POPI I LA RODONA

A través d’en Popi els alumnes poden descobrir, adquirir, integrar i generalitzar el concepte de la rodona.  És un recurs per a l’educació infantil i un suport per aquell alumnat amb dificultats per integrar i generalitzar conceptes bàsics.

El recurs que us presentem és pot utilitzar com a conte. És un recurs atractiu i molt visual que combina el dibuix amb la imatge real. Podeu descarregar el conte complert o aquelles pàgines que més us interessin. Per altra banda, us facilitem un pdf per descarregar del personatge principal i els complements que el caracteritzen per poder treballar amb l’alumnat.

Esperem que us sigui útil!

Recurs visual per treballar les frases de doble sentit

L’alumnat amb trastorn de l’espectre autista pot presentar dificultats en la comprensió de frases amb doble sentit. Degut a la presència de nombroses situacions de la vida diària on es fa ús d’aquest tipus d’humor, resulta essencial treballar aquest aspecte.

A continuació us deixem un recurs visual que us pot ajudar a treballar la comprensió de les frases fetes distingint entre el sentit literal i el sentit figurat d’algunes frases.

Si necessiteu l’adaptació d’alguna frase en doble sentit concreta ens podeu fer la demanda omplint el següent formulari.

Formació 2017/2018

Us informem de  l’oferta formativa que aquest curs s’ofereix des de Integra- Centre de referència.

  • Pràctiques inclusives a l’aula. Semi presencial. Nou!
  • Principals estratègies educatives per alumnes amb TEA. Semi presencial.
  • Com podem abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula. Estratègies d’intervenció. Presencial.
  • Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Tecnologia de la informació i la comunicació. Presencial.
  • Estimulació sensorial per a infants. Taller presencial.

La durada dels cursos és de 15 hores i la dels tallers de 10 hores. Tots els cursos i tallers estan reconeguts pel Departament d’Ensenyament.

Per més informació sobre els cursos visita la pestanya de formació.

Taller: “Estimulació sensorial per a infants”

Al llarg de tres sessions de 3 hores cadascuna s’ha dut a terme el taller d’estimulació sensorial per a infants realitzats a Integra-CEE Joan XXIII.

Al llarg del taller s’ha anat donant pinzellades teòriques per situar conceptualment a les assistents però ha estat un taller bàsicament pràctic. S’ha pogut vivenciar, experimentar i conèixer material divers per treballar l’estimulació del Sistema Nerviós en infants amb o sense dificultats.

Volem agrair l’assistència a totes les participants que han participat activament en el taller així com a les formadores.

CONTE: LA FADA AVORRIDA

El proper dissabte dia 8 d’abril, a dos quarts de cinc de la tarda, a la sala d’actes de l’Hospici d’Olot, es farà la presentació del conte infantil “La fada avorrida”.

El conte està escrit per tres alumnes del Centre d’Educació Especial Joan XXIII d’Olot i il·lustrat per tots els alumnes de la classe de Prelaboral B del mateix centre

El conte ha estat el resultat final del treball fet al  llarg d’aquest curs dins l’àrea de llengua i literatura catalana, treballant transversalment totes les competències bàsiques. El conte està editat amb lletra de pal i suports visuals  (pictogrames).

La presentació anirà a càrrec dels propis alumnes i mestres de l’escola. El mateix dia de la presentació es podrà comprar el conte, que tindrà un preu de 8 Euros. També es vendrà el dia 23 d’abril, dia de Sant Jordi, a la parada que l’Associació de Mares i Pares dels alumnes de l’escola tindran al Firal d’Olot.

Els diners recollits aniran íntegrament a l’Escola Joan XXIII.

El cost de la impressió del conte l’ha assumit  l’AMIPA de l’escola i l’Associació d’Amics dels Nens d’Educació Especial.

EL COS

El Cos és una cançó per aprendre les diferents parts del cos i les seves funcions. A continuació us podeu descarregar la lletra de la cançó acompanyada de pictogrames que facilitarà a l’alumnat aprendre i memoritzar la cançó.

És important acompanyar-la de suport gestual per tal que l’alumnat vagi identificant, interioritzant i relacionant les diferents parts del cos amb les seves funciones.

TALLER: ESTIMULACIÓ SENSORIAL PER A INFANTS

Ja està oberta la inscripció del nou taller que us oferim des de Integra- Centre de referencia. En el taller es realitzarà una pinzellada teòrica però es tracta bàsicament d’un taller pràctic. Està reconegut pel Departament d’Ensenyament i té una durada de 9 hores repartides en 3 sessions de 3 hores cadascuna.

Aquest taller va destinat a professorat d’infantil, primària i educació especial, educador social, integrador social i altres professionals relacionats amb el món educatiu.

Els objectius del taller són:

  • Oferir i donar a conèixer diferents propostes d’intervenció, recursos i materials d’estimulació sensorial.
  • Conèixer els aspectes generals de les diferents propostes d’intervenció: estimulació basal, estimulació multisensorial i integració sensorial.
  • Entendre els principals problemes de processament sensorial.
  • Conèixer els sistemes sensorials bàsics.
  • Experimentar i vivenciar els diferents sistemes sensorials.

Els continguts del taller són:

  • Què és l’estimulació sensorial? Propostes d’intervenció.
  • Diferenciació entre percepció i sensació.
  • Disfuncions dels sistemes sensorials.
  • Els sistemes sensorials bàsics: tàctil, vestibular i propioceptiu.
  • Experimentació, vivenciació i mostra de materials.

Dates: 19 , 25 d’abril i 3 de maig de 2017.

Horari: 17h a 20h.

Lloc: Integra – CEE Joan XXIII

Inscripció

Nombre de places limitat!!

NOU!!! CURS DE FORMACIÓ: TRASTORN DE L’ESPECTRE AUTISTA I TECNOLOGIA DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ

Vols conèixer recursos i estratègies per ajudar a l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista a adquirir aprenentatges i afavorir la seva inclusió a l’aula? Si és així, aquest curs et pot ajudar a afavorir la participació i l’èxit d’aquest alumnat.

Aquest curs està reconegut pel Departament d’Ensenyament. La modalitat del curs és presencial amb una durada de 15 hores distribuïdes en 5 sessions de 3 hores cadascuna. El curs és molt pràctic i es pretén ajudar a conèixer i elaborar material específic.

Objectius :

  • Conèixer i saber aplicar principis i models tecnològics per a la intervenció educativa.
  • Conèixer les característiques que ha de tenir la tecnologia per a donar resposta a les necessitats de les persones amb TEA.
  • Conèixer els diferents dispositius tecnològics existents, els seus accessoris i les possibles adaptacions.
  • Conèixer diferents recursos tecnològics per a la creació i selecció de materials.
  • Manejar, utilitzar i crear diferents recursos tecnològics.

Continguts:

  • Principis i estratègies d’intervenció amb els TEA.
  • Accessibilitat cognitiva i TEA.
  • La tecnologia com a eina d’aprenentatge.
  • Tipus de tecnologia per a la intervenció educativa.
  • Elaboració de material tecnològic.

Dates de la realització: 28 de febrer  – 7, 14, 21 i 28 de març de 2017.

Horari: 17h a 20h.

Lloc de realització: Integra-CEE Joan XXIII

Cost: 75€

Inscripció oberta fins el proper dia 23 de febrer.

FLOPI, EL PALLASSO

A l’escola Malagrida d’Olot estan fent un projecte interdisciplinar sobre el Circ, el qual treballen transversalment.

Hem adaptat amb pictogrames una de les cançons que es treballen a Infantil per aquells alumnes que els hi costa seguir i aprendre la lletra de la cançó. És un suport per facilitar-ne l’aprenentatge.

Recordeu que la podeu descarregar amb el format que més s’ajusti a les necessitats del vostre alumnat.