Fem cinema des de casa

Hola!

Avui us faig una proposta relacionada amb el cinema.

Des de Digital Films, que fan tallers de cinema a les escoles com a activitat extraescolar, han decidit no deixar de gravar encara que estiguem confinats. Per això, ens proposen activitats cinematogràfiques fàcils i divertides que podem fer des de casa.

Aquí us deixo algunes fitxes on expliquen com fer algunes d’aquestes idees de pel·lícula!

Tot i així, si els seguiu a Instagram (@df_digitalfilms) trobareu moltes altres activitats i propostes d’allò més originals.

Si us animeu a fer pel·lícules i descobriu la vostra passió per la càmera, us recomano també el concurs Participa Meliès. Per participar-hi només necessiatreu  una història que pogueu explicar en menys de 3 minuts, una càmera o mòbil per a gravar un curtmetratge on utilitzeu al menys un dels tres trucatges de Georges Méliès, i molta imaginació. A la web www.participamelies.com hi trobareu tota la informació i les bases. No us adormiu, que la convocatòria s’acaba el 15 de juny.

Aquí us deixo també un dels vídeos que s’han presentat al concurs, fet des de casa i utilitzant simplement un ordinador, perquè us feu una idea. Tot i que aquest està molt treballat, si feu un cop d’ull a la web veureu que hi ha curts de tots els nivells i que una idea molt senzilla també pot donar un molt bon resultat:

El meu primer Festival de Cinema

L’edició més ambiciosa de El Meu Primer Festival arriba a Barcelona i a Madrid el 9 de novembre

 

Del 9 al 24 de novembre

Després d’una exitosa passada edició amb més de 19.000 espectadors, el festival es desplega per igual a Madrid i a Barcelona augmentant el nombre de sessions, activitats i artistes convidats.

>> El Festival es dirigeix a nens i nenes de 2 a 12 anys i els convida a que siguin ells autèntics protagonistes d’aquest certamen.

>> Es projectaran 92 pel·lícules de 18 països diferents com Austràlia, França, Japó, Rússia o Colòmbia, la majoria d’elles inèdites al nostre país.

>>
 El documental s’incorpora per primera vegada al festival amb la secció MiniDocus, una selecció de curtmetratges sobre les similituds i diferències entre les persones nascudes en diferents parts del planeta.

[youtube]https://youtu.be/QtMgbkFX1iY[/youtube]

Entrades ja a la venda

El Meu Primer Festival presenta una acurada selecció de prop d’un centenar de pel·lícules dirigides a nenes i nens de 2 a 12 anys, dividides en 8 seccions. Aquest any, la Secció Competitiva de Llargmetratge es composa de 5 títols en els quals destaquen pel·lícules premiades i reconegudes: Solan & Eri, missió a la lluna, La meva setmana extraordinària amb la Tess, Les vides de Marona, Jacob, Mimi i els gossos del barri The wonderland.

A més, Sonny Van Utteren, protagonista de La meva setmana extraordinària amb la Tess visitarà la seu de Barcelona i el director de Solan & Eri, missió a la llunaRasmus A. Sivertsen presentarà la seva pel·lícula i donarà una masterclass sobre stop-motion a BAU – Centre Universitari de Disseny.

La secció competitiva de curtmetratges també comptarà amb 26 títols multipremiats procedents de 13 nacionalitats diferents repartits en les seves tres seccions dividides per recomanació d’edats: Minimatch +2, Minimatch +4 i Minimatch +7. Curtmetratges produïts per l’estudi belga Films du nord, un dels últims treballs amb signatura espanyola seleccionat en el Festival Internacional de Cinema d’Animació d’Annecy, curtmetratges guanyadors del premi BAFTA i títols premiats en la Berlinale, són alguns dels ingredients d’aquesta secció.

El Meu Primer Festival presentarà títols fora de competició on el públic podrà gaudir de Música a primera vista, un cine-espectacle de producció pròpia amb l’artista i compositor Marc Parrot, i de projeccions que pretenen homenatjar el surrealisme i la família mitjançant l’animació. D’altra banda, Rússia serà el país convidat de l’edició 2019. Des de Rússia amb humor i Muntanya russa animada seran els dos programes de curts especials dins d’aquesta secció on hi haurà grans títols d’animació russa contemporània.

El curtmetratge documental tindrà per primera vegada el seu lloc en la programació de El Meu  Primer Festival en una secció dedicada a la diversitat cultural, l’objectiu de la qual és que les nenes i nens descobreixin altres maneres de viure i reflexionin sobre les similituds i diferències que existeixen entre les persones nascudes en una part o una altra del món. A més, en col·laboració amb el Festival Márgenes, es realitzarà una projecció dedicada a donar a conèixer títols recents de directors locals, preferentment joves o novells.

Finalment, la secció dedicada a la divulgació del patrimoni cinematogràfic mundial, Cinema de tots els temps, inclourà, entre altres, un cine-concert d’un clàssic del cinema mut com Buster Keaton. Mentrestant, la secció Petits experiments, organitzada en col•laboració amb el Festival de Cinema Independent L’Alternativa, prioritzarà la selecció d’obres d’autor més arriscades que intenten promoure tècniques de caràcter més experimental i innovador.

Entra a la web i descobreix tota la informació.

El meu primer Festival

[youtube]https://youtu.be/W6v0seyT_gs[/youtube]

El Meu Primer Festival, mireu la programació, els tallers… són molt interessants !!!

L’ALTERNATIVA ACTIVITATS
TALLER FAMILIAR: FEM UNA PEL·LI AMB
A HOME IN PROGRESS FILM
FLUÏDESA I PARPELLEIG

L’objectiu del taller és que grans i petits experimentin en primera persona el procés creatiu que suposa la realització d’un film animat de caire experimental. Fluïdesa i parpelleig, bucle i linealitat, abstracció i figuració, ritme i síncope seran els ingredients que combinarem, de manera molt lúdica, per conformar una peça col·lectiva d’animació. I no ens oblidarem de treballar també el so!
A Home In Progress Film és un projecte pedagògic independent que produeix pel·lícules animades col·lectives, seguint l’estil narratiu del cinema experimental i la música visual. Els membres d’A Home In Progress Film han treballat en centres culturals com el CCCB, MACBA o el MNAC, i les pel·lícules sorgides dels seus tallers s’han pogut veure en festivals com el MOV Festival Internacional de Cinema Universitário de Pernambuco o el Festival de Cine Itinerante Totò de València. Una de les peces realitzades pel col·lectiu ha estat guardonada al Visual Music Award de Gelnhausen (Alemanya).
Perfil de participants: Nenes, nens i adults interessats a jugar, experimentar, cantar, dibuixar… Amants del cinema d’animació i valents que s’atreveixin amb tot, tant si són dibuixants habituals com si no ho són tant.
Rafa Castañer, Laura Ginès i Pepon Meneses dirigiran el taller.
INFORMACIÓ

10 de novembre, de 18 a 20.30 h (tots els participants)
Aula 1 CCCB

Dissabte 11 de novembre, de 10 a 14 h y de 16 a 20 h (en dos torns)
Diumenge 12 de novembre, de 11 a 14 h y de 16 a 19 h (tots els participants)
Aula 1 CCCB

Edat: Hi poden participar nens i nenes d’entre 8 i 12 anys acompanyats d’un adult
Places: 25 (cada nucli familiar es limità a 1 tutor adult amb 1 o 2 infants)
Preu: 12 € per participant
Per a més informació i reserva de places: info@elmeuprimerfestival.com / 933 023 553
AMB LA COL·LABORACIÓ DE

KIRIKÚ

Després de veure la pel·lícula de Kirikú, els nens i nenes de 1r B han dibuixat el que més els ha impressionat…

LA VIDA D’EN CARBASSÓ – PREESTRENA! – EN CATALÀ

El Meu Primer Festival de Cinema

Dissabte, 12 de novembre:
a les 12 h al Bosque Multicines, en català. SESSIÓ INAUGURAL

Ideal per a… : qui tingui ganes de descobrir una autèntica joia de l’animació en stop-motion i alhora una pel·lícula molt realista, propera i plena d’esperança
Con la presencia de Morgan Navarro, coguionista de la película

La vida d’en Carbassó (Ma vie de Courgette), Claude Barras, Suïssa i França, 2016, 66’, en versió original en francès amb subtítols en castellà a l’Institut Francès, i doblat al català al Bosque Multicines

En Carbassó és un nen de 9 anys, amb un nom estrany però una història única i alhora universal. Després de la mort sobtada de la seva mare, en Carbassó arriba a una llar d’acollida plena d’altres nens orfes, tan durs i tendres com ell. Tot i que al començament li costa trobar el seu lloc en aquest nou espai, en Carbassó descobrirà un món diferent, aprendrà a confiar, trobarà el veritable amor i construirà una autèntica família amb els seus nous amics.

[youtube]https://youtu.be/5M8Hy7BNP7k[/youtube]

Es tracta del primer llargmetratge d’animació del director d’origen suís Claude Barras i està basat en una novel·la de Gilles Paris. Gràcies a un control impressionant de la tècnica de stop-motion, el director aconsegueix una animació molt minuciosa i naturalista, així com uns personatges poètics que donen vida a un relat tendre i ple d’emocions.

La projecció d’aquest film a El Meu Primer Festival serà la première a Catalunya, després de passar pel Festival de Cinema de San Sebastian, rebent molt bones crítiques i una magnífica acollida per part del públic. Ma vie de Courgette va guanyar a Annecy el Premi del Públic i el Cristal a Millor Llargmetratge i el segon Premi del Públic a Millor pel·lícula Europea al Festival de Donostia. Actualment és també la pel·lícula candidata als Oscar per part de Suïssa.

Claude Barras, nascut a Suïssa l’any 1973, és el director de La vida d’en Carbassó. Va estudiar il·lustració, disseny gràfic i infografia a França. Ha treballat com a il·lustrador independent i ha dirigit diversos curtmetratges animats, històries que fan riure i plorar alhora, plenes d’humor i de poesia, sempre relacionades amb la infància però que transcendeixen les edats. Destaca Le génie de la boîte de raviolis (2006), guanyador de premis a festivals d’arreu del món. La vida d’en Carbassó és el seu primer llargmetratge. Es va presentar a Cannes l’any 2016 i ha obtingut gran èxit internacional.

En aquest enllaç trobareu tota la informació i podreu comprar les entrades.