar acompanyada de música relacionada amb la representació de cada personatge.
Amb la participació de tots vam poder trobar els estels perduts que van inundar el sostre de l’aula.



FEM BOMBONS A L’AULA D’ACOLLIDA

Entre tots els nens i nenes de l’aula d’acollida vam fer bombons de xocolata!

Primer de tot vam aixafar la galeta fins que va quedar com pa ratllat, després vam afegir-li la llet condensada amb cacau en pols i sucre.

Una vegada tot ben remenat, vam fer boletes i les vam deixar al frigorífic perquè tinguessin més consistència.

Després vam fer caixetes de paper i les vam decorar per posar els bombons.

Amb tot vam treballar el vocabulari, l’expressió escrita i el treball en grup.

Ens ho vam passar la mar de bé!



Preguntes 5a Setmana Gimcana de les Llengües

 

Pregunta pels alumnes d’Educació Infantil:

ENCERTA L’ENDEVINALLA: UNA CAPSETA BLANCA QUE S’OBRE I NO ES TANCA. QUÈ ÉS?

 

Pregunta pels alumnes de 1r, 2n i 3r:

COM ES DIU EL NÚMERO 20 EN ANGLÈS?

 

Pregunta pels alumnes de 4t, 5è i 6è:

QUAN S’ACCENTUEN LES PARAULES PLANES EN CATALÀ?




Especial pels alumnes de 6è

Aquesta entrada és dedicada als nostres alumnes de 6è. Aquesta setmana faran les proves d’avaluació externa que avaluen les competències bàsiques lingüístiques i matemàtiques.

Tots els mestres volem encoratjar-los i donar-los confiança. Però el primer que han de fer és tenir-se  en ells mateixos. Per aquest motiu, els posem un breu escrit del llibre “Receptes de pluja i sucre” d’Eva Manzano i Mònica Gutiérrez.

LA CONFIANÇA

“Tenir confiança és encendre una llanterna quan no hi ha llum. O encara millor: és no témer la foscor. (…) Si hi creus molt, la confiança es fa gran i t’ajuda a pujar muntanyes. Però si hi creus poc, es fa tan petita que se t’oblida caminar. (…) Pensa que no fa servir piles i l’únic que necessita és la teva energia.

 

 

Recepta per tenir confiança

1.Es recomana pensar que un és més llest que ximple.

2.Respirar sovint; si un s’ofega, perd la confiança.

3.Traçar una línia sota els peus i sentir amb alegria: “He arribat fins aquí!”

4. Saluda’t a tu mateix de tant en tant, com si t’acabessis de trobar: “Hola, què tal?”. I per descomptat, alegra’t de veure’t.



Contes a la biblioteca

Els alumnes de 1rB hem tornat una vegada més a la biblioteca pública del nostre municipi.
Aquesta vegada ens esperava la Muntsa, preparada com sempre, amb una pila de contes i històries màgiques per explicar-nos.
Amb la Filomena observant-nos de prop, vam deixar anar la imaginació i vam escoltar molt atentament tot allò que ens explicaven.
Després, vam jugar al joc de l’Oca, que ens va servir per repassar totes les normes bàsiques d’ús de la biblioteca.



Visita de la Filomena a 1r A

La Filomena escriu als nens i nens de 1rA
L’altre dia vaig venir a la vostra classe, i que contents que us vau posar!
Vam parlar de les pors i em va agradar sentir les coses que us fan por. Jo també sóc molt poruga!
Us diré un secret, a mi la cosa que em fa més por són els ratolins! Tots tenim por d’alguna cosa, però hem d’intentar fer com en Tom, el protagonista del conte, que les pors no ens privin de fer allò que volem fer. Hem d’agafar les pors i posar-les a la butxaqueta màgica i que desapareguin.
I que bé que ens ho vam passar jugant a l’oca, no? Vam repassar el funcionament de la biblioteca tot jugant! Ja veieu que jugant es poden aprendre moltes coses!
Petons de teranyina valents!
Filomena