Els ocellets canten: ARA PLOU, ARA NEVA

Avui ha fet un dia fred , amb pluja i neu. Per això, els ocellets de P4,  hem triat aquesta cançó_

ARA PLOU, ARA NEVA

partitura-2

AQUÍ ESTEM CANTANT:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/mj7Id9ULpX4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

L’ESCOLA HA QUEDAT COBERTA DE NEU !

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/FTlxDK7HAHw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]


Cançó popular catalana: EL POLL I LA PUÇA

CANÇÓ: El poll i la puça

el-poll-i-la-puca-la-pataqueta

Introducció

El poll i la puça se’n volen casar:
–Com ens casarem si no tenim pa?
Respon la formiga des del formiguer:
–Avant, avant les noces: de pa, jo en duré.

Estrofes

1. –De pa, ja en tenim; carn, com ho farem?
Respon la guineu des del galliner:
–Avant, avant les noces: de carn, jo en duré.

2. –De carn, ja en tenim; vi, com ho farem?
Respon el mosquit del fons del celler:
–Avant, avant les noces: de vi, jo en duré.

3. –De vi, ja en tenim; però qui sonarà?
Ja en respon el grill, que sap sonar bé:
–Avant, avant les noces: que jo sonaré.

4. –Sonador, ja en tenim; però qui ballarà?
Respon el gripau, que sap ballar bé:
–Avant, avant les noces, que jo ballaré.

5. –Ballador tenim; però amb qui ballarà?
Respon la rateta de dins del graner:
–Lligueu-me bé la gata, que jo ballaré.

Si la vols tocar amb flauta sona així:

Per seguir-la tota sencera CLICA AQUÍ.

El grup català LA TRINCA la canta en una versió molt personal. Clica aquí sota i l’escoltaràs.

la-trinca

Una nova versió de la cançó WE ARE THE WORLD sense Michael Jackson

El passat 2 de febrer es va enregistrar el video de la nova versió de We are the World en benefici de les víctimes del terratrèmol d’Haití..

Durant sis hores, van participar de la gravació més de cent cantants, pràcticament el doble dels que van estar en la versió de 1985. Quina diversitat d’artistes, pel que fa a gèneres i edats: des de Tony Bennett (83) fins Justin Bieber (15), passant per Carlos Santana (62) i Barbra Streisand (67).

En el vídeo podem veure a Keith Urban, Pink, Jeff Bridges, Vince Vaughn, Usher, Lil Wayne, Toni Braxton, Snoop Dogg, Natalie Cole i Josh Groban, Jonas Brothers-entre d’altres-, encara que es veu que al realitzador li agrada molt Celine Dion perquè va fer que aparegués bastant.

Una curiositat: “We Are The World For Haití 2010” es va gravar en el mateix estudi de Los Angeles que es va utilitzar per fer la versió amb Michael Jackson.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Glny4jSciVI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Aquest altre vídeo va ser enregistrat per  la Fundació We Are The World. Va ser creat amb un propòsit: recaptar fons per al devastadora terratrèmol d’Haití.

És un tema benèfic en el qual han participat 70 artistes llatins.
Tot el que es recapti anirà a parar a les víctimes del sisme d’Haití.
Entre d’altres, canten en la cançó Chayanne, Paulina Rubio, Ricky Martin, Andy García, Carlos Santana, Thalía i Natalia Jiménez.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/PwrkGtjj8b4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Treballem la INTENSITAT del so i els signes de DINÀMICA

A Cicle Inicial hem escoltat la Cinquena Simfonia de L.V.Beethoven.

En aquesta audició hem treballat la Intensitat del so, amb els signes de Dinàmica:

  • p …………….. piano ( fluix )
  • mf …………… mezzoforte ( mig fort )
  • f ……………..  forte ( fort )

Ens vols veure ?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/V6gYNJoP9lQ" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Ara la pots escoltar tocada per un orquestra i dirigida pel famós  director d’orquestra Leonard Bernstein.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/KtW30TByd4k" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Cançó: LA VELLA QUARESMA

p10103501

A Infantil ja estem preparant cançons de Quaresma. Coneixeu aquesta Vella Quaresma ?

Aquí teniu els nens i nens de p5 que la canten, ballen i representen.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/wD4pbeOFidE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Encara més sobre l’ORQUESTRA: B.BRITTEN i la seva obra “Guia d’orquestra per a joves “

Ja fa dies que estem estudiant aquesta Agrupació instrumental que és l’ ORQUESTRA.

Però avui escoltarem una obra molt didàctica escrita pel compositor i pianista britànic BENJAMIN BRITTEN.


Guia d’Orquestra per a joves és una obra de Benjamin Britten (1913-1976) que va escriure per a un documental de la BBC de Londres amb la finalitat de familiaritzar els joves amb les seccions i els instruments musicals d’una Orquestra Simfònica.
És una bona audició per reconèixer el timbre dels instruments. L’obra es divideix en tres parts:

  • A la primera part els instruments interpreten una melodia per seccions: corda, vent fusta, vent metall i percussió.
  • A la segona part els instruments es van presentant individualment i per famílies.
  • A la tercera van entrant d’un en un fins a acabar tota l’orquestra.

Autor: Isidro Vidal

Si vols ara podem escoltar i veure alhora un fragment:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Ku3TRcjLpyY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

El GLOGSTER, una manera de fer PRESENTACIONS

A Cicle Superior hem descobert una nova forma de fer Presentacions.

HEM  FET  SERVIR  EL GLOGSTER !!!

logo-glogster

Glogster EDU és un recurs en l’educació  per als aprenentatges innovadors i interactius.

He fet aquest model sobre el ROCK per a animar-vos a fer vosaltres les vostres pròpies presentacions dels diferents grups de Rock que heu triat.

HO INTENTEM ????

glogster-rock

Valorem el que sabem dels INSTRUMENTS

Els nens i nenes de 4rt hem estat treballant l‘Orquestra i les famílies d’instruments que la integren.

Ara toca valorar el que hem après. I ho farem mitjançant aquest QUADERN VISUAL que podem anar omplint individualment i corregir nosaltres mateixos.

Apa, som-hi!!!

quadern-visual-instruments

Quadern Virtual per treballar o repassar les diferents famílies d’instruments amb molts tipus d’activitats. També conté vídeos i enllaços per poder construir un instrument de cada família i fer una petita orquestra a casa.

Fet per Esther González

Escenifiquem la “DANSA DE LA FADA DE LES LLAMINADURES”

A P5 hem parlat del ballet del TRENCANOUS del músic rus Piotr I. Txaikovsky. Però concretament hem escoltat el fragment de la “Dansa de la fada de les llaminadures”.

fada-dibuix

Ens ha agradat molt i ens hem imaginat com la fada anava despertant tos els personatges del bosc. Hi havia follets dins del tronc, floretes, arbres i animalets….. La fada, amb la seva bareta ha despertat tot el bosc.

Els voleu veure ????

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/aWh-gn36erc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Cançó popular catalana: “MARGARIDETA”

Els nens de 1er cantem una cançó popular catalana: “Margarideta

Aquí teniu la lletra per si la voleu repassar:

Margarideta, llevat de matí;

deixa de fer matinada!
Margarideta, llevat de matí;
de seguit ves-te a vestir.

Prou em llevaria jo,
si em portava algú sabates;
prou em llevaria jo,
que sabates no en tinc no.

Pere va a la plaça;
Pere ja n´hi compra;
Pere ja se´n torna;
Pere ja és aquí.

Margarideta, llevat de matí.

partitura-mes-petita

Ens hem posat una faldilla i l’ hem escenificat !!!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/u3ztNp7m8hg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Música de John Williams una mica especial !!

Qui no has vist al cinema les pel.lícules: Superman, Indiana Jones, Stars Wars, ET., Jurassic Park…… ? En totes elles hi reconeixem la màgia musical del gran compositor JOHN WILLIAMS.

Aquest video que tens a continuació és ben original. El mateix noi, cantant de manera superposada ell mateix, aconsegueix reproduir la melodia de les bandes sonores del gran mestre john Williams.

L’escoltem?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/lk5_OSsawz4" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Cantem i toquem amb Flauta L’ODA A L’ALEGRIA de L.V. Beethoven

L’Oda a l’ Alegria (An die Freude en alemany) és una obra escrita pel  poeta Friedrich von Schiller al 1785. La censura canvià el nom de l’ Oda a la Llibertat, que passà a ser l’ Oda a l’ Alegria.

Friedrich Schiller (1786)

Al 1793, a l’edat de 23 anys, Ludwig van Beethoven va conèixer l’obra de l ‘escriptor alemany, i des d’aquell moment manifestà la seva inspiració i desig de posar-li música. Així sorgí la seva  Novena Simfonia en RE Menor, Op. 125 de la qual el moviment final és per a  cor i solistes sobre l’ Oda de la Alegria de Schiller. Aquesta peça musical ha pasado a ser l’Himne Europeu.

Vols escoltar-la? Tres músics de renom la canten:

Víctor Manuel

Ana Belén

Serrat

i Miguel Rios

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/aOl-69SD1hA" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Himno de la Alegría

Escucha hermano

la canción de la alegría

el canto alegre del que espera

un nuevo día

ven canta sueña cantando

vive soñando el nuevo sol

en que los hombre

volverán a ser hermanos.

Escucha hermano

la canción de la alegría

el canto alegre del que espera

un nuevo día

ven canta sueña cantando

vive soñando el nuevo sol

en que los hombre

volverán a ser hermanos.

Si en tu camino solo existe la tristeza

y el llanto amargo

de la soledad completa

ven canta sueña cantando

vive soñando el nuevo sol

en que los hombres

volverán a ser hermanos.

Si en tu camino solo existe la tristeza

y el llanto amargo

de la soledad completa

ven canta sueña cantando

vive soñando el nuevo sol

en que los hombres

volverán a ser hermanos.

Si es que no encuentras

la alegría en esta tierra

búscala hermano más allá

de las estrellas

ven canta sueña cantando

vive soñando el nuevo sol

en que los hombres

volverán a ser hermanos.

Si es que no encuentras

la alegría en esta tierra

búscala hermano más allá

de las estrellas

ven canta sueña cantando

vive soñando el nuevo sol

en que los hombres

volverán a ser hermanos.

Ara la pots tocar amb Flauta:

Si la vols seguir sencera clica aquí

Encara l’estem aprenent. De moment sona així:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Of1W0vyOupU" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

A Cicle Superior composem amb el programa NOTEFLIGHT

Hem conegut un programa de composició musical, el NOTEFLIGHT i ens hem animat a fer les nostres primeres composicions.

logo

No és gens fàcil !! Primer ens hi hem registrat i després de rebre el mail de confirmació hem creat la nostra pàgina i …… a COMPOSAR !!!!

Aquí ens pots veure el primer dia, encara que després la feina ha continuat a casa:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/R23tTQFhqkE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

AQUESTES SÓN

LES NOSTRES COMPOSICIONS

Escolta-les i vota la que més t’agradi:

Afegeixo, també la composició d’alguns nens de 5è que ho han fet prou bé:

ENDAVANT COMPOSITORS !!!

Què és el TEMPO?

Aquest terme italià del TEMPO apareix en totes les partitures. Vols saber què és?

” El tempo, en música, és la velocitat a la qual cal interpretar o a la que veritablement s’interpreta una composició musical. És una paraula italiana que literalment significa ‘temps’. Es mesura en pulsacions per minut (ppm), abreviat actualment més sovint com a bpm (‘beats per minute‘ en anglès). En funció del tempo, una mateixa obra musical té una durada més o menys llarga. “

El tempo es mesura amb un aparell anomenat metrònom, aparell que sona en molts tempos diferents.

Et proposo sentir un metrònom que toca en tempos diferents. Marca el tempo que vulguis i si vols sentir-lo amb música clica on a la bateria. Anem a descobrir-ho:

logo-tempo

Ara t’explico que vol dir cada un dels  tempo que has  escoltat:

Very slow (molt lent) és un tempo molt pausat i tranquil. S’anomena ADAGIO que significa “lentament” en italià. Tot i que és lent, exigeix gran concentració per tocar a aquest tempo.

Slow (lent) és un tempo lent i es descriu a vegades com a velocitat de “caminar” ja que ve del verb italià per a “passeig.” En italià li diem ANDANTE.

Medium (mitjà) és un tempo moderat, ni massa ràpid ni massa lent. En italià s’anomena MODERATO.

Fast (ràpid)ALLEGRO significa “viu” i “alegre” en italià. És un tempo ràpid, a vegades descrit com a velocitat de recorregut.

Very fast (molt ràpid) s’anomena PRESTO, que significa “de pressa” en italià.

Vols jugar una mica més amb el tempo?

logo-tempo-2

Els ocellets estudiem: Els Instruments de PERCUSSIÓ, de fusta

Avui, els ocellets de P4, hem anat a l’aula de música on hi havia la maleta d’instruments de percussió.

Hem experimentat, escolta, descobert i estudiat molts instruments. Alguns eren de fusta, altres de metall i alguns de pell.

Però ens hem fixat sobretot en els de FUSTA.

AQUESTS SOM NOSALTRES !!!

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/DpPyxtpc4i0" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/8MQsEhTyWmo" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Inventem COREOGRAFIES

Els nois i noies de 4rt hem après a perdre la vergonya per a inventar les nostres pròpies coreografies.

Primer hem fet un treball previ d’expressió corporal:

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/x2pQ2LEFNMY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Ens ha agradat molt fer-ho tot i que hi hem dedicat molt temps i sempre no ha estat fàcil de posar-nos d’acord.

Aquests som nosaltres. Ens hem dividit en quatre grups:

Comp Friends

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/ylGJ4T8Etdc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

The Four Boys

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/sDh5pVVZr6M" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

The Tigers

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/t7R7XUr_Lio" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Els Súper Bomba

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/CEQj0p9EB7g" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Els nens de P4 escolten RIMSKI-KÓRSAKOV amb ” El vol del borinot “

Els OCELLETS de P4 han fet una audició del gran músic rus Rimski-kórsakov

L’obra que han escoltat és el fragment ” El vol del borinot ” de l’òpera: El conte del tsar Saltan.

Amb unes baquetes s’han convertit, per uns moments, en borinots i han volat per sobre d’unes flors.

Els voleu veure ?

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/DmBmY1HTt5o" width="425" height="350" wmode="transparent" /]