Taller: “Estimulació sensorial per a infants”

Al llarg de tres sessions de 3 hores cadascuna s’ha dut a terme el taller d’estimulació sensorial per a infants realitzats a Integra-CEE Joan XXIII.

Al llarg del taller s’ha anat donant pinzellades teòriques per situar conceptualment a les assistents però ha estat un taller bàsicament pràctic. S’ha pogut vivenciar, experimentar i conèixer material divers per treballar l’estimulació del Sistema Nerviós en infants amb o sense dificultats.

Volem agrair l’assistència a totes les participants que han participat activament en el taller així com a les formadores.

CONTE: LA FADA AVORRIDA

El proper dissabte dia 8 d’abril, a dos quarts de cinc de la tarda, a la sala d’actes de l’Hospici d’Olot, es farà la presentació del conte infantil “La fada avorrida”.

El conte està escrit per tres alumnes del Centre d’Educació Especial Joan XXIII d’Olot i il·lustrat per tots els alumnes de la classe de Prelaboral B del mateix centre

El conte ha estat el resultat final del treball fet al  llarg d’aquest curs dins l’àrea de llengua i literatura catalana, treballant transversalment totes les competències bàsiques. El conte està editat amb lletra de pal i suports visuals  (pictogrames).

La presentació anirà a càrrec dels propis alumnes i mestres de l’escola. El mateix dia de la presentació es podrà comprar el conte, que tindrà un preu de 8 Euros. També es vendrà el dia 23 d’abril, dia de Sant Jordi, a la parada que l’Associació de Mares i Pares dels alumnes de l’escola tindran al Firal d’Olot.

Els diners recollits aniran íntegrament a l’Escola Joan XXIII.

El cost de la impressió del conte l’ha assumit  l’AMIPA de l’escola i l’Associació d’Amics dels Nens d’Educació Especial.

EL COS

El Cos és una cançó per aprendre les diferents parts del cos i les seves funcions. A continuació us podeu descarregar la lletra de la cançó acompanyada de pictogrames que facilitarà a l’alumnat aprendre i memoritzar la cançó.

És important acompanyar-la de suport gestual per tal que l’alumnat vagi identificant, interioritzant i relacionant les diferents parts del cos amb les seves funciones.

TALLER: ESTIMULACIÓ SENSORIAL PER A INFANTS

Ja està oberta la inscripció del nou taller que us oferim des de Integra- Centre de referencia. En el taller es realitzarà una pinzellada teòrica però es tracta bàsicament d’un taller pràctic. Està reconegut pel Departament d’Ensenyament i té una durada de 9 hores repartides en 3 sessions de 3 hores cadascuna.

Aquest taller va destinat a professorat d’infantil, primària i educació especial, educador social, integrador social i altres professionals relacionats amb el món educatiu.

Els objectius del taller són:

  • Oferir i donar a conèixer diferents propostes d’intervenció, recursos i materials d’estimulació sensorial.
  • Conèixer els aspectes generals de les diferents propostes d’intervenció: estimulació basal, estimulació multisensorial i integració sensorial.
  • Entendre els principals problemes de processament sensorial.
  • Conèixer els sistemes sensorials bàsics.
  • Experimentar i vivenciar els diferents sistemes sensorials.

Els continguts del taller són:

  • Què és l’estimulació sensorial? Propostes d’intervenció.
  • Diferenciació entre percepció i sensació.
  • Disfuncions dels sistemes sensorials.
  • Els sistemes sensorials bàsics: tàctil, vestibular i propioceptiu.
  • Experimentació, vivenciació i mostra de materials.

Dates: 19 , 25 d’abril i 3 de maig de 2017.

Horari: 17h a 20h.

Lloc: Integra – CEE Joan XXIII

Inscripció

Nombre de places limitat!!

NOU!!! CURS DE FORMACIÓ: TRASTORN DE L’ESPECTRE AUTISTA I TECNOLOGIA DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ

Vols conèixer recursos i estratègies per ajudar a l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista a adquirir aprenentatges i afavorir la seva inclusió a l’aula? Si és així, aquest curs et pot ajudar a afavorir la participació i l’èxit d’aquest alumnat.

Aquest curs està reconegut pel Departament d’Ensenyament. La modalitat del curs és presencial amb una durada de 15 hores distribuïdes en 5 sessions de 3 hores cadascuna. El curs és molt pràctic i es pretén ajudar a conèixer i elaborar material específic.

Objectius :

  • Conèixer i saber aplicar principis i models tecnològics per a la intervenció educativa.
  • Conèixer les característiques que ha de tenir la tecnologia per a donar resposta a les necessitats de les persones amb TEA.
  • Conèixer els diferents dispositius tecnològics existents, els seus accessoris i les possibles adaptacions.
  • Conèixer diferents recursos tecnològics per a la creació i selecció de materials.
  • Manejar, utilitzar i crear diferents recursos tecnològics.

Continguts:

  • Principis i estratègies d’intervenció amb els TEA.
  • Accessibilitat cognitiva i TEA.
  • La tecnologia com a eina d’aprenentatge.
  • Tipus de tecnologia per a la intervenció educativa.
  • Elaboració de material tecnològic.

Dates de la realització: 28 de febrer  – 7, 14, 21 i 28 de març de 2017.

Horari: 17h a 20h.

Lloc de realització: Integra-CEE Joan XXIII

Cost: 75€

Inscripció oberta fins el proper dia 23 de febrer.

FLOPI, EL PALLASSO

A l’escola Malagrida d’Olot estan fent un projecte interdisciplinar sobre el Circ, el qual treballen transversalment.

Hem adaptat amb pictogrames una de les cançons que es treballen a Infantil per aquells alumnes que els hi costa seguir i aprendre la lletra de la cançó. És un suport per facilitar-ne l’aprenentatge.

Recordeu que la podeu descarregar amb el format que més s’ajusti a les necessitats del vostre alumnat.

EL SILENCI DE LA NIT

Arrel de la demanda d’una escola de la comarca, hem adaptat en pictogrames aquest poema de Nadal. “El silenci de la nit” és un poema d’Isabel Barriet.

Podeu descarregar el poema amb el tipus de lletra que més s’ajusti a les necessitats de l’alumnat.

Si necessiteu alguna adaptació concreta ens podeu fer la vostra demanda personalitzada mitjançant el formulari de demanda.

QUAN ARRIBA EL NADAL

Ja podeu descarregar amb pictogrames la cançó nadalenca “Quan arriba el Nadal”. Aquest suport visual pot ajudar a tots aquells alumnes amb dificultats a integrar, memoritzar i aprendre la cançó. La podeu descarregar amb el format que més s’ajusti a les necessitats del vostre alumnat.

CURS: Com podem abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula? Estratègies d’intervenció.

Ja està oberta la inscripció del curs de formació “Com podem abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula. Estratègies d’intervenció”.  Aquest curs està reconegut pel Departament d’Ensenyament.

La modalitat del curs és presencial i té una durada de 15 hores. Es faran 5 sessions de 3 hores cadascuna.

Els objectius generals del curs són:

  • Sensibilitzar, informar i formar sobre les necessitats i característiques de l’alumnat amb dificultats de regulació del comportament.
  • Entendre la necessitat d’intervencions globals i individuals.
  • Facilitar estratègies i recursos per a la millora de la participació de l’alumnat amb dificultats de regulació de comportament en els entorns educatius.
 El contingut de les diferents sessions serà el següent:
  • Conèixer les característiques bàsiques de l’alumnat amb dificultats de regulació del comportament.
    • Què entenem per dificultats de regulació del comportament?
    • Principals dificultats cognitives i emocionals.
    • Què provoca l’atenció d’alumnat amb dificultats de regulació del comportament al centre educatiu, al grup – aula i als professionals?
  • Entendre que la conducta comunica quelcom.
    • Aspectes rellevants per ajudar a regular la conducta: socialització, vinculació i resiliència.
    • Per a què avaluar, què i com?
    • Anàlisi de les situacions d’èxit.
  • Entendre la necessitat d’intervencions globals i individuals per ajudar a regular el comportament.
    • Necessitat d’Intervencions universals, proactives i individuals.
    • Importància de la gestió de centre.
    • I els companys? Estratègies perquè entenguin i col•laborin en les actuacions i alhora minimitzar l’estrés.
  • Proporcionar estratègies, tècniques i recursos per ajudar a regular el comportament.
    • Pautes generals d’actuació
    • Tècniques d’intervenció per modificar, eliminar i/o reduir la conducta problemàtica.
    • Estratègies i recursos específics.
  • Disseny d’un pla d’intervenció a partir d’un cas pràctic.
    • Unificar i prioritzar objectius de la intervenció.
    • Presentació i proposta conjunta d’actuació d’un cas pràctic.
Les dates de realització: 16, 23 i 30 de gener i 6,13 de febrer de 2017.
Horari: 17h a 20h.
Lloc de realització: Integra – CEE Joan XXIII
Preu: 75€

Inscripció