Repte núm 6 “Dibuixem el moviment”

En aquest sisè repte us proposo dibuixar ballarins i ballarines, captant el moviment a través de la taca. En el següent vídeo us explico com fer-ho, però , com ja sabeu, teniu tota la llibertat de fer les vostres interpretacions, l’única condició que us demano és que es pugui veure el moviment… I no us oblideu de posar el vostre nom i curs en el vostre treball!!

Jo he fet l’exemple amb un dels vídeos, però us deixo aqui diferents vídeos perque pugueu triar amb quin voleu dibuixar.

Aquest és el vídeo amb el que he fet  les figures en moviment que surten en el vídeo explicatiu del repte:

En aquest vídeo veureu a l’Amèlia Boluda, professora de dansa creativa del nostre centre.

Aquest és el vídeo de Cesc Gelabert, amb el que vaig fer  l’exercici que us mostro al final del vídeo, amb aquest hastag #ballemacasaDID20  trobareu vídeos de molts ballarins i ballarines.

Aquí teniu un altres exemples de vídeos:

I en aquest enllaç trobareu figures de ballet en imatge fixa si us és més fàcil.

 

 Molts ànims i endavant amb el dibuix!!!

Feliç Dia Internacional de la Dansa!!!

 

En aquest enllaç podeu veure els treballs  que van arribant!!

Fem cinema des de casa

Hola!

Avui us faig una proposta relacionada amb el cinema.

Des de Digital Films, que fan tallers de cinema a les escoles com a activitat extraescolar, han decidit no deixar de gravar encara que estiguem confinats. Per això, ens proposen activitats cinematogràfiques fàcils i divertides que podem fer des de casa.

Aquí us deixo algunes fitxes on expliquen com fer algunes d’aquestes idees de pel·lícula!

Tot i així, si els seguiu a Instagram (@df_digitalfilms) trobareu moltes altres activitats i propostes d’allò més originals.

Si us animeu a fer pel·lícules i descobriu la vostra passió per la càmera, us recomano també el concurs Participa Meliès. Per participar-hi només necessiatreu  una història que pogueu explicar en menys de 3 minuts, una càmera o mòbil per a gravar un curtmetratge on utilitzeu al menys un dels tres trucatges de Georges Méliès, i molta imaginació. A la web www.participamelies.com hi trobareu tota la informació i les bases. No us adormiu, que la convocatòria s’acaba el 15 de juny.

Aquí us deixo també un dels vídeos que s’han presentat al concurs, fet des de casa i utilitzant simplement un ordinador, perquè us feu una idea. Tot i que aquest està molt treballat, si feu un cop d’ull a la web veureu que hi ha curts de tots els nivells i que una idea molt senzilla també pot donar un molt bon resultat:

Activitat voluntària per Sant Jordi

Vols celebrar Sant Jordi d’una manera diferent? Fes roses i decora la teva finestra, balcó o terrassa.

il·lustració de David de Ramón

Si seguiu aquest enllaç podreu veure la proposta que ens fa la casa Batllò.

T’animem a celebrar Sant Jordi fent les teves pròpies roses amb materials reciclats i penjant-les en el teu balcó.

 

Roses fetes per tots
En un any en què no hi haurà parades de roses ni signatures de llibres als carrers de Catalunya, hem desenvolupat vídeos didàctics que expliquen diferents manualitats creatives per dissenyar roses amb materials reciclats que tots i totes tenim a casa. A partir del dimecres 15 d’abril, podràs accedir a aquests vídeos en els nostres perfils d’ InstagramFacebook i YouTube i seguir des d’avui la iniciativa en el hashtag #TotsFemSantJordi.

 

En el meu taulell de flors de pinterest trobareu un munt d’idees.

Si us animeu, espero les fotografies dels vostres balcons ben guarnits!!!

Bon Sant Jordi a tothom!!

 

 

Repte núm.5. Creem el nostre abecedari

Hola a tots i totes, espero que seguiu tots molt bé!!

Ja tenim aquí el repte núm. 5. Creem el nostre Abecedari.

Comencem el tercer trimestre, d’una manera diferent, a distància, però amb les mateixes ganes i il·lusió.

M’envieu al correu  carmenavarro@ieaoriolmartorell.cat la fotografia dels vostres treballs ( els nens i nenes de 6è A li envieu a la Mercè en la carpeta compartida) i molt important que indiqueu el vostre nom i curs, sou molts alumnes i no voldria tenir confusions.

Els nens i nenes de Cicle Inicial no cal que feu tot l’abecedari, podeu decorar només les lletres del vostre nom o del nom de la classe, o totes les que us animeu!

Hi haurà una proposta de treball quinzenal i per aquells que teniu ganes de fer més plàstica sempre trobareu propostes noves i voluntàries al Bloc.

Si teniu cap dificultat per fer la feina o alguna situació excepcional, us podeu posar en contacte amb mi.

Aprofito també per dir-vos que el professorat de dansa vol aprofitar el Repte núm 4 per fer un treball de dansa, o sigui que els nens i nenes que encara  no l’heu entregar, feu-me’l arribar indicant el vostre nom i el nom del quadre i artista.

Em fa molt feliç rebre els vostres treballs, us sento més a prop !!

Una enorme abraçada!!

En aquest enllaç podeu veure els treballs que van arribant.