ULLETRES

Us presentem la nova mascota de la biblioteca, l’ULLETRES!

Per començar ja se’n va de viatge, i dilluns 23 el trobareu a Banyoles, a la VII Trobada de mascotes de biblioteques escolars del Pla de l’Estany.

RECOMANACIONS PER SANT JORDI 2018

“PER L’ABRIL ROSES I LLIBRES MIL!!”

Com cada any, quan s’acosta Sant Jordi, les biblioteques públiques de les comarques gironines fan una proposta de llibres amb l’objectiu d’oferir una tria acurada de novetats per fomentar la lectura entre els infants i els joves.

Trobareu les propostes al següent enllaç:

Com fer que els nens odiïn la lectura

“LA LECTURA ES UN PRIVILEGI I NO UN DEURE” Gianni Rodari va néixer el 1920 i va morir el 1980. Periodista, mestre i pedagog, és considerat com un revolucionari de la literatura infantil. No només va defensar que la imaginació ha d’ocupar un lloc clau en l’educació, sinó que la creativitat s’aprèn, s’ensenya i ens fa millors.

Blackie Books ha publicat Escola de Fantasia, reflexions sobre educació per a mestres,pares i nens. Es presenta com un recull d’articles i assajos de l’escriptor que, tot i ser publicats entre el 1966 i 1980, avui són tan vigents com ahir.

Llegim les nou maneres amb les quals Rodari veia que s’ensenyava als nens a odiar la lectura:

1.Presentar el llibre com una alternativa a la televisió.

2.Presentar el llibre com una alternativa als tebeos.

3.Dir als nens d’avui que els d’abans llegien més.

4.Considerar que els nens tenen massa distraccions.

5.Culpar els nens si no els agrada llegir.

6.Transformar el llibre en un instrument de tortura.

7.Negar-se a llegir als nens.

8.No oferir prou varietat.

9.Obligar a llegir.