Author Archives: Magda

II FESTA INTERCULTURAL (24 d’abril)

Si  voleu  disfrutar  una  estoneta,  no  deixeu  de  veure  els  videos  i  àlbums  de  fotos   de   la  festa.  Hi  ha  imatges  de  les  diferents  actuacions,  així  com  del  berenar  i  els  diferents  tallers.

Aprofitem  per  agraïr  novament  la  implicació  i  la  participació  de  tota   la  comunitat  educativa  en  els  diferents  actes  i  activitats  realitzats.  Moltíssimes  gràcies  a  tots.

Aquest va ser el programa d’actes:

ENS CONEIXEM I CONEIXEM ALS ALTRES (Curs 2008-09)

Continuant  el  treball  iniciat  anys  enrera,   els  nens  i  nenes    han  investigat, han  treballat  de  valent   i  han  après  moltes  coses  sobre  el  món  que  compartim.

A  continuació  us  oferim  una  petita  mostra  de  com  va  desenvolupant-se  i  creixent  el  nostre projecte   de  centre   sobre  la   interculturalitat. Esperem  que  seigui  del  vostre  interés:

Educació  Infantil

Cicle  Inicial

Cicle  Mitjà

Cicle Superior

Xerrada sobre la vida al Sàhara Occidental

Al  mes  d’abril,  en  Gerard  Peris,  va  venir  a  la  nostra  escola  per  explicar -nos  coses  sobre  el  seu  viatge  al  Sàhara  Occidental.  Ens  va  ensenyar  fotos  de  pobles, de les  cases, l’escola  i  la  gent  que  viu  allà.

La  Julud  i  jo (Chaima)  vam  dir  les  lletres  de  l’alifat  que  es  veien  escrites  a  una  pissarra  d’una  de  les  fotografies  que  vam  veure.

Ens  va  agradar  molt  aquesta  activitat.    Moltes   gràcies   Gerard !!

Si  voleu,  podeu  escoltar   una  entrevista  i  veure  algunes  fotos  que  ens  van  fer  durant  la  xerrada.   (Chaima  i  Julud – 2n)

II Festa Intercultural

Degut  a  la  bona  acollida  que  va  tenir  el  curs  passat, aquest  curscelebrarem  la  segona  festa  intercultural.  Serà  el  24  d’abril  de  15  a  17  h. 

Començarem  novament  amb  una  mostra  de  balls  i  cançons  d’arreu  que  els  nens  i  famíllies ja  estan  preparant.  Aquí   teniu  una  petita  mostra  dels  assaigs!

Us  animem  a  venir  a  la  nostra  escola  i  compartir  una  tarda  de  convivència  festiva !!

Nines del món

Els  materials  de  rebuig  ens  permeten  imaginar  i  crear  infinitat  de  coses  com,  per  exemple,  una  col.lecció  de  nines  del  món  amb  els  vestits  típics  del  país  d’origen  dels  seus  petits  autors.

Aquest  és  el  projecte  que  actualment  estan  realitzant  els  alumnes  de  l’Aula  Oberta  utilitzant  ampolles, papers, llanes  i  robes.

Us  n’oferim  una  petita  mostra.  Esperem  que  us  agradi !!

Més  endavant  podreu  veure  la  col.lecció  completa.

El  vestit  típic  de  Romania  de  l’home  consisteix  en  una  gorra (càciulà) de color negre amb flors  de  molts  colors, una camisa  blanca  molt  llarga, una  armilla (vestà) de  color  marró  amb  negre, unes  mitges blanques  (izmene), unes  botes (opinu) de color negre  o  marró  i  cascavells  de  molts  colors  a  les  cames.  (Diana Man- 6è)

II Festa Intercultural

Degut  a  la  bona  acollida  que  va  tenir  el  curs  passat, aquest  curs  celebrarem  la  II Festa  Intercultural. Serà  el  24 d’abril  de  15  a  17 h.

Començarem  novament  amb  una  mostra  de  balls  i  cançons  d’arreu  del  món  que  els  nens  i  famílies  ja  estan  preparant.

Aquí  teniu  una  petita  mostra  dels  assaigs  i  preparatius !!

Us  animem  a  venir  a  la  nostra  escola  i  compartir  una  tarda  de  convivéncia  festiva.  No  hi   falteu!!

Excursió al Delta del Llobregat

(Per  Ruth  Constante, María  Linares  i  Diana  Man – 6è) 

El  23  de  març  molts  dels  nois  i  noies  nouvinguts  de  les  escoles  i  instituts  del  Prat  vam  anar  a  veure  el  Delta  del  Llobregat.

Vam  sortir  en  autocar  des  de  l’escola  els  nois  de  l’Institut  Baldiri  Guilera, Ribera  Baixa  i  la  nostra  escola.

Vam  anar  cap  al  Delta. Ens  vam  dividir  en  tres  grups: vermell, verd  i  groc. Vam  veure  el  bosc,  el  riu  i  la  platja. A  l’Aguait  del  Sabogal  vam  veure  els  ocells: ànec  collverd, polla  d’aigua, fotja, morell  cap roig, ànec  cullerot, camesllargues, cabusset… També  vam  veure  les  plantes: jonqueres, canyís  i  boga.

A  la  platja  vam  pujar  al  mirador  per  observar  el  Delta  des  de  dalt. Era  el  Mirador  de  la  Desembocadura.

Diana:  Em  va  agradar  molt  aquesta  sortida  perquè  vaig  conèixer  a  dues  noies  de l’IES  Ribera  Baixa. Es  diuen  Yéssica  i  Andrea. La  monitora  es  diu  Aranxa  i  ens  va  explicar  moltes  coses. Em  va  agradar  molt  aquesta  sortida.