SANT JORDI 2019

Per Sant Jordi la nostra Ulletres ha anat a Banyoles amb la Rita Xuclalletres i companyia a la VII Trobada de mascotes escolars del Pla de l’Estany!

Si esteu pensant en comprar o regalar llibres, us recomanem la selecció de llibres de la Guia de literatura infantil i juvenil que elaboren les biblioteques de les comarques gironines: http://www.bibgirona.cat/assets/documents/000/368/526/guia_primavera.pdf

Il·lustració d’Eva Sánchez

Bon Sant Jordi!

CONTES PER LA IGUALTAT DE GÈNERE

Us presentem una selecció de contes per la igualtat de gènere i la violència zero que ha fet la Fundació Catalana d’Esplai en el marc de la proposta “enCORatja’t“. Els contes estan agrupats en dos nivells:

40 contes per educació infantil

40 contes per primària

I també podeu descarregar-vos la guia sencera aquí.

Alguns ja els tenim a la biblioteca, d’altres haurem de prendre nota!

KETXUP NATURAL

Al desembre a la biblioteca de l’escola ens va visitar la nostra cuinera Isolda per parlar de receptes de cuina i contes per llepar-se’n els dits. Va ser molt interessant i tant els nens i nenes com les mares i pares vam aprendre moltes coses, entre d’altres vam descobrir que que el ketxup ve de la Xina!

Us deixem aquí la seva recepta de ketxup natural:

Ingredients:

1kg de tomata triturada crua

1/2 ceba

1 dent d’all

1 pebrot verd

70 ml de vinagre de poma o de vi

50 gr de sucre moreno

5 gr de sal

espècies: pebre vermell dolç, mostassa, canyella, clau, cirereta (opcional)

Com es fa:

1. Sofregir ceba, all i pebrot.
  2. Afegir-hi la tomata, sucre i sal i coure-ho a foc mitjà durant mitja hora.
  3. Afegir vinagre i espècies (en pols) i coure-ho una mica més.

Bon profit!

BIBLIOCISTELLA

Encetem la bibliocistella d’ aquest curs amb la col·lecció d’atles que ens han deixat en préstec la biblioteca pública de Banyoles! Tots els que tingueu atles a casa i els vulgueu compartir porteu-los a l’ escola! Poden ser atles antics, moderns, amb dibuixos…

Mirarem on hem anat aquest estiu de vacances, on ens agradaria anar, quins països són més freds que d’altres, etc.