Monthly Archives: març 2009

II Festa Intercultural

Degut  a  la  bona  acollida  que  va  tenir  el  curs  passat, aquest  curscelebrarem  la  segona  festa  intercultural.  Serà  el  24  d’abril  de  15  a  17  h. 

Començarem  novament  amb  una  mostra  de  balls  i  cançons  d’arreu  que  els  nens  i  famíllies ja  estan  preparant.  Aquí   teniu  una  petita  mostra  dels  assaigs!

Us  animem  a  venir  a  la  nostra  escola  i  compartir  una  tarda  de  convivència  festiva !!

Nines del món

Els  materials  de  rebuig  ens  permeten  imaginar  i  crear  infinitat  de  coses  com,  per  exemple,  una  col.lecció  de  nines  del  món  amb  els  vestits  típics  del  país  d’origen  dels  seus  petits  autors.

Aquest  és  el  projecte  que  actualment  estan  realitzant  els  alumnes  de  l’Aula  Oberta  utilitzant  ampolles, papers, llanes  i  robes.

Us  n’oferim  una  petita  mostra.  Esperem  que  us  agradi !!

Més  endavant  podreu  veure  la  col.lecció  completa.

El  vestit  típic  de  Romania  de  l’home  consisteix  en  una  gorra (càciulà) de color negre amb flors  de  molts  colors, una camisa  blanca  molt  llarga, una  armilla (vestà) de  color  marró  amb  negre, unes  mitges blanques  (izmene), unes  botes (opinu) de color negre  o  marró  i  cascavells  de  molts  colors  a  les  cames.  (Diana Man- 6è)

II Festa Intercultural

Degut  a  la  bona  acollida  que  va  tenir  el  curs  passat, aquest  curs  celebrarem  la  II Festa  Intercultural. Serà  el  24 d’abril  de  15  a  17 h.

Començarem  novament  amb  una  mostra  de  balls  i  cançons  d’arreu  del  món  que  els  nens  i  famílies  ja  estan  preparant.

Aquí  teniu  una  petita  mostra  dels  assaigs  i  preparatius !!

Us  animem  a  venir  a  la  nostra  escola  i  compartir  una  tarda  de  convivéncia  festiva.  No  hi   falteu!!

Excursió al Delta del Llobregat

(Per  Ruth  Constante, María  Linares  i  Diana  Man – 6è) 

El  23  de  març  molts  dels  nois  i  noies  nouvinguts  de  les  escoles  i  instituts  del  Prat  vam  anar  a  veure  el  Delta  del  Llobregat.

Vam  sortir  en  autocar  des  de  l’escola  els  nois  de  l’Institut  Baldiri  Guilera, Ribera  Baixa  i  la  nostra  escola.

Vam  anar  cap  al  Delta. Ens  vam  dividir  en  tres  grups: vermell, verd  i  groc. Vam  veure  el  bosc,  el  riu  i  la  platja. A  l’Aguait  del  Sabogal  vam  veure  els  ocells: ànec  collverd, polla  d’aigua, fotja, morell  cap roig, ànec  cullerot, camesllargues, cabusset… També  vam  veure  les  plantes: jonqueres, canyís  i  boga.

A  la  platja  vam  pujar  al  mirador  per  observar  el  Delta  des  de  dalt. Era  el  Mirador  de  la  Desembocadura.

Diana:  Em  va  agradar  molt  aquesta  sortida  perquè  vaig  conèixer  a  dues  noies  de l’IES  Ribera  Baixa. Es  diuen  Yéssica  i  Andrea. La  monitora  es  diu  Aranxa  i  ens  va  explicar  moltes  coses. Em  va  agradar  molt  aquesta  sortida.

Visita a Prat ràdio

Aquest  mes, el  dia  11  de  març  vam  anar  al  Prat  Ràdio  91.6 FM.

Un  home, en  David  Muñoz, que  és  el  productor, ens  va  convidar  a  passar  i  ens  va  explicar  com  funciona  la  ràdio. Ens  va  explicar  que  hi  ha  12  persones  que  hi  treballen  i  que  cada  dia  quan  escoltem  la  ràdio  aquestes  12  persones  treballen  perquè  surtin  les  emissions. També  ens  va  explicar  com  busquen  les  notícies. Ens  va  dir  que  moltes  vegades  surten  al  carrer  i  que  hi  ha  molts  col.laboradors  que  els  ajuden  a  fer  els  programes.

Després  vam  anar  a  visitar  les  sales  que  hi  ha  allí: vam  visitar  la  sala  de  reunions. Quan  hi  vam  arribar  uns  col.laboradors  tenien  una  reunió. També  vam  visitar  la  sala  de  gravacions, però  la  sala  que  més  em  va  agradar  a  mí  va  ser  la  discoteca. Nosaltres  pensàvem  que  era  un  lloc  per  a  ballar, però  quan  van  obrir  la  porta  vam  descobrir  que  era  una  habitació  on hi  havia  molts  CDs. Hi  havia  música  de  tot  tipus: anglesa, espanyola, catalana… tot  el  que  volies  trobar. Quan  vam  acabar  de  “ballar” vam  anar  a  la  sala  de  redacció  i   vam  fer  preguntes  als  redactors.

En  acabar  la  visita, vam  anar  a  gravar  un  conte  que  havíem  preparat  a  l’escola: L’àvia  Pepa. Ens  va  sortir  molt  bé. El  vam  gravar  dues  vegades. Jo  estava  molt  contenta. Encara  que  estava  molt   malalta  i  tenia  por  de  no  poder  cantar, al  final  sí  que  ho  vaig  fer  i  va  quedar  molt  bé.

Finalment , en  Daniel  Muñoz  ens  va  fer  uns  regals  per  a  recordar-nos  de  la  nostra  visita  a  la  ràdio: una  tassa  i  unes  enganxines.

                                                                    (Diana  Man – 6è)