GUIA DEL BLOG

Les CATEGORIES utilitzades en aquest blog (situades a la barra lateral de la dreta) informen dels DESTINATARIS als quals s’adreça un article o bé dels quals es parla. Per tant, faciliten una recuperació ràpida de la informació d’acord amb aquest criteri:

* EDUCACIÓ INFANTIL

* CICLE INICIAL

* CICLE MITJÀ

* CICLE SUPERIOR

* MESTRES

* FAMÍLIES

* GENERAL

Les ETIQUETES usades identifiquen els CONTINGUTS del blog, citen el TEMA/es al qual fa referència la informació publicada des de cada article, post o entrada. Tot i que al núvol es visualitzen ordenades alfabèticament, les etiquetes obeeixen a una classificació jeràrquica, els títols principals de la qual apareixen en majúscula i els subtítols en minúscula.

La classificació correspon a diferents àmbits de funcionament i activitats:

ÀMBITS DE FUNCIONAMENT I ACTIVITATS (CONTINGUTS)

ETIQUETES (JERARQUIA)

Informació sobre el projecte de blog de biblioteca i la relació amb el centre: procés de creació, pla de lectura, pla de treball, equip responsable, equip de suport, espais de biblioteca d’aula, guia del blog o explicacions de com està organitzat…

ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT

Projecte blog biblioteca d’escola

Guia del blog de biblioteca d’escola

MATERIALS I RECURSOS: difusió de materials i recursos propis i externs.

Difusió de notícies relacionades amb els temes triats sobre treballs de recerca o projectes, sobre celebracions que es treballen al centre, sobre autors que ens visiten, il·lustradors… Novetats trimestrals a les biblioteques d’aula, treballs dels alumnes, accés a catàlegs de biblioteques, a l’edu365…

INFORMACIONS I RECURSOS

Seleccions bibliogràfiques

Seleccions de recursos

Recomanacions del blog de biblioteca

Recomanacions dels alumnes

Recomanacions del professorat

Recomanacions de les famílies

Novetats al blog de biblioteca

Novetats a la biblioteca l’aula

GUST PER LLEGIR I COMPETÈNCIA LECTORA: Activitats relacionades amb la lectura i amb efemèrides literàries i el propi Pla de lectura del centre.

GUST PER LLEGIR I COMPETÈNCIA LECTORA.

Temps de lectura diària

Visites d’autor/a

Visites d’il·lustrador/a

Hora del conte

Apadrinament lector

Lectura en parella

Pla de lectura

Jocs Florals escola

Certàmens literaris

Lectura en veu alta

Bibliocistella

COMPETÈNCIA INFORMACIONAL: activitts relacionades amb la formació d’usuaris del blog de la biblioteca del centre o de la biblioteca pública de Banyoles, Porqueres… i punts de lectura propers. Activitats de cerca, tractaments i ús de la informació.

COMPETÈNCIA INFORMACIONAL.

Formació d’usuaris

Treballs de projectes

Treballs de recerca

PROMOCIÓ I DIFUSIÓ CULTURAL: Accions de promoció de l’activitat cultural en el context. Xerrades, audicions musicals, concerts a l’escola i fora del centre, teatre, exposicions a l’escola i fora de l’escola…fotografies d’activitats a les biblioteques d’aula, enregistraments audiovisuals, lipdubs…

DIMENSIÓ CULTURAL

Actes culturals

Commemoracions

Festes populars

Premis i concursos

Promoció i difusió

COMUNITAT: Accions que mostrin la col·laboració amb les biblioteca públiques de la zona o context més proper. Enllaç a la web, difusió de l’agenda d’activitats, organització conjunta d’activitats amb alumnes i/o famílies…

LECTURA EN COMUNITAT.

Punt de lectura d’Esponellà

Punt de lectura de Crespià

Biblioteca pública de Banyoles

Biblioteca pública de Porqueres

INFORMACIÓ ESPECÍFICA O “MARCA PERSONAL” DEL BLOG DE LA BIBLIOTECA: Informació contextual quotidiana de la nostra comunitat educativa. Publicar i difondre notícies d’actualitat des de diferents pobles del municipi i altres (segons procedència de l’alumnat).

NOTICIARI MUNICIPAL I ALTRES

Esponellà

Crespià

Martís

Vilert

Les Anglades

Banyoles

Porqueres

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *