Planificació: “L’aigua” (INS Pla de l’Estany)

“L’aigua” és un treball de síntesi, òbviament interdisciplinari, que es proposa estudiar aquest element des de múltiples vessants i amb la col·laboració de totes les matèries, si bé no pas com un conjunt de mirades cadascuna de les quals només pot ser entesa des d’una matèria en particular sinó des de perspectives diverses a cadascuna de les quals les matèries oficials fan contribucions variades. Això implica una dimensió aplicada molt més gran i així tenim que les temàtiques que es tracten són, per exemple, l’aigua com a font de riquesa, water sports, l’aigua com a font de cultura o l’aigua com a font de conflicte.

Aquest treball de síntesi funciona des del curs 2015-16 i cada curs s’ha anat reelaborant per a fer-lo més integrat i interessant per a l’alumnat. Aquest curs ha estat revisat des de la perspectiva de les aportacions de la forma de treballar els projectes de la Xarxa de Competències Bàsiques, i aquesta revisió ha constituït la primera part del treball de l’Institut en aquest entorn. La segona part de la contribució del curs ha estat l’inici de la construcció d’un nou projecte, que haurà d’estar operatiu durant el curs vinent. Tanmateix, les entrades a aquest bloc es refereixen només al projecte de l’aigua.

Al seu torn, ambdós projectes formen part del procés de revisió de l’ensenyament aprenentatge al centre i, concretament, d’una iniciativa que pretén establir un projecte coherent a cadascun dels trimestres dels quatre cursos de l’ESO, adequats als programes d’innovació en els quals participa el centre (SCAP, Xarxa de CB, Escola Nova 21, STEAM i programes de potenciació de les llengües estrangeres) i que conclourà durant el curs vinent.