PLANIFICACIÓ

En el primer moment del procés els alumnes de 3r i 4t van triar quin tema volien estudiar. Per votació, va quedar seleccionat el tema del món submarí. Després d’expressar quins coneixements previs tenien sobre el tema van decidir en quins aspectes volien aprofundir. Tenien moltes inquietuds per conèixer moltes característiques dels animals que viuen al fons del mar. Entre tots van començar a confeccionar un mapa conceptual, com a punt de partida del projecte. Van situar dos grans grups, els animals vertebrats i els invertebrats.

Per planificar el desenvolupament del projecte, van decidir que per equips de treball farien recerca d’informació sobre un seguit d’aspectes, consensuats entre ells, d’alguns animals dels dos grans grups, posant èmfasi en els animals que viuen al fons marí.

En el treball per projectes intentem que la planificació la facin els alumnes, ja que a partir de les seves inquietuds sobre el que volen aprendre, han de poder decidir quin camí seguir per construir els coneixements i ser capaços d’elaborar un pla de treball i, amb el guiatge del mestre, complir-lo.