Metodologia projecte “Creació de l’himne d’escola”

El projecte “Creació de l’himne d’escola” es basa en una metodologia interactiva on els participants tenen la possibilitat de construir les seves pròpies solucions dins un marc interactiu de discussió, amb la finalitat de produir resultats tangibles.

L’alumnat s’agrupa per cicles i dins d’aquest agrupament es fan grups reduïts de quatre o cinc alumnes. Cada grup d’alumnes crea la seva seqüència rítmica i melòdica i després d’un enregistrament, es busca la millor manera per enllaçar les diferents creacions dels diversos grups conjuntament.

A més a més, l’acció educativa és activa i motivadora, implicant la participació de tots els membres (treball col·laboratiu) en el seu procés d’aprenentatge i sent conscients que l’èxit de cadascú depèn de l’èxit dels altres. Al llarg del procés es propicia una interdependència positiva entre els components del grup que promou l’autoregulació del seu aprenentatge.

Sense oblidar la figura del docent, qui també intervé en tot moment dinamitzant el conjunt de les intervencions i presentant continguts significatius i funcionals, útils pel treball que ha de fer-ne l’alumnat.

A les següents imatges es pot observar el procés participatiu de la creació musical i de l’àlbum il·lustrat. L’àlbum mostra la creació visual de la seqüència rítmica (primera imatge) i de la seqüència melòdica (segona imatge).