Implementació

Ens trobem que les propostes de millora del nostre pati són diferents depenent del racó de pati  i de la creativitat i imaginació de cada grup classe o de cada nivell.

Procés El procés d´implementació ha seguit una programació temporal i uns criteris generals però a cada grup classe/nivell ha tingut diferents particularitats. En general:

  1. els arriba al grup classe/nivell la sol·licitud de millora del pati de l´escola. És el delegat de classe que ens la transmet des de la comissió de delegats de grups.
  2. a tutoria es llegeix, es comenta en assemblea i es decideixen quines zones del pati ens agradaria apadrinar i millorar.
  3. el delegat/a, amb uns apunts presos (de simples notes fins a una “acta”) transmet a la comissió de delegats/des el que la classe ha decidit/opinat
  4. La comissió de delegats distribueix, mirant de satisfer les demandes del grup, les zones del pati a cada grup.
  5. el delegat/a ho comunica al grup classe durant la propera assemblea.A partir d´aquí es planteja el desenvolupament del projecte pròpiament dit: “El pati que jo voldria”
  6. Durant una sessió del grup classe es va a visitar la zona del pati i en grups de 3-4 membres observen i comenten les idees que se’ls acudeixen. Després a i a classe els mateixos grups concreten les idees per escrit  sobre :què millorar, què cal substituir/canviar o incorporar al racó icom dinamitzar l´espai
  7. En assemblea, es fa la posada en comú de les propostes de tots els grups i s’ elegeix la  millor proposta per a desenvolupar-la en grups cooperatius . Es  formen  els grups cooperatius (els mateixos o de nous) i es distribueixen les tasques: redacció de les normes de l espai, elaboració de jocs i les seves normes i elaboració de l´eina de difusió. Dos grups poden fer les mateixes tasques.
  8. Sessió de posada en pràctica de la proposta de dinamització a l´espai que els toca i amb el grup classe.
  9. Difusió als altres grups classe de la proposta. Amb el material de difusió i propaganda
  10. Dinamització real a l´estona del pati a la resta dels alumnes del centre i per part de cada grup en dies successius.

Documentació del procés:

  1. Alumnat:
    1. Diari d´aula. El secretari de l’assemblea es qui redacta els acords
    2. Quadern de grup cooperatiu/ portfolio: on es guarden les propostes, esquemes,… del què han anat elaborant.
  2. Mestres:
    1. Programació general del curs i
    2. Programació del projecte concret
    3. Fotos i vídeos pel blog

Autoregulació de l´alumnat:

  • Normes d´aula acordades a inici de curs
  • Normes de funcionament de l´assemblea.
  • Normes del treball per grups cooperatius.
  • Presa de consciència amb l’ eina autoavaluació que coneixen els grups i que reflecteix els diferents aspectes dels treballs en grup: Rubrica d’autoavaluació.

Competències treballades:

  • Lingüística: comunicació oral, expressió escrita
  • Artística
  • Aprendre a aprendre
  • Digital

Funció dels docents

  1. Reunió inicial
  • per a marcar el calendari general
  • el paper del mestre en el procés
  • i la metodologia
  1. Seguiment

El seguiment es farà marcant a la graella de programació els passos realitzats, els continguts treballats i els objectius assolits.

  1. Seguiment implementació

Es l´equip docent que periòdicament proposarà una “revisió2 de la implementació de les millores al pati. Actuacions com observacions dels racons del pati al cap d´un mes, al cap de 2 mesos… etc per si cal tornar a iniciar un procés de millora com aquest.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *