METODOLOGIA

En el projecte que han realitzat els alumnes de cicle mitjà sobre el món submarí, s’han seguit vàries estratègies metodològiques. La més rellevant ha estat el treball en equips cooperatius.  Per tal de cercar informació sobre algunes característiques dels animals que viuen al fons marí, els nens/es s’han organitzat en grups, triats per la mestra. No es va designar un rol específic a cada nen i nena, sinó que tots tenien clar quina era la tasca i es van organitzar per fer la cerca d’informació. Un cop recollides les dades que se’ls demanava, han explicat el que havien après a la resta de companys de la classe. D’aquesta manera tothom ha pogut fer un recull de tots els animals treballats.

Tota la informació recollida en aquesta part del procés l’han anat representant en el mapa conceptual. Una altra estratègia metodològica ha estat el visionat de vídeos o lectures de notícies relacionades amb la temàtica. A més a més de permetre als alumnes aprendre sobre la temàtica del projecte, reflexionar sobre l’estat dels oceans i el canvi climàtic, els ha ajudat a introduir continguts de llengua, com ara normes ortogràfiques i continguts de gramàtica.  També mitjançant jocs, alguns preparats per la mestra i altres creats pels alumnes, com el cas d’un kahoot, han pogut consolidar els aprenentatges realitzats en aquest projecte.

I per acabar, fem referència a l’enfocament globalitzat que intentem donar al treball per projectes. Alguns conceptes que han anat apareixent s’han treballat des d’altres àrees. Com per exemple, quan van adonar-se de la llargada d’una balena, van representar aquesta longitud al pati per comprovar com de llarga arribava a ser. Van seguir el mateix procediment amb altres animals.