Trobades de Coordinació (curs 2016-2017)

Benvolguts companys i companyes,

Un cop aplicada la baremació establerta pel Departament d’Ensenyament, els centres sol·licitants als quals els ha estat concedida una estada o sortida al nostre CdA, sou convocats a una reunió de coordinadió en les dates i hores següents:

-Sortides: dijous, 8 de setembre de 2016 (de 10:00 a 14:00 h.)

-Estades (1r Trimestre): divendres 9 de setembre de 2016 (de 10:00 a 14:00 h.)

-Estades (2n i 3r Trimestre): dimecres 21 de setembre de 2016 (de 10:00 a 14:00 h.)

Per tal que la reunió de coordinació sigui efectiva, us recomanem que doneu un cop d’ull als documents Com funciona el CdA Empúries (estades)  i Com funciona el CdA Empúries (sortides)  així com els Materials dissenyats per a preparar les nostres sortides i estades.

Que tingueu un bon estiu.

Equip del CdA Empúries

Inscripcions al CdA Empúries (curs 2016-2017)

Un informem que el dijous 19 de maig s’obre el període de sol·licituds per realitzar activitats al CdA durant el curs 2016-17, tant per sortides d’un dia com per estades de dos a cinc dies.

El termini d’inscripció és del 19 de maig al 7 de juny.

Aquest any, a més, presentem la novetat d’uns itineraris específics per a batxillerat, adreçats preferentment a alumnes de llengües clàssiques, i de biologia, geologia, física i química.

Aquí en teniu l’enllaç a l’aplicatiu per realitzar la inscripció:

I l’enllaç a les activitats del nostre CdA

Jocs d’ahir, d’avui i de sempre

Malgrat el cosmopolitisme que ens envaeix i el domini abassagador de les noves tecnologies, ahir els alumnes de 1r d’ESO de l’Insitut de Flix, sota el guiatge expert del professor Gabriel Pubill, ens van recordar que molts jocs tradicionals catalans enfonsen pregonament les seves arrels en la Grècia i la Roma clàssiques.

En aquest curiós i alhora apassionant viatge en el temps, vam assistir a l’escenificació, per part d’una sèrie de noies d’aquest institut, de l’ofrena de les seves joguines de nenes a la divinitat, com a ritus iniciàtic o de pas cap a l’edat adulta.

I tot seguit vam veure practicar diversos jocs (de taula, de destresa manual, de punteria…),  dels quals en reproduïm tot seguit unes imatges, i, en un lloc tan emblemàtic del fòrum d’Empúries, vam rememorar un cop més les nostres irrenunciables arrels mediterrànies.

IMG_20160315_151853                         IMG_20160315_152005 IMG_20160315_154120 IMG_20160315_155737

ESTADA DE L’ESCOLA MESTRE MORERA AL CdA EMPÚRIES

Els proppassats dies 25, 26 i 27 de novembre els alumnes de Cicle Inicial de l’escola Mestre Morera, de Barcelona, van visitar el nostre Camp.

Tots plegats vam gaudir d’uns dies inoblidables en les visites que vam realitzar a les dunes de les platges de l’Escala, als Aiguamolls de l’Empordà i a les ruïnes d’Empúries.

Heus ací unes fotografies que testimonien els bons moments passats:

CIMG0045

Tot observant la sorra amb la lupa

CIMG0043

Als Aiguamolls ens visità un esplèndid Arc de Sant Martí

CIMG0011

Els alumnes s’encomanen al déu Asclepi per gaudir de bona salut