LA SETMANA PASSADA ELS ALUMNES DE P-5 VAN GAUDIR A LA BIBLIOTECA D’AQUEST CONTE.
L’ESCRIPTOR ÉS TAD HILLS UN ARTISTA PER TOTS ELS COSTATS. VA ANAR A NEW YORK A ESTUDIAR PINTURA, DIBUIX, GRAVAT, ESCULTURA, ESCRIPTURA CREATIVA I POESIA.
VA CRÈIXER A NORWELL, MASSACHUSETTS I LA SEVA MARE I L’ÀVIA SEMPRE EL VAN ANIMAR A CREAR. PERÒ VA SER QUAN VA TENIR ELL ELS SEUS FILLS QUAN ES VA DECIDIR A PLASMAR EN ELS SEUS LLIBRES LA INOCÈNCIA I LA VISIÓ ENTUSIASTA DEL MÓN.
LLEGIU AQUESTA HISTÒRIA QUE EL MATEIX AUTOR HA IL·LUSTRAT.
Avui hem tingut la gran sort de conèixer a la Gemma Armengol. La Gemma és una autora barcelonina de llibres per a infants que ha visitat la biblioteca de la nostra escola per presentar-nos un dels seus llibres. La escriptora ha mantingut una trobada literària amb els alumnes de sisè que durant el primer trimestre d’aquest mateix curs van llegir la seva darrera obra Coses de bruixes. Els alumnes també han tingut l’oportunitat de fer preguntes a l’autora sobre el llibre que havien llegit i sobre l’ofici d’escriptor. També han pogut intercanviar amb ella impressions sobre que els va semblar la seva obra en llegir-la. En acabar la seva intervenció, l’autora ha tingut l’amabilitat i deferència de signar exemplars de la seva obra als alumnes que així ho han demanat.
Aquesta setmana explicaré a l’hora del conte d’infantil aquest conte. És la història de dos germans inuits que comparteixen moltes estones de joc. Però un bon dia el germà gran vol anar a pescar sol. La seva germana s’enfada amb ell i en secret prepara un sorpresa pel seu germà.
La il·lustració delicada, amb colors suaus i línies senzilles, però d’una gran plasticitat, acompanya la lectura.
Està publicat per Intermón Oxfam i l’escriptora és la Isabelle Lafonta.
Desde la Biblioteca digital de Edu.car podéis acceder a la lectura de este libro Investigación, gestión y búsqueda de información en internet.
En el presente material presentaremos, en un primer momento, cuáles son las características de la información disponible en Internet y cuáles son las herramientas y estrategias más apropiadas para realizar búsquedas. Luego se presentarán criterios para evaluar y seleccionar información; y por último se abordarán propuestas para trabajar esas estrategias en el aula.
Pulsa sobre la imagen y tenéis acceso al libro en PDF.