Cliqueu la imatge d’aquí sobre i sentireu tota la història.
Però avui vull que escolteu només dos petits fragments d’aquesta impressionant òpera. Un fa referència a una Veu Aguda, la de la Reina de la Nit. I l’altra a una Veu Greu, la del Rei del Sol, Sarastre.
Fa molt poc, aquest estiu, han estrenat una pel.lícula que porta el mateix títol que la famosa composició del músic francès Paul Dukas: L’APRENENT DE BRUIXOT.
Es tracta d’un Poema Simfònic que més tard Walt Disney va fer famòs gràcies a “Fantasia“, on Mickey dóna vida a un dels personatges: l’aprenent de bruixot.
Escoltem aquest gran Poema Simfònic de mans de l’orquestra. Fixa’t sobretot en un dels instruments: el fagot.
Avui els nens de 2on hem escoltat a classe la ” Petita serenata nocturna” o ” Petita música de nit“, de W.A.Mozart.
Ens hem adonat que aquesta música està plena de contrasts entre fort i fluix. També hi hem trobat crescendos i diminuendos. Tots aquests signes de dinàmica els hem representat amb les mans.
Atenció nois i noies del Cicle Superior, aquí teniu el vostre WIKI de Música !!! Es diu…..
Segur que us pregunteu què hi fareu en el Wiki.
Està pensat per a fer tres funcions:
1.-Per a que els nois i noies de 5è i 6è trobin les partitures de Flauta que farem durant el curs i aprenguin a composar-ne ells mateixos amb un programa que es diu NOTEFLIGHT.
2.-Per a que els nois i noies de 6è puguin fer les seves presentacions sobre els grans Músics de la Història o els seus grups actuals preferits en un programa que es diu GLOGSTER i així poder-ho compartir amb tots.
3.-Per a que tots vosaltres i els mestres de música que vulguin remenar trobeu RECURSOS TIC per a ampliar, conèixer, descobrir, jugar, …. amb la música.
Ben segur que entre tots farem que sigui un WIKI dinàmic, interessant i enriquidor !!!
He pensat que us agradaria saber què és la Música Celta i com sona.
Música Celta significa principalment dues coses:
en primer lloc és lamúsica dels pobles que es fan dir celtes (una definició principalment política, no musical), a diferència de, per exemple, música francesa o música anglesa
i en segon lloc, es refereix a les qualitats que poden ser exclusives a la música de les anomenades nacions celtes.
Així, la música de Gal les, Cornualla, l’illa de Man, Bretanya, Galícia, Astúries, Cantàbria i algunes zones de Lleó i Portugal són també considerades música celta.
Aquest video és un petit resum que us anirà molt bé. Mireu-lo amb atenció:
En els següents videos podeu escoltar aquesta Música Celta tan característica. Hi diferencieu els instruments que fan servir?
Un dels grups Irlandesos més representatius i coneguts d’aquesta Música Celta és CLANNAD. Clannad és un grup musical Irlandès. La seva música ha estat catalogada com Folk (o Folk Rock), New Age i Celta. La formació la componen Maire Ní Bhraonáin (ara coneguda com Moya Brennan), els seus germans Ciarán O’Braonáin, Pol O’Braonáin, i els seus dos oncles Noel i Pádraig O’Dugáin.
Molts altres han seguit les seves petjades, entre ells un dels grups més coneguts és THE CORRS. Aquesta banda irlandesa està composada per quatre germans: Jim ( guitarra, teclats i piano ), Sharon (violí i vocalista ), Caroline ( violí, bodhran, tamborí, percussions, piano i vocalista ) i Andrea (és la cantant i toca la flauta irlandesa o whistle ), que practiquen una combinació entre la música tradicional irlandesa i la música pop contemporània.
Fills d’una parella de músics: Gerry i Jean Corr que els van inculcar la passió per la música i els van encoratjar a aprendre a tocar diferents instruments.
Vols escoltar-los ? Segur que t’agraden:
També la Dansa forma part d’aquesta música de la que estem parlant. Amb uns passos ben característics on el ritme, la ccordinació de peus i els salts són esencials, nois i noies expressen amb el cos tot un sentiment popular ben profund.
La nostra estimada conserge, la Sra. Maria, es jubila aquest estiu. Li hem preparat una festa amb molts regals i una sorpresa molt musical: un RAP que els nens i nenes de quart hem inventat.
Ha estat una festa molt emotiva i el RAP li ha agradat molt.
A Cicle Inicial no volem acabar el curs sense tornar a escoltar una música ben especial que ens ha agradat molt.
Es tracta del CARNAVAL DELS ANIMALS del músic francès CAMILLE SAINT- SAËNS. El compositor va idear la música com a una broma per al dia de carnaval, per això apareixen lleons, gallines, tortugues, ocells, peixos, elefants…. amb tocs de bon humor per aquí i per allà.
Camille Saint-Saëns va agafar en préstec la música d’altres compositors i la posà en un context molt diferent a l’original.
Temerós que la seva obra resultés massa frívola encomanà que no es publiqués fins després de la seva mort. Només va permetre que s’interpretés dins el seu cercle d’amics més íntims.
Tornem a repassar quins animals formen part d’aquest CARNAVAL ?
…I m’agradaria poder recordar totes les coses maques que hem fet aquí a l’aula de Música des dels més petits fins als més grans.
No sabeu que difícil és triar !!! Voldria recordar totes i cadascuna de les cançons, danses, peces de flauta, audicions, festes i sortides que hem fet aquest curs….
En aquest Glogster teniu una petita mostra. ESPERO QUE US AGRADI !!!
També m’agradaria saber el què en penseu d’aquest curs, del que us ha agradat i del que no, del que heu après i el que ens ha quedat per conèixer….
Per això us demano que feu la vostra VALORACIÓtot fent un COMENTARIen aquest article.
Com ja s’apropa l’estiu i fa calor la Flora ens ha proposat als nens i nenes de 1er una dansa molt refrescant: ELS VELERS. Es tracta d’una dansa hongaresa que hem adaptat una mica a l’espai de la classe i al grup de nens de 1er.
“La dansa és un art consistent en expressar-se mitjançant moviments del cos al ritme de la música.
La dansa és una forma d’expressió.
L’home s’ha expressat a través de les arts des de la seva aparició a la Terra, i d’aquesta manera manifestat alegries, tristeses, desitjos, emocions, comandes i agraïments.
La dansa doncs, és moviment. I un moviment molt especial ja que requereix de cinc elements fonamentals, els quals s’interrelacionen per transmetre un missatge artístic: ritme, expressió corporal, moviment, espai i color”.
Els nois i noies de 4rt hem volgut expressar amb el cos el que ens ha inspirat una música. Hem escoltat “Cançó de Solveig” d’Eduard Grieg.
La música té un paper molt important en el cinema. Per això la música ha de tenir una estreta relació amb el que passa a la pel.lícula. Algunes vegades té molt protagonisme i d’altres només crea efectes sonors subtils.
De vegades, la música d’una pel.lícula es compon expressament, però en altres casos s’hi incorporen músiques que suiguin adients.
En la música de cinema hi trobem molta varietat d’estils: música clàsica, jazz, pop… També hi ha molta varietat d’instrumentacions, com ara l’orquestra, la big-band, la banda, els cors…
És molt important la sincronització entre música i imatge . Això és especialment evident en les pel·lícules de dibuixos animats.
En aquest video descobrirem com treballen els compositors de bandes sonores per a pel.lícules i la importància que té la música en el cinema.
Vols escoltar petits fragments de lesbandes sonoresde les pel.lícules més conegudes ?
I aquestes altres, que et semblen !!!
No em puc resistir de posar dos temes de bandes sonores molt actuals. Primer aquest tema “I See You” de la banda sonora de la película AVATAR i aquest “Eyes on fire” de CREPÚSCULO.
Volia esperar-me una mica més per penjar aquest article, coincidint amb l’arribada de l’estiu. Però crec que amb la calor que fa no m’avanço gaire, no creieu ????
I quin músic millor queA.VIVALDIper a fer-nos escoltar música d’estiu amb el seu Concert de “Les quatre estacions“, és clar!
VOLS APRENDRE MÉS COSES SOBRE VIVALDI, LA SEVA OBRA I EL VIOLÍ ?
ARA ESCOLTA ELS TRES MOVIMENTS DEL CONCERT DE LES QUATRE ESTACIONS: L’Estiu
Aquest matí el cargolets de P3 hem sortit de visita al PARC DE LA MATERNITAT. Allà hi hem trobat un arbre amic, li hem cantat cançons i ell ens ha ensenyat tot de sons del parc on viu.