Educant petits lectors

Petits-lectors

A l’Ara Criatures d’aquest dissabte passat el tema estrella és “Educant petits lectors“, hi trobem un parell d’articles que tracten sobre la importància de la lectura (registrant-vos a l’Ara podeu llegir gratuïtament un article al dia):

Eines per fomentar la lectura“, de l’Ainhoa Boix, ens presenta algunes iniciatives web molt interessants que ens poden ajudar en la tasca de fomentar la lectura en els nostres fills o alumnes.

Boolino, una web que defensa el foment de la lectura infantil de 0 a 12 anys, ajudant als pares i mestres a triar el llibre més adequat per a cada lector, segons temàtica, edat i nivell, i també comentant i recomanant lectures. A part de la web, tenen el Boolino Blog, amb articles sobre llibres, autors, aplicacions per a mòbils, tot relacionat amb la lectura. Molt interessant!

L’altra iniciativa és Xim i Xesca, una eina interactiva i personalitzada per desenvolupar la comprensió lectora i despertar el gust per llegir. És una eina va dirigida a alumnes de 6 a 14 anys. Cada alumne té un codi d’accés per entrar a Xim i Xesca i respondre les preguntes del llibre que s’hagi llegit per comprovar si l’ha entès. Si respon bé aconsegueix punts lectors, un fet que motiva l’alumne a llegir més i que alhora permet al mestre avaluar la comprensió lectora.

Els llibres de la meva vida“, de la Marta Espar, reflexiona sobre les lectures d’infància, sobre la quantitat i la qualitat d’aquestes lectures,  i ens presenta també un recull de llibres que han marcat la vida d’alguns lectors, llibreters, editors i bibliotecaris.

D’entre els llibres més votats pels entrevistats destaquen títols com Allà on viuen els monstres, El zoo d’en Pitus, , Tintín, L’illa del tresor o Harri Potter, i el llibre més votat de tots: Matilda, de Roald Dahl!