L’ESCOLA DELS SOMIATRUITES

LA METODOLOGIA

Iniciem aquest curs un nou projecte: L’escola dels Somiatruites. En aquest projecte els nens i nenes de 2n de Cicle Inicial juntament amb les famílies desenvoluparan un projecte a partir de diferents tallers on alumnes, pares i mestres somiaran i desenvoluparan accions  a l’escola.

La metodologia utlitzada en aquest projecte parteix de l’aprenentatge cooperatiu no només amb l’alumnat, sinó col.laboratiu amb les famílies. Les activitats autèntiques a vegades necessiten d’una tribu per poder desenvolupar-se, ens agrada treballar amb la comunitat, sabem que això no tan sols enriqueix a l’alumnat, sinó que millora els aprenentatge i desenvolupa unes actituds indispensables.

COM?

REUNIONS PRÈVIES AMB LES FAMÍLIES PER TAL D’EXPLICAR EL PROJECTE I ACABAR-LO DE DESENVOLUPAR AMB ELLS.

LLISTAT DE TOTS ELS FAMILIARS QUE HI PODEN PARTICIPAR.

ORGANITZACIÓ DE LES FAMÍLIES EN ELS TALLERS.

AVALUACIÓ DE CADA UNA DE LES SESSIONS PER TAL DE FER LES MODIFICACIONS PERTINENTS.

AVALUACIÓ FINAL DE L’ALUMNAT, ELS MESTRES I LES FAMÍLIES

ABANS DE COMENÇAR EL PROJECTE…

Abans de començar: Fem una passejada per l’escola amb ulls que ens agrada i ho anotem.

Al cap d’una setmana anem a fer una passejada per l’escola amb ulls de llocs, espais, objectes… que ens agradaria millorar.

TALLERS DEL PROJECTE:

1r -BRIGADA DELS SOMIATRUITES.

2n -ELS FOLLETS DE L’ESCOLA (BEEBOTS)

3R- DISSENYEM LES DISFRESSES PER A LA NOSTRA OBRA DE TEATRE.

4T-  CONEGUEM L’ESCOLA A PARTIR D’UN GEOCACHING I CREEM EL NOSTRE.

5È- L’ESCOLA DELS SOMIATRUITES ( DISSENYEM UNA MAQUETA).

DESENVOLUPAMENT DELS TALLERS

Compartim la nostra troballa i escollim una acció a partir d’una assemblea amb les dues classes. La proposta escollida la desenvoluparem juntament amb les families. Dissenyarem, crearem i tirarem endavant la nostra proposta!

La proposta ha estat:

• Escollir el lloc i plantar flors a l’escola
  • Dissenyar i muntar un circuit d’aigua per posar a la tanca.