Un dels grans aprenentatges, sinó el que més, que cal fer a l’escola és l’aprendre a gestionar la informació: la que es té i la que es vol aconseguir. Cal saber de quina informació disposem, quina ens falta i on la podem anar a buscar i, finalment, saber-la compartir i transmetre de manera entenedora per qui la té i per qui la rep.
En aquest projecte hem plantejat diferents formes per accedir a la informació:
- Recerca a internet.
- Manipulació d’objectes (desmuntar un ordinador).
- Deducció a partir de materials i activitats diverses.
- Creació i imaginació.
- Recerca en fonts escrites (llibres, articles…).
- Conferència d’un expert.
- Debat / Creació d’informació conjuntament.
És aquí on s’observen importants diferències entre els alumnes i la seva forma de treballar. Es nota clarament aquells alumnes acostumats a gestionar informació, capaços de separar el gra de la palla i de saber triar entre tot el que tenen, i aquells que es perden entre tot i no saben escollir, o acaben escollint allò que tenen més accessible, sense més criteri.