Quin gran cantautor BOB DYLAN !!!

 Els de  a classe de música hem escoltat una cançó de Bob Dylan que es diu ” Escolta-ho en el vent “.

Fa dies hem treballat la Música Rock i els seus músics i no podíem passar pàgina sense parlar d’algú que ha aportat a la música rock una dimensió poètica més rica i adulta.

Aquí el podeu veure en acció !

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/A4nPJ-YYHBc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Clica aquí si vols saber qui és BOB DYLAN.

OBSTINATS RÍTMICS amb instruments de percussió

 Aprofitant que aquests dies hem treballat a 4rt el ritme i que ens agrada molt tocar els instruments hem fet avui una classe molt especial.

Per grupets hem triat diferents instruments i hem assajat un petit obstinat de 4 pulsacions. Primer hem tocat per separat però després ha vingut la part més difícil !

Hem aconseguit tocar tots els obstinats alhora i no perdre’ns.

Aquí ho teniu….

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/1Z1HWs_Q65A" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Hem dansat ” Los siete saltos “

Avui al gimnàs els nens i nenes de 1er hem après una dansa de Dinamarca. Primer l’hem treballat al terra, marcant els diferents blocs amb les mans. Quan l’hem sabut bé la Flora ens ha dit d’inventar gestos diferents, 7 en concret. Els hem memoritzat, en ordre, i ja estem llestos per ballar la dansa.

Ens vols veure?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/O3fRWOW8guU" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Escoltem BENJAMIN BRITTEN en l’obra: ” Guia d’orquestra per a joves “

A fem audicions seguint un esquema o musicograma que ens ajuda a interpretar millor la peça escoltada. Aquest cop hem escoltat Benjamin Britten amb les ” Variacions sobre un tema de Purcell ” que va ser composada per a il.lustrar musicalment un reportatge cinematogràfic per a les escoles angleses, per a que els alumnes descobrissin els diferents instruments de l’orquestra i les seves seccions. L’obra finalitza amb una fuga en que toquen tots els instruments junts.

Sentim-ne un fragment:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Ku3TRcjLpyY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Bi0DQNd6bCc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Si vols saber qui era BENJAMIN BRITTEN  clica aquí !

Llegim una seqüència rítmica

Que divertit és inventar-nos una seqüència rítmica i després recitar-la o picar-la amb instruments ! Per fer-ho tenim a la classe uns cartronets plastificats amb les diferents figures rítmiques que coneixem i els seus silencis: la blanca, la negra, les corxeres i els seus corresponents silencis.

Avui a 2on ho hem treballat i ho hem fet força bé.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/lJCbf6sqofs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

” Qui canta els seus mals espanta “

Els nens i nenes de 2on gaudim molt cantant. Us oferim dues cançons que ens han agradat especialment. Mentre cantem ens agrada gesticular per aprendre i memoritzar millor la lletra de la cançó.

“Esporuguit enrere” és una cançó popular autríaca per acomiadar l’hivern i donar pas a la primavera.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/u4MvPYfTz74" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

“Bon dia, nostre pare” és una cançó que parla de temps passats, d’aquí, de Barcelona i dels oficis. La coneixeu ?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/NxJ2VMP9PqY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Fem BLANQUES,NEGRES i CORXERES amb instruments de Percussió

Que la Flora piqui un ritme i nosaltres el copiem ens agrada molt. Però avui hem hagut d’improvitzar. Ha estat com un joc rítmic de pregunta i resposta. D’aquesta manera treballem ritmes tot jugant.

Quan érem a infantil apreníem la blanca, la negra i les corxeres movent-nos per l’espai mentre la Flora tocava el triangle ( blanca ), el pandero ( negra ) o la caixa xina ( corxeres ). Així vam interioritza molt bé la seva durada.

Ara a 1er ho hem probat de fer amb instruments i no ho hem fet pas malament, oi?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/CbefmxhVY2Y" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Volem aprendre a ballar una SARDANA

Aviat vindrà Sant Jordi i a 3er ens agradaria poder ballar bé una sardana. La Flora ens ha dit que la sardana té dos tipus de passos: curts i llargs.

Per aprendre’ls bé ho hem practicat asseguts al terra i amb les mans en comptes dels peus. N’hem comptat 8 de curts i 4 de llargs en la sardana ” Marieta Cistellera “.

Potser el proper dia de classe ens atrevirem a ballar-la !!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/uZkiep1kzus" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Disfrutem tocant la FLAUTA !!

Som els de i és el primer any que fem FLAUTA. Cada cop en sabem més i volem aprendre més paces.

Avui hem tocat aquestes dues: ” L’Oda a l’alegria ” de Beethoven i ” Rat-penat “. Escolta com ens han quedat:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/kAUzlh1fE4c" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/PFEvAd0gp6o" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Classifiquem els instruments de PERCUSSIÓ de l’aula

Avui els ocellets de P4 hem pujat a l’aula de música. La Flora ens ha preparat sobre les taules un munt d’instruments de percussió. I poc a poc, fent-los sonar i mirant de quin material estan fets, els hem calssificat en instruments de fusta, metall i pell.

Després els hem relacionat amb un cartronet amb el dibuix de l’instrument i, per acabar, hem fet plegats un CONCERT !

Ho hem passat molt bé !

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/RIa8SrGnsDs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Mireu, mireu el què hem après…..

“Tot un UNIVERS de SONS” amb la Maleta de Música

Tenir la Maleta de Música a l’escola ens ha fet pensar en l’any de l’ASTRONOMIA que celebrem enguany.

Dins aquesta fantàstica maleta els nens i nenes de Cicle Inicial han pogut descobrir i experimentar ” tot un univers de sons ! “. Sons vinguts de l’Àfrica, com el de la Kalimba; sons d’Egipte, com el de les Darbukes; sons dels Andes, com el de l’Eruga; i un munt de sons màgics que ens han fet gaudir tota aquesta setmana.

Després hem volgut dibuixar-los i els hem enganxat en un mural per a tenir un record d’aquests fantàstics instruments !!!

Voleu veure com han quedat?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/9ODRkFcJ8Ps" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

També hem fet servir els instruments per a musicar un conte. Els nens i nenes de 2on han fet els sons per al conte de ” La nota de la granota Lota ” .Mireu quin conte més original ….

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/p0AiEq9JD7M" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Gràcies a la MALETA DE MÚSICA hem après un munt de sons nous, hem conegut instruments d’arreu del món i ho hem passat d’allò més bé fent-los sonar.

Tenim la MALETA de la MÚSICA a l’escola !!

Avui ens ha arribat a l’escola ” La maleta de la Música “ que el CRP de les Corts deixa als diferents centres del barri que la sol.licitin. La tindrem durant una setmana i l’hem d’aprofitar !!!!

Els cargolets de P3 poc s’imaginaven el què hi podia haver dins una maleta tan grossa ! Quina il.lusió, si són instruments !!!

Els hem anat treient d’un en un i, després de dir-ne els noms, els he deixat sobre una taula.

Ara els toca als cargolets experimentar amb els instruments.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/BJ2ogvKML7w" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

dscf4721.JPG dscf4723.JPG Jo toco L’ERUGA,i jo la KALIMBA !
dscf4725.JPG dscf4726.JPG dscf4727.JPG
dscf4724.JPG dscf4728.JPG dscf4722.JPG
 A mi m’agraden les GRANOTES rascador  Doncs a mi les campanes KSENG-KSENG  Mireu que bé toco els BONGOS 

 

 Quina sorpresa han tingut els nens i nenes de P4 i P5 quan han vist el munt d’instruments que hi havia dintre la maleta !

Mireu els ocellets de P4:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/H8YdfeQnshE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

I ara  els peixos de P5:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Cw4Njy7R7C0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Clica la foto i ens veuràs amb els instruments !

dscf4704.JPG

” El Contrapàs Xinxina “, dansa a 3er

A 3er hem ballat avui la dansa El Contrapàs Xinxina “ , dansa que es balla a Senterada, Lleida. Amb els mocadors grocs i verds hem definit parelles de balladors. I ens ha quedat així:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/iadtyACgGSQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Després de ballar hem fet relaxació i hem acabat amb estàtues. Clica la foto i ho veuràs:

dscf4683.JPG

Amb la ” Cinquena Simfonia ” de Beethoven treballem la INTENSITAT del so

Avui hem parlat d’un gran músic L.V. Beethoven. I hem escoltat una de les seves obres: “La Cinquena Simfonia” . Hem observat que a vegades sona fort, a vegades fluix i a vegades mig fort.

Ho hem probat d’expressar amb les mans. I ens ha sortit així:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/o8gPtRER7jw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Després, en el llibre, hem escrit amb llenguatge musical el fort f, el mig fort mf, i el fluix p. Ho vols veure ?

dscf4673.JPG

Els mocadors, una bona eina en Dansa

A Cicle Inicial ens agrada molt baixar al gimnàs a fer classe de dansa. El dia que la Flora porta els mocadors de colors ens ho passem d’allò més bé!

Cadascú tria un color i quan comença la música hem de seguir les indicacions de la Flora: – ballar ” els grocs “, estàtues; ara ” els  vermells “, estàtues; ara ” verds i blaus, …… poseu-vos per parelles, ara sols, ….. rotllanes de color, ….. i per acabar quedem en estàtua

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/7wOljwddWFM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Si cliques aquí veuràs quines estàtues més originals fem amb els mocadors

A P3 experimentem amb el so

Avui a classe de música hem tingut una agradable sorpresa: la Flora ens ha inflat un globus a cadascú de nosaltres i hem experimentat com fer so. Hem descobert moltes maneres de fer so: picant, sacsejant, fregant, posant-hi la boca  a sobre i fent “pedorretes”…… Abans d’inflar-lo, però, hem escoltat el so tan estrident que fa en treure l’aire a poc a poc.

Després amb una goma hem pogut experimentar encara més formes de fer so.

Hem après i ens hem divertit!!!! Ho vols veure?

dscf4633.JPG dscf4636.JPG
dscf4637.JPG dscf4635.JPG

 

A 6è estudiem les FORMES MUSICALS

Aquest curs a 6è fem moltes audicions. Hem escoltat i analitzat diferents formes musicals com: el rondó, tema i variacions, la suite, la simfonia, l’òpera, el concert i el concert per a solista.

Per veure si ho hem entès bé la Flora ens ha proposat un joc per equips amb uns plastificats sobre les formes musicals que hem treballat. Després hem probat de fer-nos preguntes, com un concurs.

Hem après jugant, ho veiem?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/1TXfpHBLPhs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/MKzcJJGt-WU" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/jFDFBTWVxCc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Ja és CARNAVAL !!!

Avui dimarts 17 de febrer hem rebut amb molta alegria sa majestat el rei CARNESTOLTES !! mis-imagenes.jpg

 Amb un llaç al cap tots el nens i nenes de l’escola hem baixat avui al pati molt il.lusionats per donar la benvinguda a sa majestat el rei CARNESTOLTES. L’hem rebut amb un pregó que els nens de sisè li han llegit ben guarnits i amb xiulets.

 [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/hwPgvTyYYj8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

I després, per celebrar-ho, hem cantat les cançons que hem estat assajant aquests dies.

 [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/XbS8FAsF0_0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Com per Carnaval “TOT S’HI VAL ” hem estat ballant i fent gresca en el pati una bona estona.

 [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/xuMgrNlMcfw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/xmTkPrVtJnw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Ara cal pujar a classe i continuar treballant. Ah! sense oblidar que sa majestat ens ha manat per demà venir  amb pijama disfressats.

Amb disfressa de cuiner el dijous hem baixat al pati per menjar la truita. Clica la foto i ens veuràs.

dscf4490.JPG

I per fi ja és DIVENDRES !!!!  Per la tarda sortirem al carrer disfressats. Com és “l’any internacional de l’astronomia” les disfresses d’enguany aniran relacionades amb el tema que és l’eix transversal de l’escola.

Els cargolets de P3 van de llunes, els ocellets de P4 de sols, els peixos de P5 d’estrelles, els de primer d’astronautes, els de segon de coets, els de tercer i quart d’extraterrestres i els de cinquè i sisè de mags Merlí.

Ens voleu veure?

Després de la rua hem ballat al pati nens, mestres i pares. Que divertit!!!!

 dscf4549.JPG

 

 

A 3er comencem a estudiar l’ORQUESTRA

A 3er estudiem l’agrupació instrumental més nombrosa: L’ORQUESTRA. A 2on vam ajudar la Flora a pintar els diferents instruments d’una orquestra i després vam enganxar-los en un súper mural on diferents colors representaven les diferents famílies d’instruments que hi ha a l’orquestra:

  1. La percussió, al darrera de tot ( color verd )
  2. El vent, al mig.Primer la fusta i darrera el metall ( color taronja i groc )
  3. I la corda fregada, al davant ( color vermell )

Avui, davant el mural, hem repassat les famílies d’instruments i hi hem enganxat el nom de cada instrument.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/mWrbGMlAFeY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

En acabar hem tornat a la classe i hem escoltat una cançó que parla de l’orquestra, es diu ” La polka dels instruments “.

 

Mentre l’hem escoltat, en el llibre, hem anat trobant els diferents instruments i els hem pintat seguint el color del mural. Un cop fet, asseguts al terra, hem après la cançó.

Ens queda molt per apendre de l’orquestra però ja en sabem algunes coses i n’estem molt satisfets !!!

dscf4445.JPG

Aprenem cançons per rebre en CARNESTOLTES !!

Ja falta poc per a que el senyor CARNESTOLTES ens visiti a l’escola. Tot serà gresca i xerinola!

Per rebre’l com Déu mana els petits de l’escola  estem aprenent cançons. Els cargolets en ballen una de molt divertida, la coneixes?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Aw7Wug_EG20" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

A primer també cantem un Carnaval extraterrestre“.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/dd1sg1WQnI0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

I repassem aquesta que vam aprendre a P5: Ara arriba en CARNESTOLTES

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/mwIzRvDUwU0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Els de segon posem instruments a la cançó: ” El pobre CARNESTOLTES

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ph9YzVxOQcA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

I perquè no, ja som grans però encara ens agrada aquesta cançó: ”  Ara arriba en CARNESTOLTES

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ju-cEu-Sveo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Hem après el DO

A 2on ja coneixem tres notes: el mi, el sol i el la, però avui n’hem après una de nova que no està dins el pentagrama. És el do i s’escriu per sota del pentagrama en una línia adicional.

L’hem dibuixat i l’hem entonat.

Després la Flora ens ha donat els pentagrames de taula i hem composat petits frgments en compàs binari tot fent servir aquestes quatre notes.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ZNmIeV6-nVc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Tenim ganes d’aprendre totes les notes de l’escala!!!

dscf4357.JPG dscf4358.JPG dscf4359.JPG
dscf4360.JPG dscf4361.JPG D’aquesta manera aprenem i ens divertim !!!

 

Ballem amb “mocadors de colors” a P4 i P5

Als ocellets i als peixos ens agrada molt ballar. Avui la Flora ens ha donat mocadors de colors i hem pogut moure’ns amb la música. Ens voleu veure?

Primer els ocellets:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/IQYE7tfh1gg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

I ara nosaltres els peixos:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/vZaXUzVqzmI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Però quan acabem la classe hem de plegar els mocadors. S’ha de cuidar el material!!!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/IzZfW55eYo8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquí teniu algunes fotos més:

 dscf4343.JPG

Anem a l’Auditori a veure un espectacle de DANSA CONTEMPORÀNIA

Avui els nens i nenes de Cicle Inicial hem anat a l’Auditori de les Corts a veure un espectacle de DANSA CONTEMPORÀNIA: Libre comme l’air” de la companyia francesa Les 4 Soufles”. A l’escenari hi havia només tres ballarins amb una disfressa molt original que recordava un gall i dues gallines. Han dansat una coreografia  basada en l’obra del gran pintor Marc Chagal. Com en les seves pintures els ballarins han representat el què li agradava a Marc Chagall: el violí, la música, els enamorats, els animals, l’alegria, l’aire…

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/SESRooTri8I" width="425" height="350" wmode="transparent" /]Ha estat tota un experiència !!!

Al final hem pogut fer preguntes sobre el què hem vist. Potser també nosaltres algun dia farem de ballarins i ballarines!

 dscf4340.JPG

A classe de dansa hem fet de ” TITELLES “

Quan fem dansa, cap al final de la classe, per relaxar-nos una mica fem un exercici molt divertit: fem de titelles !!

Ens posem per parelles i mentre un fa de “titellaire” i estira els fils invisibles l’altre s’estira al terra i és el “titella”. Després canviem de personatges. Ho hem de fer en silenci però ens costa d’estar callats.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/iXtvTof1uq0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

També juguem als miralls i, també per parelles, un imita l’altre.

Per acabar tots fem una estàtua. T’agraden?