METODOLOGIA: COM HO FAREM?

Per tal que els alumnes tinguin tota la informació necessària per elaborar el projecte, dividim les activitats en dos grans grups:

• Per una banda, una estada al camp d’aprenentatge La Noguera, on per mitjà d’activitats pràctiques i diferents tallers, els alumnes desenvoluparan tasques de paleontòlegs, per tal de conèixer millor com vivien a la prehistòria. Aquesta estada es desenvolupa els dies 27, 28 i 29 de maig.

• Per una altra banda, ja al centre, els alumnes hauran de fer una sèrie d’activitats i tasques per acabar de reforçar els continguts. Aquestes activitats s’agrupen en cinc grans grups: evolució humana i migracions, el foc i els metalls, alimentació habitatge i indumentària i rituals.

Les activitats programades a la primera setmana, tal com es mostra a la taula anterior, es treballaran tant en parella com en grup.

Un cop han desenvolupat totes les activitats s’organitzaran en grups cooperatius de quatre persones i se’ls hi assignarà una de les temàtiques treballades. Tots els membres del grup han de ser coneixedors de la totalitat dels continguts, ja que per sorteig, els hi pot tocar qualsevol dels cinc.

Durant la segona setmana, es triaran sis alumnes i aquests formaran dues comissions de treball: la comissió encarregada de l’organització de  l’exposició i la comissió encarregada de fer -ne la difusió. Mentrestant, la resta continuarà treballant en la seva exposició.

Després de dues setmanes de treball, als alumnes exposaran tota la feina feta a la sala d’actes de l’institut per a la resta d’alumnes i familiars.