Benvinguts al bloc de la biblioteca

perquè llegir és viure infinitat de vides.

biblioteca.JPG

Encetem aquest bloc per acostar-vos més, si és possible, aquest espai de lectura del nostre centre. I ho fem amb el desig que ens feu arribar les vostres propostes, les vostres recomanacions i els vostres desitjos de millora.

Aquí hi trobareu el racó per fer-nos saber què us han semblat les lectures què heu fet, demanar-nos aquells llibres que voldríeu llegir i que encara no hi són, recomanar als vostres companys i companyes aquelles lectures que us hagin agradat i fer-nos aquells suggeriments que contribueixin a fer de la biblioteca un espai més enriquidor.

Volem que sigui també el canal mitjançant el qual us arribin les novetats que anem adquirint, així com la informació sobre els diferents certàmens i premis literaris que anem rebent. També hi inclourem les pistes per endevinar el títol del llibre protagonista del nostre concurs; i ja que en parlem, què us semblaria fer-nos arribar propostes per posar-li nom?

Ens retrobarem després de vacances amb les pistes del concurs. Esperem que els vostres missatges ens bloquegin!

EXCURSIÓ A VEURE L’OBRA DE GAUDÍ

El dijous dia 21 de febrer vam anar a Barcelona amb autocar. Vam parar a la Sagrada Família a esmorzar i a tirar fotos (estava ple de japonesos!). Té unes torres molt altes; llàstima que estaven plenes de grues. Al jardí de davant la Sagrada Família hi havia molts lloros (o cacatues); estaven netejant el llac i hi havia molts coloms a dins.

L’autocar ens va dur després a La Pedrera i vam baixar caminant pel Passeig de Gràcia fins la casa Batlló, on vam observar que la teulada tenia forma de drac, els balcons eren com la part frontal d’un crani i les columnes semblaven ossos; els colors de la façana, des de prop, es veien més freds.

Després vam pujar caminant fins La Pedrera, on vam fer dos grups. Dues monitores, la Meritxell i la Maria, ens van fer la visita; van explicar que en realitat es deia Casa Milà, nom del senyor que la fer construir, però com que semblava una pedrera, li van posar aquest nom. A la senyora Milà no li agradava gaire l’aspecte de la casa, que va rebre moltes crítiques, i a més era molt difícil de posar-hi mobles. La seva casa, al pis principal, feia 1300 m2 de superfície. A sobre hi havia quatre pisos més, amb quatre vivendes a cada un, de 300 m2, que eren de lloguer. Vam pujar al terrat, amb un terra molt irregular, on hi havia les xemeneies amb forma de guerrers, inspirat en l’època medieval. També hi havia l’arc a través del qual es veia la Sagrada Família. Abans, però, vam veure les golfes que tenien forma d’esquelet de serp pitó (inspirat en la natura), on s’hi rentava i s’estenia la roba. Hi havia una maqueta molt gran de la Pedrera on es podia veure l’edifici per dins, per observar que tot s’aguanta per columnes.

Després l’autocar ens va dur al Parc Güell, on vam dinar. Hi havia moltes paradetes, un home que tocava la trompeta, el famós drac, del qual no rajava aigua, una sala amb moltes columnes i al sostre unes circumferències decorades amb trossos de vidre de tots colors. Vaja, era molt bonic. Vam poder comprar algun record mentre les professores feien un cafè, i vam tornar cap a casa.

Els alumnes de 1r d’ESO

Després de l’ESO, què?

De1 26 de febrer al 3 de març, va estar instal·lada a Can Puget una exposició de la Diputació de Barcelona sobre les diverses opcions acadèmiques i de transició al món laboral que ha hi després de l’ESO. Per inaugurar les activitats d’orientació acadèmica i professional  que fan a les tutories de 4t d’ESO del nostre centre, cadascun dels grups d’aquest nivell es van desplaçar fins a Can Puget i va poder visitar aquesta exposició, que conté informació tan important per al futur dels nostres alumnes i les alumnes.


El passat dijous 28 de febrer, vam fer una sortida a can Puget relacionada amb el futur, és a dir, què podries fer en acabar l’ESO. Al arribar a Can Puget,  just a l’entrada, ens va rebre un noi de l’ajuntament que ens va explicar una mica com anava l’exposició i on ens havíem d’adreçar segons el que desitgéssim estudiar. Hi havia uns cartells classificats segons els següents tipus d’estudi: Batxillerat ( per a qui volgués entrar en una Universitat ), Cicles formatius de grau mitjà ( per a qui volgués fer un “mòdul”), i els programes de Garantia Social (per aquells que no s’han tret l’ESO però volen tenir una formació). En els cartells ens hi posava els diferents temes que podríem escollir. Per cert n’hi han molts, i crec que per aquest motiu dubtem tant.L’exposició ens va ajudar bastant, per no dir molt, a aclarir les idees. Entre els companys, hi havia qui més o menys sabia què volia fer, i n’hi havia d’altres que no sabien què volien estudiar.

Us recomano que hi passeu, inclús amb els pares, us podrà anar bé per decidir què estudiar. Si no podeu anar-hi, us adjunto l’adreça electrònica per a que la consulteu.

http://www.diba.cat/plajove/despresdeleso/index.htm

Aïda Espinosa Trigo (4t-D)

expo4t.jpg

Butlletí de l’ensenyament públic a Manlleu

En el butlletí següent podeu veure un resum de les activitats realitzades o de les que es realitzaran al llarg del curs 2007-2008 a les escoles públiques de Manlleu.

Versió del butlletí en format pdf

[kml_flashembed movie="http://www.xtec.cat/ies-antoni-pous/bloc/butlleti.swf" width="480" height="679"/]

Sortida a Dalt Vila

El passat dimecres dia 27-2-08 els grups de 3D, 4D i els alumnes de psicopedagia i d’aula d’acollida del centre vàrem anar a veure Dalt Vila.
En aquesta sortida vàrem poder conèixer una mica millor la nostra població, sobretot com era abans.

Una cosa que em va semblar molt curiosa, va ser com han anat canviant els diferents noms de carrers i places al llarg dels anys.
Aquesta activitat ens servirà per a poder preparar millor el crèdit de síntesi d’aquest curs 2007-08.

Leila Handoula – 4t D

Mobilitat segura – Experiència amb cadira de rodes

La coordinació de l’IES juntament amb el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, la Policia local de Manlleu, els Mossos d’esquadra i l’Associació de disminuits físics d’Osona (ADFO) organitzem un conjunt d’activitats sobre mobilitat segura (educació viària) adreçades als alumnes de 4t d’ESO.

Aquest programa inclou una xerrada sobre la conducció segura amb el ciclomotor, una altra xerrada sobre les conseqüències de l’alcohol i les drogues en la conducció, la elaboració de diferents dossiers i tests i una última activitat on una persona de l’Associació de disminuits físics d’Osona explica la seva experiència per tal que els nois i noies es donin compte, amb un cas real, de les conseqüències que pot tenir un accident de trànsit. Amb aquesta persona també es realitza una activitat pràctica amb cadira de rodes, amb l’objectiu de què experimentin, visquin, les dificultats de mobilitat que té una persona amb cadira de rodes.


El dia 20 de febrer ens van venir a fer una xerrada sobre les conseqüències dels accidents de trànsit, sobre les discapacitats físiques que poden provocar, els tipus de discapacitats que hi ha, els conflictes que causa tenir aquests problemes en la vida diària de les persones i de com intenten superar-los.

Aquesta  xerrada ens la va venir a fer un noi que pateix una discapacitat per culpa d’un accident que li va fracturar la medul·la espinal, la qual cosa el fa anar amb cadira de rodes. Em va semblar un noi molt simpàtic, optimista i amb molta força de voluntat.

Després de la xerrada que ens va fer a dins la classe, vam sortir al carrer, cada un amb una cadira de rodes, menys una pesona que l’ajudava, ja que pel carrer hi ha molts entrebancs que li dificulten el pas. Vam fer una volta fins a uns carrers més enllà de l’institut, per veure les complicacions que teniem. Per cert, en vam trobar moltes, i és per això que faig una crida a l’Ajuntament per a què solucioni aquestes barreres arquitectòniques, i així pugui ajudar a fer la vida més fàcil a tots els discapacitats de la comarca.

Aïda Espinosa – 4rt D

més fotos de l’activitat: veure la web de l’ADFO

Què diu la LEC?

Per estar més informats sobre la Llei d’Educació de Catalunya i la convocatòria de vaga pel dia 14 de febrer us proposo els següents enllaços:

Filobloc: Bloc destacat a la XTECBlocs

Aquesta setmana el Filobloc d’en Lluís Monteis ha estat escollit com a Bloc destacat al portal de la XTECBlocs.

filobloc.jpg

Aquest bloc ha estat creat per en Lluís per mostrar algunes de les activitats, en l’àmbit de la filosofia, que porta a terme amb els seus alumnes. Aquests últims mesos ha servit per penjar-hi les fotografies que els alumnes de primer i segon de batxillerat han fet per a la Mostra Virtual de Fotografia Filosòfica 2008, proposta molt interessant que pretén que els estudiants uneixin imatge amb reflexió i en la qual els alumnes del centre han participat molt activament. Prova d’això és que el Filobloc està en la llista (Top5) dels blocs més actius de la XTEC.

filobloc2.jpg