EXPOSICIÓ dels alumnes de 4t ESO

Esteu convidats a visitar l’exposició de llibres de temàtica roquerola que han escrit i enquadernat els alumnes de 4t ESO de l’INS La Roca el curs 2015­-16.

Hi trobareu referències al transport, l’educació, institucions locals, persones de la vila, receptes de cuina familiars, etc.

L’objectiu de la creació del llibre ha estat la millora de la pràctica de l’expressió escrita a partir del treball de revisió dels escrits realitzats des de 1r d’ESO. Són, per tant, textos que no han passat per cap altra correcció que la del mateix alumnat.

El projecte ha estat  subvencionat per l’Ajuntament de la Roca del Vallès.

CLUB de LECTURA : 3r trimestre

Propostes per a aquest 3r trimestre:

CLUB LECTURA 1r cicle

Trobada: 10 maig 2016

Fernado Lalana, Parque muerte. Ed. Edebé

Fernado Lalana, Parque muerte. Ed. Edebé

Fue Eufemiano Cordiales, asesor de imagen y jefe de prensa de la multinacional armamentística española «Pistolas y proyectiles, S. A.», quien propuso crear PARQUE MUERTE para mejorar la mala imagen de la empresa atrayendo a niños y familias. Según él, a los niños la muerte les fascina. La muerte  todo lo que tenga que ver con ella: los cementerios, los vampiros, los zombis, los crímenes, los ataúdes crujientes, los fantasmas, las funerarias, las autopsias… Y en efecto, todo funcionó según sus planes hasta que, al cumplirse un año de su inauguración, se produjo una situación realmente inaudita y, en cierto modo, aterradora, que podía dar al traste con los planes de sus propietarios, una situación que, por supuesto, se ocultó a la opinió pública. Entonces decidieron contratarme como detective privado.

Font resum: Ed. Edebé

CLUB LECTURA 2n cicle

Trobada:  13 maig 2016

Santi Baró, Fario.

Santi Baró, Fario.Ed. Cruïlla

L’?Andrea, una adolescent rebel i conflictiva, és expulsada de l?institut i la seva mare, que ja no sap què fer amb ella, decideix enviar-la a passar una temporada amb els seus avis als Pirineus. Uns avis que l?’Andrea no coneix, uns avis amb qui la mare no té tractes i de qui tant l?’Andrea com el seu germà saben que no poden preguntar res. Però l?’Andrea intueix que als Pirineus s?’hi amaga alguna cosa més que uns avis que no coneix, intueix que s?’amaga el gran secret de la seva mare, i per això s?’hi deixa portar.

Un cop allà, l?’Andrea trobarà les vaques, i el Baves, i les truites, descobrirà la pesca amb mosca, i coneixerà el Marc, el pescador que va ser capaç de pescar la truita més gran que mai hi hagi hagut a cap llac dels Pirineus. I s?’adonarà que és justament el Marc, malgrat que fa molt anys que és mort, qui posseeix la clau de tot.

Font resum: Casa del libro

Els exemplars ja són a la biblioteca. Us hi esperem!!

DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE INFANTIL

Des del 1967, el 2 d’abril, coincidint amb la data del naixement de l’escriptor danès Hans Christian Andersen, l’IBBY promou la celebració del Dia Internacional del Llibre Infantil per tal de promocionar els bons llibres infantils i juvenils i la lectura entre els més joves.

Cada any, una secció nacional té l’oportunitat de ser la patrocinadora internacional del Dia del Llibre Infantil i selecciona dos reconeguts autors del seu país, un escriptor i un il·lustrador, perquè elaborin el missatge adreçat a tots els infants. Enguany  ha estat escrit per  Luciana Sandroni i  iIl·lustrat per Ziraldo. Us convidem a llegir-lo en la traducció de Jordi Ferré Ibarz.


Missatge 2016

JOCS FLORALS 2016

Després d’un llarg silenci obrim l’activitat al bloc amb una invitació molt especial: La convocatòria de participació als JOCS FLORALS 2016.

Com ja és costum farem servir el llibre digital de la Prestatgeria de la Xtec per participar-hi.

Convocatòria oberta el 14 de març fins el dia 8 d’abril.

Llegiu les bases i no oblideu de contestar l’aplicatiu del pseudònim!

JF2016

 

http://apliense.xtec.cat/prestatgeria/a8053030_3064/llibre

Una invitació a l’escriptura i la lectura!

Semifinal Lectura en veu alta

Neus Guiu, Joan Conejos i Paula Piñol han representat avui l’Institut La Roca a la Semifinal del Certamen de Lectura en Veu Alta, que s’ha celebrat a CaixaForum, on han fet una lectura molt correcta d’un fragment adaptat de la novel·la La closca pelada dels cretins, de Jaume Copons.

Ells i 9 trios més d’alumnes de 3r i 4t d’ESO han fet una exhibició de qualitat lectora en la categoria de “Tropa de corsaris”, on es valora, entre altres aspectes, la dicció, l’expressivitat, la projecció adequada de la veu i també el treball d’equip.

Els felicitem per haver fet un paper tan digne en la Semifinal i els encoratgem a gaudir de la lectura en veu alta per practicar i tornar-ho a intentar en ocasions futures.

 

La Roca llegeix bé i guanya als Quarts de final del Certamen de lectura en veu alta

Divendres 13 de març va tenir lloc la celebració dels Quarts de Final del Certamen de Lectura en Veu Alta.

En la categoria Corsaris, Núria Velasco va fer una lectura excel·lent a l’Institut Antoni Cumella, on se celebrava l’acte. I Paula Piñol, Neus Guiu i Joan Conejos van quedar en primer lloc a la categoria Tropa de corsaris, la qual cosa els permet  poder passar a la següent fase, la Semifinal, que tindrà lloc properament.

Fem una valoració molt positiva del seu esfoç, els felicitem i animem a continuar llegint.

#orgullroquerol

 

Dia internacional de la Dona

Celebrem el Dia internacional de la Dona a la Biblioteca de l’Institut amb una proposta de lectures que ve marcada per les seves protagonistes: les dones.

Un ventall ampli de dones protagonistes per atrapar-nos entre le seves pàgines; perquè no hi ha igualtat més gran que la de la intel·ligència. I aquesta cal estimular-la amb bones lectures.

Hem seleccionat una vintena de llibres i he elaborat un seguit d’activitats per dinamitzar-los. Aquesta setmana a L’Hora de la lectura podreu treballar-les i treure en préstec aquells llibres que us hagin interessat especialment.

Sigue el tablero Dia Internacional de LA DONA de Biblioteca en Pinterest.


PROPOSTA 1: Contesteu en parelles el següent formulari ( temps màxim 5 minuts)

 
PROPOSTA 2: La protagonista surt del llibre

De la selecció que presentem hi ha lectures que ja coneixeu. Es tracta de triar una lectura feta i presentar la protagonista femenina a través d’un dibuix ( com ens la imaginem?), la seva descripció o una selecció de fragments del llibre que ens permeti sentir les seves paraules, la seva manera d’actuar, de pensar…Acompanyarem el llibre amb els vostres treballs i farem una petita exposició a la biblioteca.

PROPOSTA 3: Disseny d’un punt de llibre

Dissenyar un bon punt de llibre no és fàcil; cal un equilibri entre imatge i paraula, entre la forma i el contingut…Podeu triar una de les lectures presentades o una altra, però recordeu que el tema central és la dona com a protagonista.

PROPOSTA 4: Completem el llistat de llibres presentats

De ben segur que he trobat incomplerta la selecció de llibres que presentem. Us animem a completar-la amb les vostres propostes. Contesteu aquest article amb els vostres suggeriments i les raons per les quals la vostra proposta ha de formar part d’aquest corpus representatiu.

PROPOSTA 5: Inventem una història amb protagonista femenina.

Si us agrada escriure us proposem inventar el personatge protagonista d’un novel·la i la sinopsi de la història. Amb aquesta informació podeu dissenyar la coberta  anterior i posterior del vostre llibre que formarà part de la nostra exposició.

PROPOSTA 6: Llibres amb nom de dona

Coraline, Alícia, Matilda, Anna Frank…Fem una recerca de llibres amb nom de dona?  De l’A fins a la Z en un alfabet de protagonistes intentem trobar una coberta de llibre amb nom de dona per a cada lletra. Presentarem el resultat en un mural.

 PROPOSTA 7: Representacions artístiques 

Cerquem representacions artístiques de dones i homes llegint per analitzar-les. Què llegeixen les dones i com ho fan? Quina imatge ens ha trasmès l’art de la dona lectora?Us animem a decorar la classe amb algunes il·lustracions.