Presentació

mansBenvinguts a l’Aula Oberta de l’ Escola del Parc. En aquest bloc trobareu una petita mostra de les diferents activitats que realitzem. M’agradaria que servís com un espai d’intercanvi d’experiències i de comentaris-suggeriments que ens permetin avançar i millorar en la nostra tasca diària. Esperem que us agradi.

L’Aula Oberta és un recurs obert a tots els / les alumnes que en un moment de la seva escolaritat (o de forma continuada) necessiten algun tipus de suport per ajudar-los a avançar en els seus aprenentatges, seguint el seu propi ritme. S’hi atenen preferentment alumnes amb dificultats d’aprenentatge importants i alumnes nouvinguts. També és un espai obert al professorat que busqui suport i assessorament o bé que busqui recursos materials, com ara llibres, jocs manipulatius o tot tipus de material divers (l’oferta és generosa).

En realitat, més que un espai físic es tracta d’un tipus d’atenció que forma part de l’estratègia que l’escola ha desplegat per atendre la diversitat. Tanmateix, moltes de les accions que es duen a terme des de l’aula oberta es desenvolupen en un espai que està destinat preferentment per a aquest tipus d’atenció.

Espais, materials i recursos:
L’espai el conformen dues aules situades l’una al costat de l’altra. Es tracta de dos espais complementaris que ofereixen tota mena de recursos a la comunitat educativa i on tothom pot accedir si ho necessita.
Una de les aules, de grans dimensions, està dividida en dues zones ben diferenciades, separades per un seguit d’armaris i prestatges, que serveix per a guardar part del material de l’aula i dels alumnes. Una de les zones té un caire més escolar. Els nens treballen normalment asseguts en una gran taula. Hi ha pissarra, calendari, jocs didàctics i materials manipulatius, llibres i material escolar: llapis, gomes, colors, tisores, pegaments, gomets, fulls.. Penjats a les parets i , sobre unes taules, arran de la paret, trobem diccionaris, guies i altres tipus de referents que ajuden als nens a treballar de manera més autònoma .

Si avancem al fons de l’aula, trobem un espai ple de recursos ben distribuïts:

Racons, per a treballar la llengua i la comunicació d’una manera més lúdica i funcional .

La granja (botiga i restaurant), Centre Mèdic, Nova imatge (perruqueria i teatre) i La casa.

LA GRANJA: Botiga i restaurant

CENTRE MÈDIC

NOVA IMATGE

LA CASA

També hi ha una petita biblioteca amb diccionaris, seqüències visuals per inventar històries, contes d’arreu del món i contes i revistes elaborats pels propis alumnes

En general, tota l’aula és plena de diversos motius plàstics i pedagògics que omplen parets i finestres i que donen un caire acollidor i dinàmic a l’espai.

L’altra aula, molt més petita té instal·lats quatre ordinadors, un escàner i una impressora perquè hi puguin treballar els/les alumnes . Encara que aquest espai és força més petit està ben aprofitat