LA CAPUTXETA VERMELLA

Des del banc de recursos hem adaptat el conte tradicional de la caputxeta vermella. És un conte que s’explica i es treballa generalment a l’educació infantil. Tot i això, aquest conte també ens permet treballar diferents tipus d’emocions, parts de la cara, membres de la família… entre d’altres.

A continuació podeu descarregar el conte signat en format pdf.  Tant l’adaptació amb pictogrames com els dibuixos s’han realitzat des del banc de recursos del centre de referència.

En cas de necessitar algun conte adaptat a les necessitats dels vostres alumnes, podeu fer-nos arribar la demanda.

 

 

 

 

EL PATUFET

El conte del Patufet, és un conte tradicional que es treballa generalment a l’etapa d’educació infantil. Des del banc de recursos del centre de referència hem adaptat amb pictogrames el conte per facilitar la comprensió de tot l’alumnat.

A continuació us deixem el conte per descarregar en format pdf. També disposem del conte en format power point, en cas que us interessi només us heu de posar en contacte amb nosaltres.

Per l’adaptació de qualsevol conte que estigueu treballant a l’aula només heu de fer la demanda.

CURS: PRINCIPALS ESTRÀTEGIES EDUCATIVES PER ALUMNES AMB TEA

El proper dia 16 de gener s’inicia el curs  semi presencial “Principals estratègies educatives per alumnes amb TEA”. Si encara no està inscrit tens temps fins el dia 15 de gener.

El curs té una durada de 15 hores, 9 de les quals són presencials i la resta on line. Es realitzarà a Integra – Joan XXIII de 17h a 20h els dies 16 i 23 de gener i el 13 de febrer de 2018.

Els objectius generals del curs són:

  • Sensibilitzar, informar i formar sobre les característiques i necessitats de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista.
  • Estratègies a utilitzar en els següents àrees: Interacció Social, comunicació, cognició, conducta, motricitat i autonomia.
  • Conèixer i elaborar estratègies específiques per a alumnes amb un TEA.

Els continguts que es treballaran al llarg del curs són:

  • Bases teòriques del trastorn de l’espectre autista.
  • Estratègies d’intervenció.
  • Adaptació de material per a alumnes amb TEA.
  • Elaboració d’estratègies específiques.

Inscripció

POPI I LA RODONA

A través d’en Popi els alumnes poden descobrir, adquirir, integrar i generalitzar el concepte de la rodona.  És un recurs per a l’educació infantil i un suport per aquell alumnat amb dificultats per integrar i generalitzar conceptes bàsics.

El recurs que us presentem és pot utilitzar com a conte. És un recurs atractiu i molt visual que combina el dibuix amb la imatge real. Podeu descarregar el conte complert o aquelles pàgines que més us interessin. Per altra banda, us facilitem un pdf per descarregar del personatge principal i els complements que el caracteritzen per poder treballar amb l’alumnat.

Esperem que us sigui útil!

Recurs visual per treballar les frases de doble sentit

L’alumnat amb trastorn de l’espectre autista pot presentar dificultats en la comprensió de frases amb doble sentit. Degut a la presència de nombroses situacions de la vida diària on es fa ús d’aquest tipus d’humor, resulta essencial treballar aquest aspecte.

A continuació us deixem un recurs visual que us pot ajudar a treballar la comprensió de les frases fetes distingint entre el sentit literal i el sentit figurat d’algunes frases.

Si necessiteu l’adaptació d’alguna frase en doble sentit concreta ens podeu fer la demanda omplint el següent formulari.

Formació 2017/2018

Us informem de  l’oferta formativa que aquest curs s’ofereix des de Integra- Centre de referència.

  • Pràctiques inclusives a l’aula. Semi presencial. Nou!
  • Principals estratègies educatives per alumnes amb TEA. Semi presencial.
  • Com podem abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula. Estratègies d’intervenció. Presencial.
  • Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Tecnologia de la informació i la comunicació. Presencial.
  • Estimulació sensorial per a infants. Taller presencial.

La durada dels cursos és de 15 hores i la dels tallers de 10 hores. Tots els cursos i tallers estan reconeguts pel Departament d’Ensenyament.

Per més informació sobre els cursos visita la pestanya de formació.

Taller: “Estimulació sensorial per a infants”

Al llarg de tres sessions de 3 hores cadascuna s’ha dut a terme el taller d’estimulació sensorial per a infants realitzats a Integra-CEE Joan XXIII.

Al llarg del taller s’ha anat donant pinzellades teòriques per situar conceptualment a les assistents però ha estat un taller bàsicament pràctic. S’ha pogut vivenciar, experimentar i conèixer material divers per treballar l’estimulació del Sistema Nerviós en infants amb o sense dificultats.

Volem agrair l’assistència a totes les participants que han participat activament en el taller així com a les formadores.

CONTE: LA FADA AVORRIDA

El proper dissabte dia 8 d’abril, a dos quarts de cinc de la tarda, a la sala d’actes de l’Hospici d’Olot, es farà la presentació del conte infantil “La fada avorrida”.

El conte està escrit per tres alumnes del Centre d’Educació Especial Joan XXIII d’Olot i il·lustrat per tots els alumnes de la classe de Prelaboral B del mateix centre

El conte ha estat el resultat final del treball fet al  llarg d’aquest curs dins l’àrea de llengua i literatura catalana, treballant transversalment totes les competències bàsiques. El conte està editat amb lletra de pal i suports visuals  (pictogrames).

La presentació anirà a càrrec dels propis alumnes i mestres de l’escola. El mateix dia de la presentació es podrà comprar el conte, que tindrà un preu de 8 Euros. També es vendrà el dia 23 d’abril, dia de Sant Jordi, a la parada que l’Associació de Mares i Pares dels alumnes de l’escola tindran al Firal d’Olot.

Els diners recollits aniran íntegrament a l’Escola Joan XXIII.

El cost de la impressió del conte l’ha assumit  l’AMIPA de l’escola i l’Associació d’Amics dels Nens d’Educació Especial.

EL COS

El Cos és una cançó per aprendre les diferents parts del cos i les seves funcions. A continuació us podeu descarregar la lletra de la cançó acompanyada de pictogrames que facilitarà a l’alumnat aprendre i memoritzar la cançó.

És important acompanyar-la de suport gestual per tal que l’alumnat vagi identificant, interioritzant i relacionant les diferents parts del cos amb les seves funciones.