Els recursos i les estratègies per a l’aprenentatge depenen de les necessitats de cada grup d’alumnes. Les mestres intentem combinar:
-Materials i estratègies que puguin ajudar els alumnes a fer-se més autònoms a l’hora de treballar sols o a l’aula ordinària (de vegades és suficient una guia de treball o uns referents visuals).
-Altres recursos i estratègies que poden resultar més motivadores i riques, com poden ser les representacions teatrals, l’elaboració de contes amb l’ordinador, la creació d’un fotocòmic, la participació en la revista escolar o l’emissió d’un conte a la ràdio local… És a dir, projectes que els ajudin a millorar la seva imatge, ja que sempre acostumen a rebre la felicitació d’altres mestres, dels seus companys o dels d’altres aules, la qual cosa resulta molt gratificant per a tots.
A continuació us ofereixo una petita mostra d’algunes de les activitats realitzades en els darrers cursos:
Teatre
La dramatització a la nostra escola és un recurs didàctic que s’utilitza per a reforçar els aprenentatges de diverses àrees curriculars i per a millorar la formació dels/ de les nostres alumnes. Per a nosaltres és important per diferents raons:
-És una activitat globalitzadora, que té en compte la persona completa (cos, ment i emocions)
-Es pot utilitzar, tant per a l’ensenyament de matèries concretes, com de les actituds, valors i normes.
-És una activitat molt motivadora, que ajuda a “alliberar” les capacitats d’expressió i comunicació que van més enllà de les paraules, doncs implica una comunicació verbal, visual, plàstica, auditiva i dinàmica.
La llegenda de l’avet
El Power Point que presentem és el recull de la posada en escena d’una obra de teatre representada pels nens i les nenes de l’Aula Oberta (de P4 a 6è)
La representació és el final de tot un procés en el qual els nens no tan sols van ser intèrprets, sinó també creadors.
Mitjançant aquesta història de pastorets podem aprendre moltes coses sobre els diferents països dels/de les nostres alumnes, com els vestits típics, la música tradicional (cançons i balls), alguns menjars… A més, durant la representació es van projectar, en una gran pantalla, diferents informacions i fotografies de paisatges, fauna i flora.
Els països representats són: Xile, Equador, Uruguai, Bulgària i Marroc.
( Pròximament “penjarem” el Power Point corresponent a l’obra de teatre esmentada )
La ràdio

El dia 23 de març vam anar a la ràdio per explicar el conte “La volta al món en patinet ” . Quan vam arribar, vam saludar a la gent de la ràdio, que ens va acompanyar a la “cabina”. Després d’assajar va arribar el gran moment del dia: explicar el conte que havíem preparat el Veli, Sunil, Scarlett, Conghao, Yasmin, Soulaymane, Macarena i jo: Iulian, amb les mestres Magda i Elena. Vam seure en una taula rodona, ens vam presentar i vam començar a parlar per un micro.
Després el vam escoltar pels “cascos”.


Va quedar molt bé.
La gent de la ràdio, molt contenta, ens va aplaudir.
( Iulian Dragnea – 4t )
“Em va agradar parlar per micro. Va ser molt divertit amb els meus companys” ( Scarlett – 3r)
“Em va agradar anar a la ràdio perquè rors estàvem molt contents”
(Sunil – 3r)
” La gent de la ràdio és molt simpàtica. Ens van felicitar i ens van regalar enganxines ” ( Veli – 3r )