Per tal de dinamitzar i donar eines a l’alumnat, perquè pugui elaborar el producte final -la confecció d’un llibre de vida d’un migrant-, es porten a terme una sèrie de tasques, xerrades, tallers…
- Formació dels equips de treball cooperatius heterogenis (quatre alumnes per grup).
- Pacte dels rols i la supervisió de les tasques a cada grup.
- Reflexió sobre què és un relat de vida (reportatge de TV3 sobre una experiència de relats de vida a Girona, exemples de la promoció anterior…).
- Planificació per preparar una entrevista.
- Creació del portafolis digital del grup (espai de reflexió del grup).
- Presentació del curs Moodle.
- Xerrada per part de tres exalumnes com a testimonis significatius del procés migratori des de tres orígens diferents: Hassana Houmani (Marroc), Andrés Bastidas (Colòmbia) i Alassana Diarra (Mali).
- Presentació de reportatges sobre el racisme i els prejudicis.
- Creació d’un pòster o infografia #aixòésracisme, amb un exemple de racisme o de prejudicis en el món de la publicitat, la lletra d’una cançó, el plantejament d’una notícia…
- Elaboració d’un espot publicitari de conscienciació per trencar prejudicis.
- Realització d’una xerrada per part de Mostafa Shaimi, professor a la UdG i formador en dinamització comunitària.
- Realització d’un taller al voltant dels estereotips i l’efecte Pigmalió.
Totes les activitats es dinamitzen i es centralitzen al portafolis de cada grup i/o al curs Moodle.