LA MÚSICA A L’EDUCACIÓ INFANTIL

A infantil es treballen diferents blocs; aquests són: el cant, la dansa, l’educació de l’oïda, els instruments i la seva manipulació, audicions, qualitats del so i lectura i escriptura musical.
Cant: en aquest bloc es treballen cançons, l’entonació, vocabulari, la postura corporal, memòria, …
Dansa: es treballa la coordinació individual, en parella i en gran grup, la pulsació, la coordinació amb la música, lateralitat, memòria de moviments,…
Educació de l’oïda: reconeixement, discriminació, comparació de dos o més sons, direcció, ubicació, memòria.
Instruments musicals: noms, característiques, família instrumental, manipulació correcta.
Audicions: obres musicals, compositors i la seva vida, instruments musicals, forma, textura, discriminació d’instruments i qualitats del so,…
Qualitats del so: altura (agut, greu), intensitat (forte, mezzo forte, piano), timbre (qui fa el so) i durada (llarg, curt).
Lectura i escriptura musical: convencional i no convencional.

on PhotoPeach



Sortida al port de Tarragona

El dia 23 de Gener, els nens i nenes de cicle superior vam realitzar una sortida al Port de Tarragona.

En primer lloc  vam visitar el museu marítim del Port de Tarragona. Allà vam aprendre moltes coses sobre el Port i sobre les diferents activitats que en ell es realitzen. També vam descobrir moltes coses sobre els animals que habiten al mar que ens envolta, i el tipus de pesca que s’hi practica.  Va ser una experiència molt dinàmica i interactiva, de manera que a més d’aprendre, s’ho vam passar d’allò més bé.

Després vam pujar a un vaixell a realitzar alguns experiments, i tot i que el temps no ens va permetre sortir a navegar,  ens va agradar molt l’experiència.

Finalment, vam dinar i jugar a un bonic parc del barri del Serrallo.

A banda del vent, que ens va acompanyar tota la jornada, va ser un dia molt especial!

 



Notícies des de Bolton

Els nostres companys de projecte Comenius de Bolton ens han fet arribat una fotografia i un retall de diari de quan vam ser notícia al seu diari local a causa de la trobada que vàrem realitzar al novembre.

El diari ens explica com va anar la trobada a l’escola anglesa i també l’objectiu i la importància del projecte, que és promoure la cura del nostre medi ambient. La notícia també explica que gràcies a aquest projecte els nostres alumnes són conscients de les diferents cultures i llengües que hi ha a Europa, i com n’és d’important aprendre llengües per poder-se comunicar.

 



Els instruments musicals a infantil

A música aprenem els noms i característiques dels instruments musicals i també n’aprenem la seva manipulació.
Els últims minuts de cada sessió estan dedicats a ells… als instruments!
Ens encanta escoltar-los i tocar-los.

on PhotoPeach



Els nens i nenes de 1r.B van a la biblioteca

El dia 5 de desembre els nens i nenes de primer B vam anar a la biblioteca de Constantí.
Allí en Carles ens va explicar que la Filomena havia marxat a viure a Austràlia i que deixava a la seva cosina, la formiga Mirmiga, com a mascota de la biblioteca.
Ens ho vam passar d’allò més bé escoltant el conte del Petit Polzet i el de la Marieta Malcriada que era aquella nena que només volia menjar fetge.
Per acabar, vam jugar a un joc de l’oca molt especial, mentre jugàvem, anàvem repassant les normes de la biblioteca.
Ens ho vam passar genial!

on PhotoPeach



Treballem cançons del nom de classe a música

Els alumnes d’infantil estem aprenent cançons sobre el nom de la nostra classe i dels nostres projectes.
Ens ho passem molt bé mentre les cantem i ballem.
Us ensenyem alguna fotografia perquè veieu com ho fem.

on PhotoPeach



ACOMIADAMENT DE LA NÚRIA

Adéu Núria, ens ha agradat molt compartir aquest temps amb tu.

Gràcies per tot.

Acomiadament de la Núria on PhotoPeach



Piet Modrian

Els alumnes de 4t aquest primer trimestre van treballar el pintor Piet Mondrian. Mondrian era un pintor que va fer una gran evolució.

Aquesta és una de les primeres obres:

I aquesta una de les últimes:

Aquesta vegada els alumnes van reproduir la primera. Aquí en teniu alguns exemples:

 

 

I aquí treballant!



Charles Arnoldi

Aquest trimestre passat els alumnes de 3r van treballar el pintor i escultor Charles Arnoldi.

Van aprendre algunes característiques de la seva obra com per exemple:

– Fa servir colors vius

-Introdueix la fusta en els seus quadres

-Utilitza línies corbes i rectes com en aquest quadre que han reproduit

Aquí teniu una mostra de les obres que han fet:

 



Maleta viatgera

Aquesta curs, tota l’escola, tornem a gaudir de  l’activitat  La Maleta viatgera, consisteix en què cada dimarts un nen o nena s’emportarà cap a casa la maleta viatgera que conté un CD, dos contes, 1 revista i una llibreta de les experiències. Aquesta activitat té l’objectiu de fomentar el gust per la lectura, per tant és important crear la millor situació possible (un moment tranquil, relaxat i sense distraccions) amb tots els materials per fer del llegir una cosa màgica i emocionant!

 

D’aquesta manera entre tots, ensenyem i aprenem a ser responsables, a estimar els llibres i a gaudir de la lectura. Amb el temps, segur que esdevindran bon lectors!