Jornades de Camps d’Aprenentatge a Tremp

Un any més els professionals del Camp d’Aprenentatge d’Empúries hem assistit a les Jornades de Camps i Entorns d’Aprenentatge, que aquest 2018 s’han realitzat els dies 8 i 9 de gener a Tremp.

Com en totes les edicions anteriors, la jornada va començar amb una benvinguda institucional per part de les autoritats de Tremp, es va continuar amb l’explicació d’en Carles, que ens va exposar com treballa i quines activitats s’ofereixen en l’Entorn d’Aprenentatge de Tremp. A mig matí vam agafar els cotxes i vam anar a veure els jaciments d’Icnites (restes d’éssers vius) dels jaciments de La Posa i Orcau; en Carles ens va explicar com treballen amb els alumnes per descobrir si són petjades de dinosaure o no. Ja a la tarda férem un intercanvi d’experiències entre la gent dels diferents camps,  per compartir i debatre metodologia i continguts de les activitats. Així mateix  es va fer la transferència d’informació dels tres grups de treball del curs “Aplicació del model competencial als Camps d’aprenentatge”,  que estem duent a terme, per tal que tothom pogués saber què estan fent els altres grups.

Enguany ens van presentar les seves activitats els companys dels CdA’s del Ripollès, el Bages i les Valls d’Àneu.

A l’hora de sopar vam poder seguir compartint experiències i inquietuds amb els companys, tot fent xerinola. Fins i tot alguns, tot i la fred,  es van atrevir a sortir a conèixer el famós i boirós ambient de “Tremp, dilluns nit”.

L’endemà ens aixequem ben d’hora, ben d’hora i anem a visitar la seu a Tremp de l’Institut cartogràfic i geològic de Catalunya. L’edifici per fora ja és tota una lliçó d’estalvi energètic i de bon fer; a dins, ens mostren tot el tema de captació de l’energia geotèrmica i una fantàstica i didàctica exposició de sòls .

A mig matí i enmig de la més espessa de les boires vàrem anar a conèixer el castell de Mur, un castell realment imponent. Té una esvelta silueta i que hi ha fet uns magnífics treballs de restauració; no en podem certificar les imponents vistes, ja que nosaltres només vam arribar a albirar una magnífica tela blanca en cadascun dels punts cardinals.

També vam visitar l’a col·legiata de Sta Maria de Mur, amb la seva església del S XI i el seu claustre del SXII. L’edifici per ell mateix és de gran bellesa i singularitat, a més  havia tingut pintures murals, de gran qualitat i interès, però actualment estan repartides entre el Museum of Fine Arts de Boston i el Museu d’Art de Catalunya. De totes maneres, es poden veure una còpia de les pintures sobre un plafó giratori al mateix absis de l’església.

L’estada a Tremp va acabar amb un dinar de germanor per desitjar-nos salut, sort i fins  a la propera!

Nou any, nous projectes

Amb el nou any hem reprès el curs amb empenta i, amb la col·laboració de l’equip de mestres de l’escola Esculapi, de l’Escala, hem introduït els alumnes en el món de la societat medieval a partir d’un joc de rol.

La conclusió, per a tots ells, ha estat clara: els nobles se sentien còmodes amb el seu paper, i els nois i noies que assumien el rol de pagesos, artesans i pescadors s’han sentit feliços de ser ciutadans i ciutadanes del segle XXI.

Nou curs, nous projectes

Benvolguts amics,

Des del CdA Empúries us volem desitjar un molt bon curs 2017-2018 i esperem poder-vos atendre, tant a vosaltres com als vostres alumnes, tan bé com us mereixeu.

De moment, us recordem les dates de les reunions de coordinació, a les quals us recomanem ferventment d’assistir-hi, ja que en aquesta reunió pactarem conjuntament els activitats que realitzaran a Empúries els vostres alumnes:

-Sortides: dijous, 7 de setembre de 2017 (de 10:00 a 14:00 h.)

-Estades (1r Trimestre): divendres 8 de setembre de 2017 (de 10:00 a 14:00 h.)

-Estades (2n i 3r Trimestre): dimecres 20 de setembre de 2017 (de 10:00 a 14:00 h.)

Pel que fa a les estades, les dates són intercanviables, és a dir, que si un centre que ve el primer trimestre prefereix assistir a la reunió del dia 20 de setembre, ho pot fer perfectament (i a l’inrevés). Cal només que ens informi d’aquest canvi a principis de setembre.

Per tal que la reunió de coordinació sigui efectiva, us recomanem que doneu un cop d’ull al document  Com funciona el CdA Empúries, així com els Materials dissenyats per a preparar les nostres sortides i estades.

agró blanc peix

Bon estiu i Trobades de Coordinació del curs 2017-2018

Benvolguts companys i companyes,

Ara que l’estiu ja és aquí, us informem que, un cop aplicada la baremació establerta pel Departament d’Ensenyament, els centres sol·licitants als quals els ha estat concedida una estada o sortida al nostre CdA, sou convocats a una reunió de coordinadió en les dates i hores següents:

-Sortides: dijous, 7 de setembre de 2017 (de 10:00 a 14:00 h.)

-Estades (1r Trimestre): divendres 8 de setembre de 2017 (de 10:00 a 14:00 h.)

Per tal que la reunió de coordinació sigui efectiva, us recomanem que doneu un cop d’ull al document Com funciona el CdA Empúries, així com els Materials dissenyats per a preparar les nostres sortides i estades.

Que tingueu un bon estiu.

Equip del CdA Empúries