AQUESTS SOM NOSALTRES, ELS NOIS I NOIES DE CICLE SUPERIOR
És el teu aniversari? Cap problema, et felicitem tot tocant la Flauta

Els nois i noies de 5è han après aquesta cançó tan coneguda d’ANIVERSARI amb Flauta.
Vols seguir la partitura? Clica aquí.
ENS VOLS SENTIR TOCAR?
Ballem a P3 una dansa: VOLTA CAP AQUÍ
A 4rt INSTRUMENTEM un Conte: “La reina de les abelles”
Amb molta il.lusió, els nois i noies de 4rt us estem preparant un Conte. Primer l’hem llegit, després hem pensat quin instrument aniria bé per a representar cada personatge. Hem fet proves de so amb els instruments i hem enregistrat diferents pistes de so per a cada personatge. A casa, un cop dividit el text en parts, hem fet els dibuixos del conte. També hem necessitat enregistrar la història i hem triat la Mar per fer de narradora i en Richard per fer de Totxet.
Ara ja només queda fer el muntatge i ho farà la Flora. Estem ansiosos per veure com ha quedat !!!
El següent video ens mostra una mica la preparació que us acabem d’explicar. Confiem us agradi !
I JA TENIM EL CONTE MUNTAT !!
HI HAVIA UNA VEGADA….
Estudiem els Instruments de VENT FUSTA
En la família dels instruments de VENT, segons l’embocadura, trobem els de:
- VENT FUSTA
- VENT METALL
Avui estudiarem els de VENT FUSTA. Són aquells que:
- estan formats per un tub amb forats.
- tenen una embocadura de bisell, canya o llengüeta senzilla, canya o llengüeta doble, o bec.
- quan tenen més forats que dits de la mà fan servir un sistema de claus per tapar-ne dos a la vegada.
- poden estar fets de fusta o de metall, encara que tenen el nom de fusta perquè en els seus orígens estaven fets de fusta.
AQUÍ TENS ELS INSTRUMENTS DE VENT FUSTA
INSTRUMENTS d’arreu del món
Cantem i ballem: “El IANQUI”
Visitem el MUSEU de la MÚSICA
Cançó escenificada: “Mireu els meus ànecs”
Agrupació Instrumental: la COBLA
La COBLA és una agrupació instrumental típica de casa nostra, de Catalunya, on predominen els instruments de vent, que executen la música de diferents danses populars, en especial de la sardana.
Veiem ara en profunditat els instruments que integren la COBLA:
La cobla està formada per onze instrumentistes que toquen dotze instruments. Els músics estan distribuïts en 2 fileres, davant els instruments de vent fusta (que toquen asseguts) i darrera els de vent de metall (que toquen drets). Cada filera també s’organitza segons el registre de so dels instruments: els aguts a l’esquerra i els greus a la dreta. El contrabaix està situat entre de les 2 fileres a la banda dreta.
Els instruments són:
- Asseguts davant d’esquerra a dreta:
– El flabiol és l’encarregat de fer l’entrada i els contrapunts. El toca el mateix músic que toca el tamborí . El tamborí és l’únic instrument de percussió de la cobla i amb el seu “toc” fa l’acompanyament a les sardanes.
– El tible, segon i primer, és un instrument de la família de vent de fusta. Té un so agut.
– La tenora, primera i segona, és un instrument de vent de fusta, amb el pavelló metàl·lic. És el que sol fer la melodia i té un to greu.
- Drets a darrere d’esquerra a dreta:
– trompeta, segona i primera, és un instrument de vent de metall, el més agut de la família que trobem a la cobla.
– trombó de pistons, és un instrument de vent de metall, generalment de pistons, també s’incorpora el de vares.
– fiscorn, primer i segon, és l’instrument de vent de metall més greu de la cobla.
– contrabaix, és l’únic instrument de corda de la cobla. Combina l’arquet i el pizzicatto.
Ara que ja coneixes una mica millor la cobla vols jugar i veure el què has après ? Clica aquí sota.
JUQUEM AMB LA COBLA I LA SARDANA
Continuem jugant?
Ara escoltarem una Sardana. La va escriure el compositor català Enric Morera.
Enric Morera i Viura (Barcelona, 1865 – 1942) fou un compositor català que va escriure òperes, música escènica, obres simfòniques, corals, concerts i una Missa de rèquiem, però sobretot és reconegut per les seves sardanes corals amb títols tant populars com La Santa Espina, Les fulles seques, La sardana de les monges i L’Empordà. La seva obra s’adscriu a l’estètica neoromàntica i és una magnífica mostra del nacionalisme musical català.
La MALETA dels INSTRUMENTS visita “els cargolets” de P3
Toquem amb FLAUTA “L’hora dels Adéus”

Encara falta una miqueta per arribar a final de curs però hem decidit començar a practicar “L’hora dels Adéus” amb Flauta per a saber-la molt bé quan sigui el moment del comiat.
Si la vols veure sencera clica aquí
La MÚSICA CULTA amb el GLOGSTER
Un cop ens hem animat a fer presentacions amb Músics de Rock els nois i noies de Cicle Superior ens atrevim a fer-ho sobre la MÚSICA CULTA.
Ara ens toca als nois i noies de 6è parlar de la MÚSIA CULTA i ho farem a través d’alguns dels seus representants.
Cada un de nosaltres n’ha triat un.
Aquests són alguns del nostres treballs encara que en falten uns quants per afegir.
ÀNIM NOIS, LA DATA LÍMIT ACABA EL 30 !!!!!
Lorenzo
Jose Luís
Fernanda
Glòria
Sebas
Renzo
Yankai
A Cicle Superior parlem de la HISTÒRIA de la MÚSICA
Segur que tots hem sentit parlar durant aquests anys que fem música al cole de músics com Mozart, Beethoven, ….. també de formes musicals com l’òpera, la simfonia, ….. i d’obres com ” Les quatres estacions ” o ” La cinquena simfonia “, entre altres.
Però el que no sabem prou bé és com va originar-se aquest fenòmen tan important que anomenem MÚSICA i com s’ha anat perpetuant durant tants i tants segles.
Escoltem aquest video que ens parla dels Orígens de la Música:
Veiem ara, en una breu pinzellada, l’evolució de la música per les diferents èpoques de la nostra història. Cal aclarir, però, que només farem referència a l’evolució del què entenem com a MÚSICA CULTA.
El nostre BLOC de Música ha quedat finalista dins el IV PREMI ESPIRAL edublogs 2010

Com ja sabeu aquest bloc de Música de l’Ausiàs March ha volgut mostrar una mica la vida interna de la nostra MÚSICA aquí a l’escola. Ha estat una feina feta amb molta il.lusió i plena del convenciment que seria una bona eina de comunicació i intercanvi entre vosaltres, els nens, els pares i jo.
I aquesta feina ha estat reconeguda:
HEM QUEDAT FINALISTES AL IV PREMI ESPIRAL EDUBLOCS 2010 !!!!!
GRÀCIES A TOTS I TOTES PEL VOSTRE SUPORT I PER FER POSSIBLE QUE AQUEST SIGUI UN BLOC VIU I PLE DE MÚSICA.
Haurem d’esperar ara al 6 de maig que és quan es publicaran els blocs guanyadors. I que guanyi el millor !!!
Una família del cole inventa un RAP
Després dels RAPS inventats sobre Barcelona amb motiu de les JORNADES CULTURALS la Mar i el Dipi Ripoll s’han animat i n’han inventat un de nou.
Descobriu quin és el tema d’aquest RAP ?
Ei tu, la pregunta és:
– Què farem amb aquesta gent tan gran
que estudia al CEIP AUSIÀS MARCH?
Som músics, som actors,
som poetes i molt treballadors.
Aquest cole és genial
i també molt original.
Tenim AMPA, tenim música,
i la Sra. Maria que ens obre cada dia.
Tenim religió, tenim anglès,
però no tenim francès.
Fins aquí hem arribat,
qué ens dius del nostre RAP?
Et fem una proposta:
– Una estrofa vols afegir
per tothom poder gaudir?
ENHORABONA MAR I DIPI, EL VOSTRE RAP ÉS GENIAL!!!
Per fi ha arribat el gran dia! Anem a ballar al PALAU SANT JORDI!
Aquesta matí els nens i nenes de 2on, amb tot el vestuari per a les danses i amb molta, molta emoció, hem anat cap al PALAU SANT JORDI.
Ho hem passat d’allò més bés compartint danses amb tants i tants nens de Barcelona. A més a més els nostres pares ens han vingut a veure i això ens ha fet molta il.lusió !
Estem mols agraits a les mares de la nostra classe que ens fet el vestuari per a les danses de Cerdà i del Peix. Estàvem guapíssims !!!
Ens voleu veure?
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Na6XIb808Jg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/fSjEbwN6uIc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Per les Jornades Culturals fem un taller a música: BARCELONA SONA !!
Avui hem encetat les JORNADES CULTURALS i com el lema d’aquest any és L’ANY CERDÀ el taller de l’aula de música ha estat:
BARCELONA SONA !
Aquí tens unes fotos del taller. Veuràs que mentre els petits de 1er, 2on i 3er retallen i pinten la cenefa del treball els de 4rt, 5è i 6è s’han ajuntat per a crear la lletra d’un RAP de BARCELONA.
Els treballs han quedat força bé. Els vols escoltar ?
GRUP VERMELL
GRUP GROG
GRUP VERD
GRUP BLAU
GRUP TARONJA
Una Cançó plena de gestos: “El Papa de la Pepa”
Cantem i ballem: “La MASOVERA “
Avui els nens i nenes de 1er hem cantat i ballat una cançó molt divertida. Al principi ens ha costat una mica això de creuar els braços, però al final ens ha sortit.
LA MASOVERA
-La masovera se’n va al mercat (2)
El mercat és en dilluns,
el dilluns en compra llums. Llums!
O lai, là, la masovera, la masovera,
o lai, là, la masovera se’n va al mercat.
…El dimarts en compra naps…
…El dimecres compra nespres…
…El dijous en compra nous…
…El divendres faves tendres…
…El dissabte tot s’ho gasta…
…El diumenge tot s’ho menja…
Es tracta d’un JOC DANSAT que es balla així. Es fan dues rotllanes concèntriques, amb el mateix nombre de jugadors a dins que a fora. La rotllana de dins volta cap a la dreta i la de fora, cap a l’esquerra.
Quan diuen “El mercat és…”, els de fora aixequen els braços i enllacen els de la rotllana de dins.
Quan diuen d’una tirada el que ha comprat la masovera, fan un salt per cada element incorporat.
Es desplacen les dues rotllanes enllaçades cap a la dreta i quan tornen a cantar “El mercat és…”, es desenllacen i queden en la posició inicial.
Es van alternant les dues variants fins a la fi de la dansa.
En acabar de dir el que aquell dia ha comprat la masovera, hi afegim cada una de les coses que ha comprat abans. En arribar el diumenge diran:
– El diumenge tot s’ho menja.
Llums!, naps!, nespres!, nous!,
faves tendres!, tot s’ho gasta!
tot s’ho menja!
AQUESTS SOM NOSALTRES BALLANT LA MASOVERA
Presentacions en GLOGSTER: “Músics del ROCK”
A 2on ens preparem per l’activitat del DANSA ARA
Des de l’IBE ( Institut Barcelona Esports ) es promou, a nivell de Barcelona i dels nens de Cicle Inicial, una activitat de DANSA molt especial. S’anomena:
DANSA ARA
“L’activitat DANSA ARA promociona l’aprenentatge de les habilitats rítmiques i artístiques a l’alimnat de 2on de primària dels centres educatius de Barcelona.
A partir del treball acurat del repertori de danses del professorat amb el seu alumnat al centre durant el curs s’organitza una gran jornada de dansa en la que els nens i les nenes són protagonistes d’un espectacle de dansa contemporània.
En la ballada final al Palau Sant Jordi es compta amb la participació de més de 130 centres educatius i més de 10.000 familiars dels nens i les nenes protagonistes.”
Aquí a l’escola portem mesos practicant i millorant l’aprenentatge de les danses. Enguany les mares de la nostra classe de 2on ens han confeccionat el vestuari, que ha quedat d’allò més bonic !!!
AQUESTA ÉS UNA PETITA MOSTRA D’UN DELS ASSAIGS
Una altra Cançó de DRACS: “Puff era un drac màgic”
Coneixeu aquesta bonica cançó que parla d’un drac màgic ? És en PUFF !!

PUFF ERA UN DRAC MÀGIC

però sol s’avurria molt
ESCOLTEM LA CANÇÓ ?
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/2VxZ-RqTpDM" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Cançó: EL MONSTRE DE L’ESTANY DE BANYOLES
Com estem treballant Cançons de Sant Jordi m’ha semblat oportú afegir-ne una de nova al repertori, tot i que no parla de Sant Jordi, perquè parla d’un monstre: un DRAC que va aparèixer a l‘estany de Banyoles.
Coneixeu la Llegenda del “Monstre de Banyoles” ? Clica aquí sota i la descobriràs !
LA CANTEM?
1. Ens ho diu la història
d’un vell poble,
que hi habitava un monstre,
fa molts anys,
diuen que treia foc per les orelles
i per la boca, pel nas
i pels queixals.
És el mon, mon,
el monstre de Banyoles
que men, men, men,
que menjava persones,
oh, i tant!
És el mon, mon,
el monstre de Banyoles,
una per dia sense
fer terrabastall.
2. Com veureu, tenia tanta gana
que s’empassava els bous de tres en tres
i els cavallers, que amb ell volien brega,
se’ls endrapava com qui no menja res.
3. I la gent de tota la contrada
un tracte, amb gràcia, amb ell varen signar,
donant-li cols, patates i albergínies
perquè aquell monstre es tornés vegetarià.
4. És famós el poble de Banyoles
i és que la vila és coneguda arreu
pel famós monstre i pel seu bonic estany
i pel Tren Pinxo, un tren ben especial.
“Sant JORDI arriba”, una cançó de diada per als petits
Els ocellets de P4 han representat una cançó de Sant Jordi, que diu així….
Sant Jordi arriba com un cavaller
amb la seva llança travessa el carrer.
Ja veu la princesa que el drac vol menjar,
si no va de pressa ella es morirà.
Li clava la llança, cau escalabrat.
La pobra princesa, visca! s’ha salvat !
La rosa creixia. Sant Jordi l’agafà
i a la princesa li ha regalat.
AQUESTS SOM ELS OCELLETS CANTANT I REPRESENTANT LA CANÇÓ
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/5XxoKi5eS5w" width="425" height="350" wmode="transparent" /]


















































