L’Eric, el Jiabo i l’Italo de 5è toquen pel FLAUTATEKA: L’hora dels Adéus

El Jiabo, l’Eric i l’Italo de 5è us ofereixen aquesta cançó: “L’Hora dels adéus“, adaptació de la cançó popular escocesa Auld Lang Syne.

La lletra de la cançó consisteix en un poema escrit el 1788 per Robert Burns, un dels poetes escocesos més populars. Se sol utilitzar en moments solemnes, com aquells en què algú s’acomiada, s’inicia o s’acaba un llarg viatge en el temps, un funeral, etc …. Se l’ha relacionat especialment amb la celebració del Any Nou.

Auld Lang Syne, en escocès literalment significa “fa molt temps” encara que es tradueix més adequadament com “pels vells temps”. Es canta amb la melodia popular tradicional (folklòrica i anònima) escocesa.

Fem música a infantil amb l’IPAD !!!

Ja fa un temps que corre un Ipad per l’escola i avui, a P4 i P5, tot treballant amb les famílies d’instruments m’he decidit a utilitzar-lo.

Amb l’aplicació MadPad he gravat els nens tocant els instruments segons les diferents famílies: fusta-pell-metall.

I aquest ha estat el resultat:

PERCUSSIÓ FUSTA


PERCUSSIÓ PELL


PERCUSSIÓ METALL


PERCUSSIÓ tres famílies

A la Mar i a la Carol els agrada molt ballar !!!

Tenim a 6è dos nenes molt “dansarines”. Resulta que els agrada la música de LAURA BELL BUNDY i, després de practicar molt els passos a casa amb el karaoke de la cançó “Giddy On Up“, m’han demanat si les podia gravar.

I tant que si noies !!!!

Endavant amb la música !!!!


Li dediquen aquest ball als seus amics Dipi i Jesús

Recordeu la melodia de la sèrie animada de TV “Els Picapedra” ?

Coneixes ELS PICAPEDRA ?

Els Picapedra, de Hanna-Barbera va ser una de les sèries animades més reeixides de la història de la televisió.

Fred Flintstone i Barney Rubble eren Pere Picapedra i Pau Marbre. Reflectien la classe mitjana de la societat nord-americana amb les seves sortides al camp, barbacoes al jardí, partides de bitlles i un vehicle familiar. Les sofertes esposes, Betty i Vilma havien d’aguantar les idees de Pere i la complicitat obligatòria de Pau, d’on mai sortien bé.

Després de tants anys, encara segueixen tenint audiència al voltant del món.

Et proposo d’aprendre aquesta coneguda melodia de la sèrie.

T’animes ?


Quedem els “primers” al II CONCURS de BONES PRÀCTIQUES TIC

El Consorci d’Educació de Barcelona ha convocat enguany el II Concurs de Bones Pràctiques TIC amb ús de tecnologia educativa per als centres docents de la ciutat de Barcelona.

Com a objectiu es proposa promocionar el bon ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació i les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement, (TIC/TAC) i presentar experiències educatives innovadores dins de la pràctica docent.

Des de l’escola ens hi hem presentat i hem quedat els PRIMERS en la modalitat Individual amb el projecte:

DESENVOLUPAMENT TAC-TIC DE LA MÚSICA A L’AULA

 

Aquesta tarda ha estat l’entrega de Premis a l’Escola d’Hosteleria de Barcelona. Hi hem anat la Mar i la Yari de 6è, en representació de tots els alumnes de 4rt i del cicle superior que han format part del projecte, una mare, el meu marit i jo.

Ens hem emocionat molt doncs no ens ho esperàvem.

Des d’aquí donem les GRÀCIES al Consorci d’Educació per aquest premi que significa el reconeixement a la nostra tasca diària dins l’aula de música.  I a tots els alumnes que en són l’ànima i la motivació.

GRÀCIES !!!

Valoració curs 2011-2012: MÚSICA-TAC

Ara que s’acaba el curs voldria que reflexionéssim i valoréssim el treball fet a música.

Però, sobretot, m’agradaria saber la vostra opinió sobre la importància de les TIC i el profit que n’heu tret. Hem fet música utilitzant un munt d’eines…. creieu que us han estat útils ????

Us he preparat el següent qüestionari per a respondre amb sinceritat. Esteu preparats ???

Fem de la nostra classe una “Classe de música 2.0”

” Una clase de música 2.0 es una clase con más recursos y oportunidades de aprendizaje. Es una clase con más comunicación, una clase que aporta y recibe, una clase que se abre al mundo sin complejos “

Així defineix Mª Jesús Camino, mestra de música de l’IES San Miguel de Meruelo de Cantàbria, el que és una classe de música  2.0 , una classe que desenvolupa el seu treball diari en l’entorn de la Web 2.0.

Estic totalment d’acord amb ella i per això la música que fem entre tots aquí a l’Ausiàs mira d’anar en aquesta direcció.

Si cliqueu sobre la pissarra podreu llegir l’article sencer que ha publicat sobre aquesta classe de música 2.0 a educ@conTIC.

GRÀCIES Mª JESÚS !!!

Els nens de 1er es mouen amb l’audició del “Rellotge Sincopat” del Leroy Anderson

Els nens i nenes de 1er han escoltat avui altre cop aquesta original música del compositor estadounidenc Leroy Anderson. Es titula “El Rellotge Sincopat“.

Aquest cop han posat imaginació fent servir el seu cos i unes pilotes per expressar el que la música, amb un ritme ben marcat,  els ha suggerit.

Els voleu veure ??? S’ho han passat d’allò més bé !!!

Coneguem Grans Músics tot jugant i fent puzzles amb JIGSAW

Buscant per la xarxa acabo de descobrir una eina, JIGSAW, que ens permetrà fer puzzles amb les imatges que volguem.

He pensat que seria una bona manera de practicar amb les fotos dels nostres músics més coneguts i així, tot jugant, conèixer-los millor.

Només heu de:

  1. Triar el compositor que voleu i cercar la imatge
  2. Guardar la imatge a la carpeta de curs d’aula TAC
  3. Entrar en JIGSAW PLANET
  4. Clicar a CREATE
  5. Llavors haureu de pujar la imatge, escriure el nom del compositor i triar el nombre de peces del puzzle
  6. Tornar a clicar a create

Com els haureu fet dins un compte que he creat després us els podré posar tots al bloc.

Us atreviu ???? Cadascú que n’esculli un i….. a jugar !!!!

Jo he començat amb ….. L’endevineu ????

Vam estar a Madrid a l’entrega dels VI Premis d’EDUBLOGS de ESPIRAL 2012


Aquest dissabte 2 de juny va tenir lloc a Madrid l’entrega  del VI PREMIOS ESPIRAL 2012. Els nostres amics de FLAUTATEKA i KANTACONMIGO van rebre la “peonza de bronze” i “peonza de plata” respectivament. A tots dos la nostra ENHORABONA !!!!

També hem de donar l’enhorabona a la nostra companya de Reus Adelaida Ibáñez que, amb el seu bloc de secundària Música Selvatge 2 va rebre el 4rt premi amb un accèssit.

Des de Barcelona una forta abraçada !!!

Els nois i noies de 6è toquen la Flauta dins la Jornada de Música de les Corts

Aquest matí ha tingut lloc la Jornada de Música de les Corts a l’Auditori Axa.

El seminari de coordinació d’especialistes de música dels centres educatius de Les Corts, organitza per cinquè any consecutiu la “Jornada de Música de les Corts”, com a expressió del treball conjunt que realitzen les i els professionals d’aquesta àrea amb el seu alumnat. És una trobada de més de sis-cents nois i noies de 6è de primària i 1r d’ESO per gaudir de la música, tot interpretant conjuntament les músiques estudiades.

Ha estat una experiència molt positiva compartir amb altres nois i noies del barri les mateixes partitures de flauta.

Aquest és un resum de la Jornada:



Coneguem la Música Popular o Folklòrica del nostre país i d’arreu

Al llarg d’aquest curs hem parlat de la Música CULTA i  la Música POPULAR o LLEUGERA, dos formes de classificar la música que no estarien complertes si no parléssim de la Música POPULAR o FOLKLÒRICA.

Escolta aquests tipus de música i intenta reconèixer quina és la Popular o Folklòrica ( Fet per Julio Payno del  CEIP Gerardo Diego )

Us proposo primer de fer un recorregut per la Música Tradicional o Folklòrica de Catalunya.

Escoltar el nostre ball típic, la Sardana, i descobrir quins instruments composen la Cobla….

I perquè no, a continuació, fer un breu recorregut per la de tota Espanya ? I per la dels diferents països dels nens de la nostra escola ?

Ho farem entrant en aquest Wix que he preparat:

I ara haureu de respondre les següents preguntes en el vostre Kidblog per a veure si us ha quedat clar.

  1. Cita les 4 característiques principals de la M. Popular o Folklòrica
  2. Nombra tres instruments típics de la M. Folklòrica de cada família ( Vent-Corda-Percussió ) i cita el país d’on provenen
  3. Què és la Cobla i quants instruments la formen ? Nombra’ls
  4. Nombra els principals instruments tradicionals catalans i descriu el que més t’agradi
  5. De quines comunitats Espanyoles són típiques les castanyoles ? I el  ball de la Jota ?