Metodologia “I un cop aquí, què?” (INS Brugulat)

Per tal de dinamitzar i donar eines a l’alumnat, perquè pugui elaborar el producte final -la confecció d’un llibre de vida d’un migrant-, es porten a terme una sèrie de tasques, xerrades, tallers

• Formació dels equips de treball cooperatius heterogenis (quatre alumnes per grup).
  • Pacte dels rols i la supervisió de les tasques a cada grup.
  • Reflexió sobre què és un relat de vida (reportatge de TV3 sobre una experiència de relats de vida a Girona, exemples de la promoció anterior…).
  • Planificació per preparar una entrevista.
  • Creació del portafolis digital del grup (espai de reflexió del grup).

Model de portafolis digital

• Presentació del curs Moodle.

Moodle del projecte

• Xerrada per part de tres exalumnes com a testimonis significatius del procés migratori des de tres orígens diferents: Hassana Houmani (Marroc), Andrés Bastidas (Colòmbia) i Alassana Diarra (Mali).

Xerrada d’exalumnes

• Presentació de reportatges sobre el racisme i els prejudicis.
  • Creació d’un pòster o infografia #aixòésracisme, amb un exemple de racisme o de prejudicis en el món de la publicitat, la lletra d’una cançó, el plantejament d’una notícia…
  • Elaboració d’un espot publicitari de conscienciació per trencar prejudicis.
  • Realització d’una xerrada per part de Mostafa Shaimi, professor a la UdG i formador en dinamització comunitària.
  • Realització d’un taller al voltant dels estereotips i l’efecte Pigmalió.

Totes les activitats es dinamitzen i es centralitzen al portafolis de cada grup  i/o al curs Moodle.

Taller d’estereotips i efecte Pigmalíó